Karpaty zamieniły prorosyjską „Jomę” na „Nike”, która opuściła Rosję
„Powodem tej decyzji był brak jasnego stanowiska Jomy, co do zaprzestania działalności na rynku rosyjskim. Klub przez kilka miesięcy badał potencjalnych partnerów i w lutym zdecydował się na partnerstwo z firmą »Nike«, której oferta okazała się najbardziej optymalna. Jednym z decydujących kryteriów przy wyborze partnera technicznego było całkowite wyjście »Nike« z rynku rosyjskiego” – napisano w oświadczeniu Karpat.
– Na początku wiosennej części mistrzostw planujemy zdobyć nowy strój. Ponieważ zmiana stroju to długotrwały proces, w marcu nasi zawodnicy rozegrają mecze towarzyskie w starym komplecie. Ponadto planowana jest stopniowa odnowa stroju i wyposażenia sportowego drużyn młodzieżowych klubu – powiedział Jury Zelik, dyrektor marketingu Karpat.
Ukraiński Związek Piłkarski domaga się od „Jomy” wyjaśnień
Wcześniej nowy stój marki „Joma” zaprezentował mistrz Rosji, Zenit Sankt Petersburg. Ukraiński Związek Piłkarski (UAF) wydał oświadczenie w tej sprawie:

„Dowiedzieliśmy się o prezentacji przez rosyjski klub Zenit nowego stroju marki, która jest technicznym sponsorem reprezentacji Ukrainy. W związku z tym UAF Marketing wysłał prośbę do centrali »Joma« z prośbą o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji. W szczególności, czy centrala »Joma« ma coś wspólnego z prezentacją i rozwojem projektu strojów FC Zenit w ogóle i jak to się stało, że logo »Joma« widnieje na strojach rosyjskiej drużyny? UAF Marketing ma nadzieję, że w najbliższej przyszłości uzyska jasną odpowiedź na to pytanie. Jednocześnie przypominamy, że podobna sytuacja z wykorzystaniem koszulki marki »Joma« przez rosyjskie kluby miała miejsce już w lipcu 2022 roku. Następnie, w odpowiedzi na prośbę UAF Marketing, sponsor techniczny ukraińskiej drużyny narodowej stwierdził, że »Joma wstrzymała wszystkie umowy sponsorskie z rosyjskimi i białoruskimi drużynami sportowymi«.” – zakomunikował UAF.
