"Kampania cukrownicza 2016/2017 zakończyła się z początkiem stycznia i przebiegała bez zakłóceń, w korzystnych warunkach pogodowych", ocenia Piotr Szajner w styczniowym Rynku Rolnym z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
Krajowa Spółka Cukrowa wyliczyła, że w jej 7 cukrowniach średni czas trwania kampanii tego sezonu to 105 dni. Kampania zaczęła się w pierwszej dekadzie września w Malborku, zakończyła w pierwszej dekadzie stycznia w Kruszwicy. Z podsumowania kampanii cukrowniczej 2016/2017 wynika, że Spółka skupiła łącznie ponad 5 mln ton buraków cukrowych i wyprodukowała łącznie ponad 800 tys. ton cukru.
W obu swoich zakładach kampanię 2 stycznia zakończył także Nordzucker Polska. "W zakładzie w Opalenicy należącym do spółki Nordzucker Polska zostały przerobione ostatnie buraki dostarczone przez naszych Plantatorów w kampanii 2016/2017. Tym samym zakończyła się kolejna kampania, która w obu naszych zakładach, w Chełmży i Opalenicy, rozpoczęła się w połowie września".
"Kampania prowadzona była w siedmiu Oddziałach KSC S.A.: Cukrownia Dobrzelin, Cukrownia Kluczewo, Cukrownia Krasnystaw, Cukrownia Kruszwica, Cukrownia Malbork, Cukrownia Nakło, Cukrownia Werbkowice" - wylicza Sandra Malinowska, rzecznik prasowy Spółki. "Najwyższy średni plon uzyskano w Cukrowni Nakło – 78,5 t/ha. Średnia polaryzacja wyniosła ponad 17% i była wyższa niż rok wcześniej. W 2016 roku buraki cukrowe uprawiane były na areale ponad 83 tys. ha, uprawiało je ponad 15 tys. plantatorów".
Zarząd Krajowej Spółki Cukrowej S.A. ocenia wyniki kampanii cukrowniczej 2016/2017 jako bardzo dobre.
IERiGŻ, Rynek Rolny: Produkcja cukru jest znacznie większa od kwoty produkcyjnej (1405,6 tys. ton) i krajowego zapotrzebowania (1705 tys. ton)