To zrozumiałe z uwagi na fakt, że spadek wizyt w salonach, a nawet w serwisach, jaki wystąpił podczas pierwszej fali pandemii, był mocno odczuwalny. I chociaż już nieco oswoiliśmy się z COVID-19, to weryfikację wprowadzonych procedur przez uznane jednostki certyfikujące należy uznać za dowód troski o zdrowie i bezpieczeństwo klientów.
Antycovidowa MotoTarcza
Jak się dowiedzieliśmy, na przykład marka BMW wprowadziła w swoich salonach DEKRA standard Trusted Facility. W innych przypadkach o potwierdzenie bezpieczeństwa sanitarnego zadbali sami dealerzy. Tak postąpiła choćby Grupa PGD, która w Krakowie (przy alei Powstańców i ulicy Jasnogórskiej) prowadzi salony i serwisy Forda, Hyundai’a, Nissana, Seata, Suzuki i Volvo.
Obiekty dealerskie zostały poddane audytom higienicznym przeprowadzonym przez jednostkę certyfikującą TÜV SÜD Polska. Wszystkie salony i serwisy otrzymały najwyższe możliwe oceny we wszystkich sprawdzonych obszarach.
- Procedury antycovidowe wprowadziliśmy oczywiście już na wiosnę programem MotoTarcza - informuje Bogdan Leśniak, dyrektor zarządzający Grupy PGD. - Wzbogacaliśmy je wraz z dopływem nowych informacji dotyczących zapobiegania koronawirusowi. Teraz chcieliśmy zweryfikować ich kompletność i jednocześnie dać klientom potwierdzoną audytami pewność, że w naszych obiektach są całkowicie bezpieczni - dodaje.
Zespół audytorów TÜV SÜD Polska sprawdził ponad sto punktów dotyczących przestrzegania zasad bezpieczeństwa higienicznego klientów - od podstawowych, dotyczących konsekwentnego przestrzegania zasady DDM, przez prawidłowe oznakowanie obiektów i dochowanie zasad regularnej dezynfekcji po zbadanie jakości środków dezynfekujących. W podsumowaniu audytor TÜV SÜD Polska wyróżnił wysoką świadomość w zakresie obowiązujących wytycznych i wymagań, które powinny być spełnione w celu przeciwdziałania pandemii koronawirusa oraz konsekwencję w ich przestrzeganiu. - Właśnie konsekwencja w przestrzeganiu wymagań ma fundamentalne znaczenie, ponieważ na nic by się zdały najprecyzyjniejsze procedury, gdyby nie świadomość i zaangażowanie wszystkich pracowników, którym jesteśmy wdzięczni za odpowiedzialność - podkreśla Bogdan Leśniak.
Audyt higieniczny w zakresie COVID-19 stanowi ocenę danej organizacji dotyczącą zgodności z obowiązującymi wymaganiami prawnymi, wytycznymi Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS), Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) oraz wymaganiami branżowymi, opracowanymi przez ekspertów Związku Dealerów Samochodów i TÜV SÜD Polska.
Budowanie zaufania
Zapewnienie klientów i pracowników, że obiekt dealerski został sprawdzony przez niezależnych audytorów renomowanej, międzynarodowej jednostki certyfikującej i spełnia wszelkie wymagania prawne, a także najwyższe standardy oraz wytyczne władz sanitarnych i organizacji branżowych, z pewnością przyczyni się do utrzymania zaufania klientów i ułatwi im podjęcie decyzji o wizycie w salonie czy serwisie.
Pozytywne przejście audytu uprawnia dealera do oznakowania salonu naklejkami potwierdzającymi pozytywne przejście procesu certyfikacyjnego i zapewnia o najwyższych standardach sanitarnych panujących w danym obiekcie.
Program audytów ma w pełni przygotować polską branże dealerską do „nowej rzeczywistości sanitarnej” oraz zapewnić klientom i pracownikom firm dealerskich wysoki standard bezpieczeństwa.
FLESZ - Latanie dronem dopiero po egzaminie
