Kampania cukrownicza 2016/2017 zakończona. Była bardzo dobra, ocenia KSC

RedakcjaZaktualizowano 
pixabay.com
Cukrownie w Polsce podsumowują zakończone w tym miesiącu działania związane ze zbiorem i przerobem buraków cukrowych. Jak długo kampanie trwały w cukrowniach?

 

"Kampania cukrownicza 2016/2017 zakończyła się z początkiem stycznia i przebiegała bez zakłóceń, w korzystnych warunkach pogodowych", ocenia Piotr Szajner w styczniowym Rynku Rolnym z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.

 

Krajowa Spółka Cukrowa wyliczyła, że w jej 7 cukrowniach średni czas trwania kampanii tego sezonu to 105 dni. Kampania zaczęła się w pierwszej dekadzie września w Malborku, zakończyła w pierwszej dekadzie stycznia w Kruszwicy. Z podsumowania kampanii cukrowniczej 2016/2017 wynika, że Spółka skupiła łącznie ponad 5 mln ton buraków cukrowych i wyprodukowała łącznie ponad 800 tys. ton cukru.

 

W obu swoich zakładach kampanię 2 stycznia zakończył także Nordzucker Polska. "W zakładzie w Opalenicy należącym do spółki Nordzucker Polska zostały przerobione ostatnie buraki dostarczone przez naszych Plantatorów w kampanii 2016/2017. Tym samym zakończyła się kolejna kampania, która w obu naszych zakładach, w Chełmży i Opalenicy, rozpoczęła się w połowie września".

 

"Kampania prowadzona była w siedmiu Oddziałach KSC S.A.: Cukrownia Dobrzelin, Cukrownia Kluczewo, Cukrownia Krasnystaw, Cukrownia Kruszwica, Cukrownia Malbork, Cukrownia Nakło, Cukrownia Werbkowice"  - wylicza Sandra Malinowska, rzecznik prasowy Spółki. "Najwyższy średni plon uzyskano w Cukrowni Nakło – 78,5 t/ha. Średnia polaryzacja wyniosła ponad 17% i była wyższa niż rok wcześniej. W 2016 roku buraki cukrowe uprawiane były na areale ponad 83 tys. ha, uprawiało je ponad 15 tys. plantatorów".

 

Zarząd Krajowej Spółki Cukrowej S.A. ocenia wyniki kampanii cukrowniczej 2016/2017 jako bardzo dobre.

 IERiGŻ, Rynek Rolny: Produkcja cukru jest znacznie większa od kwoty produkcyjnej (1405,6 tys. ton) i krajowego zapotrzebowania (1705 tys. ton)

polecane: Wybory 2019

Wideo

Materiał oryginalny: Kampania cukrownicza 2016/2017 zakończona. Była bardzo dobra, ocenia KSC - Gazeta Pomorska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3