Na kampanię składają się plakaty billboardowe, prezentacja emitowana na ekranach LED w kilku punktach Krakowa, spoty radiowe emitowane w PR Kraków, strona internetowa www.94procent.pl oraz działania w mediach społecznościowych.
Źródło: TVN 24
Za koncepcję kreatywną kampanii i współpracę z osobami biorącymi w niej udział odpowiada Agencja Reklamowa Opus B, która przygotowała materiały graficzne oraz prowadzi działania w social media i PR, zaś media zakupił dom mediowy IQ Media.
"Nie stoją za nami politycy – sami też nie mamy jakichkolwiek ambicji politycznych. Nie jesteśmy również powiązani w żaden sposób z producentami sprzętu grzewczego. Jesteśmy nieformalną grupą mieszkańców Krakowa, która chce zwrócić uwagę opinii publicznej na dwa niepokojące fakty" piszą organizatorzy kampanii.
Pierwszym jest brak odpowiedniej edukacji, jak należy zachowywać się w dni, kiedy występuje smog.
Z badań wynika, że np. 37% krakowian nie sprawdza w ogóle stanu czystości powietrza, a tylko 34% jest w pełni przekonane, że nie można wietrzyć mieszkania, gdy są przekroczone stany alarmowe powietrza.
Organizatorzy kampanii zwracają także uwagę na brak poprawy stanu powietrza w Krakowie mimo prowadzonych programów antysmogowych.
Wg danych Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska Kraków od 2012 r. nieprzerwanie zajmuje niechlubne 1 miejsce w Polsce pod względem, wskaźnika średniego narażenia dla miast i aglomeracji o liczbie mieszkańców powyżej 100 000.