https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jordanów. Nożownik to jeden najbogatszych ludzi w mieście. Wyjdzie za kaucją?

red.
Mieszkańcy powiatu suskiego są zaskoczeni decyzją Sądu Rejonowego w Suchej Beskidzkiej. Wydał on zgodę, by 48-letni mężczyzna, który w sobotę w nocy zaatakował nożem trójkę młodych mężczyzn wyszedł na wolność za kaucją. Smaczku sprawie dodaje fakt, że napastnik to jeden z najbogatszych mieszkańców regionu - właściciel m.in. Galerii Jordanowskiej.

WIDEO: Krótki wywiad

Do ataku nożownika doszło w nocy z soboty na niedziele na parkingu przed Galerią Jordanowską. Tam 48-letni Józef L., mieszkaniec powiatu suskiego ranił nożem trzech mężczyzn w wieku od 20 do 24 lat. Wszyscy oni z ranami ciętymi trafili do szpitala.

Jeden z poszkodowanych szybko opuścił szpital. Drugi z niezagrażającymi życiu ranami trafił na oddział ortopedii. Najgorzej sytuacja miała się z trzecim poszkodowanym. Długo walczył on o życie na oddziale intensywnej terapii. Dziś wydaje się, że najgorsze już za nim. Mateusz J. miał m.in. przebite nożem płuco i wątrobę. W środę lekarze wybudzili go jednak ze śpiączki farmakologicznej. Jego stan dalej jest bardzo ciężki, ale ulega delikatnej poprawie.

Zaraz po tragedii napastnik został aresztowany. W poniedziałek Prokuratura Rejonowa w Suchej Beskidzkiej postawiła mu zarzut potrójnego usiłowania zabójstwa. Wg. obecnych zapisów w kodeksie karnym grozi mu za to nawet dożywotnie więzienie.

- Józef L. przyznał się do winy i złożył wyjaśnienia. Nie chcę zdradzać na tym etapie ich treści - mówi Stanisława Stanek, szefowa suskiej prokuratury. - To mogłoby zaszkodzić śledztwu.

Nieoficjalnie wiadomo jednak całkiem sporo na temat całego zdarzenia. Otóż okazuje się, ze w sobotę wieczorem trójka młodych ludzi urządziła sobie spotkanie na parkingu galerii Jordanowskiej należącej do Józefa L. Mieli tam ponoć tez ścigać się samochodami. Gdy zauważył to mieszkający w pobliżu właściciel, przyszedł ich uspokoić. Sam jednak był już mocno wzburzony a na dodatek pod wpływem alkoholu (miał ponad 1,3 promila alkoholu we krwi). Pomiędzy czwórką mężczyzn wywiązała się awantura, w trakcie której 48-letni biznesmen sięgnął po nóż.

Teraz okazuje się, że może on wyjść za kaucją. Sąd rejonowy w Suchej Beskidzkiej uznał, że będzie on mógł opuścić areszt po wpłacie 200 tysięcy złotych poręczenia majątkowego.

- To śmieszna decyzja sądu, bo wypuszcza się na wolność niedoszłego mordercę, a na dodatek człowieka bardzo majętnego i wpływowego - mówią mieszkańcy Jordanowa. - Przecież on może "kupić" pół miasta. Ma własną galerię handlową, stację paliw i wielką karczmę.

Jak na razie Józef L. cały czas przebywa jednak w areszcie. Decyzję sądu o ustanowieniu kaucji zaskarżyła prokuratura. Dopóty jej wniosek nie zostanie rozpatrzony, biznesmen będzie przebywał w odosobnieniu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 51

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
StopPropagandzie

Droga gazeto Krakowska, nie opisaliście przyczyn zdarzenia. Opisaliście skutki, a nie wiadomo co się stało. Zgonie z ustawą o obronie koniecznej mógł się bronić w sposób skuteczny każdym dostępnym narzędziem.

G
Gość
1 marca, 11:06, Gość:

Ciekawe czy tak bronili byście kogoś kto jest wam wszystkim nie znany i gdyby Wasze dzieci wziąć na kosę to każdy z tych obrońców by dawno wydał wyrok

Masz całkowitą rację. Bronią go głównie jego pracownicy i ich rodziny

K
Kozak

Jak taki kozok jordanowski powinien wyjść na solo na gołe pięści.

z
zzz
28 lutego, 15:50, Gość:

A może w końcu ktoś napisze że tam nie było tylko 3 chłopaków ale było ich dużo więcej w okolicy 30 osób w różnym wieku i część także po spożyciu alkoholu o tym cisza.

28 lutego, 18:15, Gość:

Dokładnie,mówi się ze własciciel byl nietrzeźwy a nikt nie mówi ile chłopaki wypili

28 lutego, 18:29, Gość:

A co to ma za znaczenie? O mało co ich nie zabił. Że byli pijani to wątła przesłanka a jak było duzo to powinien siedzieć w domu i zadzownić na Policję albo do Ziobry. Musiałby wyrżnąć pół Polski opłacony lizydudzie jakby pijaństwo zezwalało na haratanie nożem.

29 lutego, 7:54, Gość:

W normalnym kraju jak ktoś naruszy twój mir domowy, to masz go prawo zatłuc tym co akurat masz pod ręką. Tylko w postkomunie ofiara musi uważać, żeby nie daj Boże nie zrobić napastnikowi krzywdy.

29 lutego, 11:09, Gość:

Mir domowy rozszerzony na ulicę?

1 marca, 11:52, Gość:

Czytałeś artykuł:

"na parkingu galerii Jordanowskiej należącej do Józefa L."

na jego własną ulicę a raczej parking? Jak rozumiem, miałbyś gdzieś gdyby przed Twoim sklepem na Twoim parkingu jakaś grupa typów se na środku postanowiła zrobić wielki gnój, może posprzątają po sobie, może nie (czekaj do 5 rano kiedy ostatni niedobitego się oddali, żeby go złapać i kazać posprzątać).

G
Gość
28 lutego, 15:50, Gość:

A może w końcu ktoś napisze że tam nie było tylko 3 chłopaków ale było ich dużo więcej w okolicy 30 osób w różnym wieku i część także po spożyciu alkoholu o tym cisza.

28 lutego, 18:15, Gość:

Dokładnie,mówi się ze własciciel byl nietrzeźwy a nikt nie mówi ile chłopaki wypili

28 lutego, 18:29, Gość:

A co to ma za znaczenie? O mało co ich nie zabił. Że byli pijani to wątła przesłanka a jak było duzo to powinien siedzieć w domu i zadzownić na Policję albo do Ziobry. Musiałby wyrżnąć pół Polski opłacony lizydudzie jakby pijaństwo zezwalało na haratanie nożem.

29 lutego, 7:54, Gość:

W normalnym kraju jak ktoś naruszy twój mir domowy, to masz go prawo zatłuc tym co akurat masz pod ręką. Tylko w postkomunie ofiara musi uważać, żeby nie daj Boże nie zrobić napastnikowi krzywdy.

29 lutego, 16:11, Gość:

Myślę, że komuna nie ma nu nic do rzeczy. Każdy człowiek dostał dar życia i nikt nie ma prawa go tego pozbawić. Jeśli dla pana/pani "normalny kraj" rządzi się przemocą to serdecznie współczuję :) Nikt krzywdy nie wyrządził panu L. Mógł zawiadomić odpowiednie organy a chłopaków pociągnąć do odpowiedzialnośći zmycia "smugi" kół z asfaltu. Natomiast rzucanie się z nożem na młodzież nie jest normalne i w żaden sposób nie powinno być usprawiedliwiane. Jeśli ktoś nie potrafi myśleć racjonalnie po alkoholu to niech przestanie go spożywać :)

I każdy napadnięty ma prawo tego daru bronić.

Poza tym bierzesz pod uwagę, że w nielegalnym wyścigu można kogoś niechcący pozbawić życia?

G
Gość
28 lutego, 15:50, Gość:

A może w końcu ktoś napisze że tam nie było tylko 3 chłopaków ale było ich dużo więcej w okolicy 30 osób w różnym wieku i część także po spożyciu alkoholu o tym cisza.

28 lutego, 18:15, Gość:

Dokładnie,mówi się ze własciciel byl nietrzeźwy a nikt nie mówi ile chłopaki wypili

28 lutego, 18:29, Gość:

A co to ma za znaczenie? O mało co ich nie zabił. Że byli pijani to wątła przesłanka a jak było duzo to powinien siedzieć w domu i zadzownić na Policję albo do Ziobry. Musiałby wyrżnąć pół Polski opłacony lizydudzie jakby pijaństwo zezwalało na haratanie nożem.

29 lutego, 7:54, Gość:

W normalnym kraju jak ktoś naruszy twój mir domowy, to masz go prawo zatłuc tym co akurat masz pod ręką. Tylko w postkomunie ofiara musi uważać, żeby nie daj Boże nie zrobić napastnikowi krzywdy.

29 lutego, 11:09, Gość:

Mir domowy rozszerzony na ulicę?

Czytałeś artykuł:

"na parkingu galerii Jordanowskiej należącej do Józefa L."

G
Gość

Ciekawe czy tak bronili byście kogoś kto jest wam wszystkim nie znany i gdyby Wasze dzieci wziąć na kosę to każdy z tych obrońców by dawno wydał wyrok

G
Gość

Macie Wolne sądy!!!!!!!

G
Gość

Majętność jest odwrotnie proporcjonalna do rozumu

G
Gość
28 lutego, 11:27, Ju:

A może to była obrona własną?

Proponuję się zapoznać z całą sytuacją a później się wypowiadać :)

G
Gość
29 lutego, 0:22, Andrzej:

taaa w normalnym kraju mógłby szumowiny na swojej nieruchomości po prostu zastrzelic a u nas będą go sądzic ,takie w Polsce jest poszanowanie prawa i własności ,dobrze że miał nóż bo mogliby go wziąć na sandały jak to takie Kozaki potrafią i odwieźliby go z pęknietą czaszka na OJom,

Pragnę panu przypomnieć, że całą tę eskapadę rozpoczął pan L.

G
Gość
28 lutego, 15:50, Gość:

A może w końcu ktoś napisze że tam nie było tylko 3 chłopaków ale było ich dużo więcej w okolicy 30 osób w różnym wieku i część także po spożyciu alkoholu o tym cisza.

28 lutego, 18:15, Gość:

Dokładnie,mówi się ze własciciel byl nietrzeźwy a nikt nie mówi ile chłopaki wypili

28 lutego, 18:29, Gość:

A co to ma za znaczenie? O mało co ich nie zabił. Że byli pijani to wątła przesłanka a jak było duzo to powinien siedzieć w domu i zadzownić na Policję albo do Ziobry. Musiałby wyrżnąć pół Polski opłacony lizydudzie jakby pijaństwo zezwalało na haratanie nożem.

29 lutego, 7:54, Gość:

W normalnym kraju jak ktoś naruszy twój mir domowy, to masz go prawo zatłuc tym co akurat masz pod ręką. Tylko w postkomunie ofiara musi uważać, żeby nie daj Boże nie zrobić napastnikowi krzywdy.

Myślę, że komuna nie ma nu nic do rzeczy. Każdy człowiek dostał dar życia i nikt nie ma prawa go tego pozbawić. Jeśli dla pana/pani "normalny kraj" rządzi się przemocą to serdecznie współczuję :) Nikt krzywdy nie wyrządził panu L. Mógł zawiadomić odpowiednie organy a chłopaków pociągnąć do odpowiedzialnośći zmycia "smugi" kół z asfaltu. Natomiast rzucanie się z nożem na młodzież nie jest normalne i w żaden sposób nie powinno być usprawiedliwiane. Jeśli ktoś nie potrafi myśleć racjonalnie po alkoholu to niech przestanie go spożywać :)

G
Gość
29 lutego, 9:07, Bronko:

Panom którzy to sprowokowali może medal jeszcze dajcie !!! Od razu 10 lat dla każdego ciężkich robot w łagrach !!! Niszczą cudze mienie !!! Ale widać w Polsce się prawo nie liczy i później dochodzi do tragedii !!! Jasne ze właściciel posesji nie powinien tak zareagować ale trzech na jednego ... w stanach ... po kulce by dostali i nie było by problemu ... naruszenie cudzego mienia !!! A to ze ten pan jest bogaty , napewno mu z nieba nie spadło ... ciężko na to [wulgaryzm]l !!! I ktoś niszczy to co zbudował !!! Narusza jego godność !!! Widać że rodzice tych trzech panów za bardzo nie przykładali się w wychowaniu dzieci !!! Co wy byście zrobili Sam na sam z trzema młodymi prężnymi typkami jakby naruszyli waszą prywatność ?

29 lutego, 15:58, Gość:

Bierzesz za wierszówkę? To weź jeszcze od bogatego na naukę pisania.

Przepraszam bardzo ale nikt nikogo nie prowokował. Jeżeli nie zna pan/pani całego obrazu sytuacji to proszę się nie wypowiadać. Fakt faktem - młodzież mogła sobie znaleźć inne miejsce na zabawy aczkolwiek jedyna szkodę jaką wyrządzili właścicielowi to smuga opon na parkingu :) Natomiast pan L. spowodował ciężki uszczerbek (zwłaszcza jednego z nich) na zdrowiu. Jeśli właściciel chciał się ich pozbyć mógł zawiadomić odpowiednie organy a nie chwytać za nóż i ranić nim chłopaków, którzy tylko stali z boku i akurat byli "pod ręką" by ich ugodzić narzędziem.

G
Gość
29 lutego, 10:11, Jaaa:

Witam, droga gazeto, czy to niemiecki właściciel kazał wam zamieścić taki przekaz? Ja gościa rozumiem, choć oczywiście nie pochwalam. Od ścigania się są tory wyścigowe, a nie parkingi marketów. A że wyjdzie za kaucją to nic strasznego, bo nie ucieknie, ani nie zagraża innym. Widać, że tutaj po prostu tak tragicznie rozwinęła się sytuacja. Myślicie, że on nie żałuje, że pójdzie siedzieć za trzech pajaców (bo takich, co przychodzą się ścigać po nocach na parkingach galerii trzeba tak nazywać)? Sam mieszkam blisko parkingu marketu, co prawda na drugim końcu Polski, ale jak widzę siurka, który kręci jakieś bączki na tym parkingu w środku nocy, to mam ochotę dać mu w [wulgaryzm]. Poważnie. U nas jednym z takich, coś się ścigają jest gnojek, który potrącił śmiertelnie 20 latkę na pasach, czym się szczególnie nie przejął. Ma odebrane prawko, ale jeździ dalej. Policja już się za niego zabiera. W tej sytuacji ogólnie bardzo przykro, że tak się zdarzyło. Mam nadzieję, że tych trzech wyzdrowieje i zacznie szanować innych. A właściciel zmądrzeje i nie będzie przeprowadzał samodzielnie interwencji po alkoholu... jeszcze z nożem. Nóż nie służy do atakowania nim ludzi. Pozdrawiam.

29 lutego, 11:26, miki:

Od rozwiązywania takich spraw jest Policja. Każdy inny sposób jest łamaniem prawa a przyzwolenie na to jest przyzwoleniem na bezprawie.

Jeżeli według Pana każde przewinienie młodzieży powinno być karane nożem to gratuluję serdecznie :) W takiej sytuacji właściciel galerii powinien wezwać odpowiednie służby, a nie rzucać się na chłopaków, którzy notabene tylko stali i patrzyli jak inni mężczyźni jeżdżą.

G
Gość
29 lutego, 9:07, Bronko:

Panom którzy to sprowokowali może medal jeszcze dajcie !!! Od razu 10 lat dla każdego ciężkich robot w łagrach !!! Niszczą cudze mienie !!! Ale widać w Polsce się prawo nie liczy i później dochodzi do tragedii !!! Jasne ze właściciel posesji nie powinien tak zareagować ale trzech na jednego ... w stanach ... po kulce by dostali i nie było by problemu ... naruszenie cudzego mienia !!! A to ze ten pan jest bogaty , napewno mu z nieba nie spadło ... ciężko na to [wulgaryzm]l !!! I ktoś niszczy to co zbudował !!! Narusza jego godność !!! Widać że rodzice tych trzech panów za bardzo nie przykładali się w wychowaniu dzieci !!! Co wy byście zrobili Sam na sam z trzema młodymi prężnymi typkami jakby naruszyli waszą prywatność ?

Bierzesz za wierszówkę? To weź jeszcze od bogatego na naukę pisania.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska