Kolejarze zapowiadali, że muszą zamknąć ruch pod wiaduktami w kilku miejscach jednocześnie, by prowadzić przebudowę torów. Przejazd zamknięto np. pod wiaduktem na ulicy Kamiennej.
Sprawdziliśmy: w poniedziałek na tym placu budowy nic się nie działo, poza ustawieniem znaków zakazu i ogrodzeniem fragmentu drogi. Wykonawcy inwestycji kolejowej nawet nie usunęli opla tigry zaparkowanego tuż pod wiaduktem kolejowym na ul. Kamiennej.
W pozostałych dwóch lokalizacjach, gdzie 2 września wyłączono po jednym z pasów ruchu, również praktycznie nic się nie dzieje. Pod wiaduktem na ul. Prądnickiej zerwano kostkę brukową na ciągu pieszym.
W godzinach szczytu udało się uniknąć większych korków. Zupełnie inaczej było na ul. Wrocławskiej. Zwłaszcza po południu utworzył się tu długi sznur samochodów, głównie w kierunku ul. Stachiewicza.
Policjanci z drogówki zapewniają, że monitorują sytuacją, a po wczorajszych obserwacjach nie dostrzegli większych utrudnień. – Nie jesteśmy w stanie ręcznie sterować ruchem w rejonie ulicy Wrocławskiej, ponieważ nie ma gdzie z tego miejsca wypychać kierowców – komentował nadkom. Tomasz Jemczura z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Krakowie.
Miliardowa inwestycja kolejowa [WIZUALIZACJE]
Ponadto z zamkniętego przejścia do peronów stacji Łobzów nadal korzystali piesi. Choć to właśnie z myślą o nich wyłączono jeden z pasów ruchu na ul. Wrocławskiej pod wiaduktem kolejowym.
Kolejarze odpowiadają, że wszystkie prace remontowe na wiaduktach odbywają się zgodnie z harmonogramem. –Obecnie przygotowany jest plac budowy. To, że nie widać prac remontowych, nie oznacza, że w ogóle nie są prowadzone – wyjaśnia Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Ograniczenie ruchu pod wiaduktami na trzech ulicach to dopiero początek utrudnień, jakie mieszkańcom Krakowa zafundują w najbliższym czasie kolejarze.
Do już zwężonych i zamkniętych dróg 16 września dołączy ul. Łokietka (zablokowanie przejazdu pod wiaduktem). Natomiast w ostatni dzień września kolejarze postawią szlabany na ulicach: Kopernika (przejście tylko dla pieszych), Grzegórzeckiej (zwężenie w obu kierunkach) oraz Miodowej (przejście wyłącznie dla pieszych).
Nadal z powodu inwestycji kolejowej w pełni nieprzejezdne pozostają ulice Zielony Most oraz Rydla.
Nawet cztery lata mogą potrwać utrudnienia pod większością wiaduktów kolejowych pomiędzy centrum a północą Krakowa. Natomiast na początku przyszłego roku planowane są ograniczenia od Zabłocia w stronę Bieżanowa.
WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie - odcinek 18
Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
Follow https://twitter.com/dziennipolski