https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Koronawirus. Salony samochodowe w Polsce otrzymały certyfikaty bezpieczeństwa sanitarnego

Janusz Michalczak
Nie ulega wątpliwości, że jeszcze długo po rozpoczęcie ogólnopolskiego programu szczepień koronawirus będzie nam życie uprzykrzał jeszcze przez wiele miesięcy. Nie czekając na koniec pandemii, także dealerzy wprowadzili specjalne procedury sanitarne.

To zrozumiałe z uwagi na fakt, że spadek wizyt w salonach, a nawet w serwisach, jaki wystąpił podczas pierwszej fali pandemii, był mocno odczuwalny. I chociaż już nieco oswoiliśmy się z COVID-19, to weryfikację wprowadzonych procedur przez uznane jednostki certyfikujące należy uznać za dowód troski o zdrowie i bezpieczeństwo klientów.

Antycovidowa MotoTarcza

Jak się dowiedzieliśmy, na przykład marka BMW wprowadziła w swoich salonach DEKRA standard Trusted Facility. W innych przypadkach o potwierdzenie bezpieczeństwa sanitarnego zadbali sami dealerzy. Tak postąpiła choćby Grupa PGD, która w Krakowie (przy alei Powstańców i ulicy Jasnogórskiej) prowadzi salony i serwisy Forda, Hyundai’a, Nissana, Seata, Suzuki i Volvo.

Obiekty dealerskie zostały poddane audytom higienicznym przeprowadzonym przez jednostkę certyfikującą TÜV SÜD Polska. Wszystkie salony i serwisy otrzymały najwyższe możliwe oceny we wszystkich sprawdzonych obszarach.

- Procedury antycovidowe wprowadziliśmy oczywiście już na wiosnę programem MotoTarcza - informuje Bogdan Leśniak, dyrektor zarządzający Grupy PGD. - Wzbogacaliśmy je wraz z dopływem nowych informacji dotyczących zapobiegania koronawirusowi. Teraz chcieliśmy zweryfikować ich kompletność i jednocześnie dać klientom potwierdzoną audytami pewność, że w naszych obiektach są całkowicie bezpieczni - dodaje.

Zespół audytorów TÜV SÜD Polska sprawdził ponad sto punktów dotyczących przestrzegania zasad bezpieczeństwa higienicznego klientów - od podstawowych, dotyczących konsekwentnego przestrzegania zasady DDM, przez prawidłowe oznakowanie obiektów i dochowanie zasad regularnej dezynfekcji po zbadanie jakości środków dezynfekujących. W podsumowaniu audytor TÜV SÜD Polska wyróżnił wysoką świadomość w zakresie obowiązujących wytycznych i wymagań, które powinny być spełnione w celu przeciwdziałania pandemii koronawirusa oraz konsekwencję w ich przestrzeganiu. - Właśnie konsekwencja w przestrzeganiu wymagań ma fundamentalne znaczenie, ponieważ na nic by się zdały najprecyzyjniejsze procedury, gdyby nie świadomość i zaangażowanie wszystkich pracowników, którym jesteśmy wdzięczni za odpowiedzialność - podkreśla Bogdan Leśniak.

Audyt higieniczny w zakresie COVID-19 stanowi ocenę danej organizacji dotyczącą zgodności z obowiązującymi wymaganiami prawnymi, wytycznymi Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS), Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz wymaganiami branżowymi, opracowanymi przez ekspertów Związku Dealerów Samochodów i TÜV SÜD Polska.

Budowanie zaufania

Zapewnienie klientów i pracowników, że obiekt dealerski został sprawdzony przez niezależnych audytorów renomowanej, międzynarodowej jednostki certyfikującej i spełnia wszelkie wymagania prawne, a także najwyższe standardy oraz wytyczne władz sanitarnych i organizacji branżowych, z pewnością przyczyni się do utrzymania zaufania klientów i ułatwi im podjęcie decyzji o wizycie w salonie czy serwisie.

Pozytywne przejście audytu uprawnia dealera do oznakowania salonu naklejkami potwierdzającymi pozytywne przejście procesu certyfikacyjnego i zapewnia o najwyższych standardach sanitarnych panujących w danym obiekcie.

Program audytów ma w pełni przygotować polską branże dealerską do „nowej rzeczywistości sanitarnej” oraz zapewnić klientom i pracownikom firm dealerskich wysoki standard bezpieczeństwa.
FLESZ - Latanie dronem dopiero po egzaminie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Okiem Kielara odc. 14

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska