Koszt inwestycji wyniesie 326 mln 225 tys. złotych. Podpisanie umowy nastąpi najwcześniej za miesiąc po zakończeniu kontroli w Urzędzie Zamówień Publicznych, a taka procedura musi być zapewniona ponieważ przetarg przekracza 20 mln euro.
Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie miał za zadanie wykonanie projektu inwestycji, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, budowę nowego odcinka linii tramwajowej wraz z układem drogowym oraz przeprowadzenie prób i testów na wybudowanej infrastrukturze.
Pięciokilometrowa trasa poprowadzi przez osiedla Krowodrza Górka, Prądnik Biały, ul. Pachońskiego, ul. Bociana do Górki Narodowej.
Inwestycja obejmuje m.in.:
- budowę i rozbudowę torowiska tramwajowego wraz z budową (przebudową) przystanków tramwajowych, peronów i zatok autobusowych
- budowę sieci trakcyjnej
- przebudowę pętli tramwajowo - autobusowej Krowodrza Górka
- budowę pętli tramwajowo - autobusowej Górka Narodowa z budynkiem dworcowym, który będzie harmonijnie połączony z zadaszeniem nad peronami autobusowymi, dojściem do budynku oraz strefą wejściową od strony peronów
- budowę trzech parkingów w systemie „P&R": w rejonie pętli tramwajowej Krowodrza Górka, przy skrzyżowaniu z ul. Pachońskiego oraz przy pętli końcowej Górka Narodowa
- uruchomienie obszarowego systemu sterowania ruchem, który będzie odpowiadał za to, aby tramwaj miał pierwszeństwo na skrzyżowaniach
W ramach inwestycji zostanie także przebudowana lub wybudowana infrastruktura drogowo-inżynierska, m.in.:
- przebudowana zostanie ul. Pachońskiego, Siewna, Bociana
- powstanie nowy odcinek drogi na osiedlu Górka Narodowa - od projektowanego skrzyżowania z ul. Banacha do al. 29 Listopada
- wybudowany zostanie tunel w ciągu ul. Opolskiej
- powstaną nowe estakady nad doliną Sudoł
- wybudowane będą kładki dla pieszych nad trasą KST (na wysokości ul. Szopkarzy i Danka) oraz mosty na rzece Białucha i Bibiczanka
- pod linią kolejową powstanie tunel, którym będzie się poruszał tramwaj oraz piesi i rowerzyści
