https://gazetakrakowska.pl
reklama

Korzysta z nowych technologii i jest bliżej klienta - tak zmienił się zawód agenta nieruchomości

Materiał informacyjny OTODOM
Zawód agenta nieruchomości przeszedł ogromną metamorfozę, odpowiadając na potrzeby współczesnego rynku. Jak w erze cyfryzacji i rosnących oczekiwań klientów, zmieniła się rola agenta nieruchomości?

Transformacja dzięki Technologii

Nowoczesne technologie zrewolucjonizowały funkcjonowanie branży nieruchomości. Internet i media społecznościowe stały się kluczowymi narzędziami pracy agentów. Dzięki nim, potencjalni nabywcy mogą z łatwością przeglądać oferty, a agenci mogą efektywniej docierać do klienteli. Technologia umożliwia także wirtualne zwiedzanie nieruchomości, co staje się standardem w procesie kupna-sprzedaży. - Pośrednicy musieli dostosować się do rzeczywistości, w której nie ma już wyłącznie gazety, a internet i zdobywanie klientów na różne sposoby stały się normą. Dzisiejsza praca agenta składa się z wielu etapów: od przygotowania nieruchomości, przez profesjonalne zdjęcia, po obsługę klienta. To już nie jest tylko wrzucenie ogłoszenia do internetu. Agenci muszą być na bieżąco ze zmianami w rynku - im większa wiedza agenta, tym większe zaufanie klientów, którzy czują się dobrze poinformowani i zaopiekowani - mówi Janusz Iracki, prezes zarządu MAXON Nieruchomości.

Agent jako Doradca i Partner

Dziś zawód agenta nieruchomości nie ogranicza się jedynie do obsługi transakcji. Profesjonalni agenci stają się doradcami, oferując kompleksowe wsparcie – od przygotowania ogłoszeń, poprzez prezentację lokali, aż po pełną obsługę dokumentacyjną i wsparcie prawne. Agenci przejmują również obowiązki związane z negocjacjami oraz dopinaniem transakcji u notariusza, co oszczędza cenny czas klientów. Jak przekonuje Barbara Chalińska, właścicielka firmy Moje Nowe M Nieruchomości - Przemiany na rynku wyniosły ten zawód na nowy poziom. Dziś to nie jednodniowa transakcja, ale długoterminowa współpraca z klientami, którzy zaufali nam w podejmowaniu decyzji finansowych dotyczących ich przyszłości. Dlatego zawód ten wymaga wysokiej dyspozycyjności, elastyczności i chęci do ciągłego uczenia się, co w połączeniu z rosnącą odpowiedzialnością czyni go bardziej wymagającym. Klienci oczekują nie tylko realizacji transakcji, ale także kompleksowej obsługi, która zapewnienia im spokój i bezpieczeństwo w całym procesie. Dlatego zmiany, jakie zaszły w ostatnich latach, mają bardzo dużą wartość — nasza rola jest bardziej multidyscyplinarna, a sama branża zyskała na znaczeniu i profesjonalizmie.

Edukacja i Stałe Doskonalenie

Przy dynamicznej ewolucji rynku, agenci muszą nieustannie rozwijać swoje kompetencje. Świat nieruchomości wymaga nie tylko wiedzy o najnowszych przepisach, ale także umiejętności zarządzania relacjami z klientami. Agencje inwestują w szkolenia i rozwój swoich pracowników, by podnosić jakość świadczonych usług. Niestety wiedza ekspertów, która a tej pracy jest kluczowym atutem, nie dla wszystkich agencji stanowi priorytet

- Niska jakość usług, brak wiedzy i wysoce rotacyjny rynek pracowników w wielu agencjach, odbijają się na całej branży. Największym mitem o pracy agenta jest historia o tym, jak to publikuje on ogłoszenie, później leży i odpoczywa, odbiera telefon od klienta, prezentuje lokal i dostaje 40 tys. zł prowizji. Niestety, dzięki takim opowieściom, nadal tak dużo ludzi decyduje się na ten zawód, nie wiedząc ile pracy trzeba włożyć w ciągłe zdobywanie wiedzy, tak aby stać się dla klientów partnerem do rozmowy. Agenci, którzy nie są dobrze wyedukowani w zakresie prawa, procedur transakcyjnych i lokalnego rynku nieruchomości, mogą wprowadzać klientów w błąd, co prowadzi do negatywnych doświadczeń. Dlatego takie inicjatywy jak chociażby Kodeks Agenta Pro, wydany przez Otodom czy szkolenia w postaci webinarów, pozwalają tę wiedzę uzupełnić - przekonuje Monika Bondarczyk, współwłaścicielka agencji Premium Apartments.

To, jak powinny wyglądać ogłoszenia i obsługa klientów, pokazują Liderzy Nieruchomości. Każdego roku wyłania ich Otodom, najpopularniejszy serwis nieruchomościowy. W każdym kwartale biura otrzymują odznaczenia Lidera Jakości i Lidera Jakości Pro, dzięki którym klienci mogą wybrać wiarygodnego partnera do współpracy. Dodatkowo, wyróżniane jest TOP 100 najlepszych biur w Polsce.

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska