
Elektromobilność. Gdy kolejne miasta, same lub we współpracy z partnerami prywatnymi, uruchamiają sieci wypożyczania samochodów elektrycznych, Kraków stoi w miejscu. Udostępnienie mieszkańcom elektrycznego carsharingu albo tworzenie punktów ładowania samochodów elektrycznych to działania już teraz prowadzone przez miasta. Przykładami dobrych praktyk mogą pochwalić się Wrocław, Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. We Wrocławiu miejska wypożyczalnia aut elektrycznych działa już od 2017 roku

Uchwała krajobrazowa. To dokument, który porządkuje miejską przestrzeń. Określa zasady, na jakich można sytuować cuby, szyldy i inne obiekty reklamowe. Określa ich powierzchnię i wielkość. Choć Kraków do sporządzenia takiej uchwały przystąpił jako pierwszy, bo jeszcze w 2015 roku, to do dziś jej nie ma, gdy tymczasem inne miasta z powodzeniem ją wprowadzają, jak choćby Gdańsk, czy Sosnowiec, rodzime miasto Jacka Majchrowskiego.

Przesadzanie dużych drzew to coś, co w Krakowie się nie przyjęło. Tymczasem w Warszawie urzędnicy tak rozmawiają z deweloperami, że ci przy swoich inwestycjach zamiast wycinać drzewa, to największe okazy przesadzają. Ostatni taki przypadek miał miejsce na początku kwietnia na Białołęce. Natomiast w Krakowie urzędnicy nie dość, że nie prowadzą takich działań, to sami wycinają wielkie okazy. Tak było z wielkim, 200-letnim dębem kolidującym z budową Trasy Łagiewnickiej. Mieszkańcy apelowali, żeby dąb przesadzić, ale urzędnicy uznali się nie da i drzewo wycięli. Warto natomiast odnotować, że dobry przykład daje krakowska AGH. Uczelnia w ramach inwestycji na swoim terenie, przesadziła duże drzewo, zamiast je wyciąć.

W Warszawie w tym roku powstaną kolejne zielone torowiska. W sumie będzie ich już 25 kilometrów. W Krakowie urzędnicy w ogóle o czymś takim nie chcą myśleć. W 2018 roku radny Łukasz Maślona (Kraków dla Mieszkańców) składał poprawki do budżetu na rok 2019, aby właśnie zapisać środki na zielone torowiska, ale poprawka nie przeszła.