https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trasa Wolbromska połączona z Pachońskiego! Wygląda jakby brakowało tylko pasów ruchu

Piotr Rąpalski
Krakowski odcinek Trasy Wolbromskiej – zachodniej obwodnicy Zielonek rozpoczyna się w rejonie ul. Pachońskiego, gdzie łączy się z budowaną obecnie pod nadzorem Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie linią tramwajową do Górki Narodowej. W ramach zadania powstanie około kilometrowy odcinek nowej drogi kategorii G do granicy Krakowa, posiadającej dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, wraz z chodnikiem i ścieżkami rowerowymi. Wybudowany zostanie łącznik pomiędzy nową trasą, a ul. Glogera wraz z rondem turbinowym. Rozbudowana na około 200 metrach będzie również ul. Glogera. W ramach zadania powstanie również wiadukt nad torami kolejowymi oraz przejście podziemne umożliwiające ruch pieszy i rowerowy.
Krakowski odcinek Trasy Wolbromskiej – zachodniej obwodnicy Zielonek rozpoczyna się w rejonie ul. Pachońskiego, gdzie łączy się z budowaną obecnie pod nadzorem Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie linią tramwajową do Górki Narodowej. W ramach zadania powstanie około kilometrowy odcinek nowej drogi kategorii G do granicy Krakowa, posiadającej dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, wraz z chodnikiem i ścieżkami rowerowymi. Wybudowany zostanie łącznik pomiędzy nową trasą, a ul. Glogera wraz z rondem turbinowym. Rozbudowana na około 200 metrach będzie również ul. Glogera. W ramach zadania powstanie również wiadukt nad torami kolejowymi oraz przejście podziemne umożliwiające ruch pieszy i rowerowy. ZIM
Budowa Trasy Wolbromskiej na ostatniej prostej. Nocą, by zminimalizować utrudnienia dla kierowców wykonawca połączył jezdnie trasy z ul. Pachońskiego. Na głównym układzie drogowym trasy kończy się układanie ostatniej tzw. ścieralnej warstwy asfaltu. Gotowe jest już rondo turbinowe na połączeniu Trasy Wolbromskiej i łącznika z ulicą Glogera.

Trasa Wolbromska ma poprawić wyjazd z Krakowa na północ i odciążyć istniejące drogi na granicy z gminą Zielonki. Nowa droga będzie się łączyć z północną obwodnicą Krakowa, realizowaną obecnie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dzięki temu powstanie alternatywna wobec ul. Jasnogórskiej, Łokietka i al. 29 Listopada trasa wylotowa i wjazdowa do Krakowa od strony północnej.

Trasa Wolbromska będzie się łączyć z północną obwodnicą Krakowa, realizowaną obecnie przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Dzięki temu powstanie alternatywna wobec ul. Jasnogórskiej, Łokietka i al. 29 Listopada trasa wylotowa i wjazdowa do Krakowa od strony północnej. Zgodnie z planem nowa droga ma być gotowa jeszcze w tym roku.

Czy Polacy chcą amerykańskiej elektrowni atomowej w Polsce?

od 16 lat
Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Beata
A znany jest przybliżony termin końca prac trasy wolbromskiej? Pachońskiego to moje okolice i bardzo bym chciała, żeby był już koniec. To trochę męczące, nie powiem ;)
x
xyz
A może bardziej ciekawym byłoby pokazanie na jakim etapie są prace od strony budowanej S52, bo jeśli 1 etap trasy wolbromskiej ma być oddany do końca tego roku, to jakoś wjechać/zjechać na/z nią/niej będzie trzeba.
A
Andrzej
25 października, 9:13, jak_zwykle_bez_hejtu:

Pod rondem powinien byc tunel tak jak pod r. Grunwaldzkim... tak samo powinno zostac to zrobione na Jasnogorskiej, gdzie pastikowe rondo blokuje swobodny wyjazd/wjazd do miasta. Miasto jak zwykle oszczczedza nie tam gdzie powinno.

W sumie racja.

j
jak_zwykle_bez_hejtu
Pod rondem powinien byc tunel tak jak pod r. Grunwaldzkim... tak samo powinno zostac to zrobione na Jasnogorskiej, gdzie pastikowe rondo blokuje swobodny wyjazd/wjazd do miasta. Miasto jak zwykle oszczczedza nie tam gdzie powinno.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska