https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. 2,5 tys. miejsc na parkingach do 2020 roku

Piotr Ogórek
Tak ma wyglądać P&R Mały Płaszów
Tak ma wyglądać P&R Mały Płaszów Miejska Infrastruktura
Tyle miejsc ma być dostępnych na parkingach typu park&ride (parkuj i jedź), które mają powstać w Krakowie do 2020 roku. Kolejne 1,5 tys. ma być dostępnych do 2030 roku. To jednak bardzo szacunkowe dane, bo wszystko zależy od dofinansowania, jakie uzyska miasto.

Spółka Miejska Infrastruktura jest na etapie budowy trzech parkingów P&R. Pierwszy, już pod koniec wakacji, ma być otwarty pod pętlą tramwajową na Kurdwanowie. Kolejny, na pętli w Bieżanowie ma być gotowy do końca roku. W tym roku ruszą jeszcze prace nad parkingiem naprzeciwko pętli w Małym Płaszowie. Gotowy ma być na początku przyszłego roku.

Czwarty parking, nad którym trwają pracę, ma być elementem węzła komunikacyjnego w Bronowicach, gdzie znajdą się terminale autobusowe oraz tunele prowadzące do nowo powstającej stacji kolejowej w Bronowicach. Ta inwestycja budzi jednak opór okolicznych mieszkańców.

- To kuriozum - parking na ślimaku drogowym. Mieliście budować parkingi na obrzeżach miasta, a nie w jego centrum – mówił Jacek Baran z inicjatywy obywatelskiej Nasze Bronowice do przedstawicieli Miejskiej Infrastruktury na poniedziałkowej komisji infrastruktury rady miasta.

Planowany parking ma się bowiem znajdować w północnym ślimaku drogowym, tam gdzie stykają się ulice Bronowicka i Balicka, przed wiaduktem nad Armii Krajowej (jadąc od centrum miasta). Zdaniem prezesa Miejskiej Infrastruktury, Pawła Skrzypca, to dobra lokalizacja, która wcześniej została wskazana w dokumentach planistycznych.

- Mamy już przygotowany program funkcjonalno-użytkowy, wkrótce będziemy składać wniosek o decyzję lokalizacyjną dla tej inwestycji. Czekamy też na decyzję środowiskową z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska – zaznacza Paweł Skrzypiec.

ZOBACZ WIZUALIZACJE:

Ponieważ budowa węzła przesiadkowego w Bronowicach budzi kontrowersje, radna Anna Szybist (PO) zaproponowała, aby spotkali się tam radni, mieszkańcy oraz kierownictwo spółki parkingowej. Na miejscu mieliby oni rozwiać rosnące wątpliwości. Prezes Skrzypiec przyklasnął temu pomysłowi.

To nie jedyne parkingi, jakie planuje spółka. Do 2020 ma ich powstać jeszcze siedem. To P&R Zakopiańska, Zakliki-Mydlniki, Ptaszyckiego, Mogiła, Bieżanów Drożdżownia, Bieżanów Stacyjna oraz Na Klinach. Ich wstępna realizacja, na etapie zbierania niezbędnej dokumentacji, zacznie się w przyszłym roku.

Władze miasta szacują, że do 2020 roku na miejskich parkingach, nie tylko tych budowanych przez spółkę MI, ale powstających też w ramach inwestycji kolejowych czy tramwajowych, dostępnych będzie ok. 2500 miejsc parkingowych. Kolejne 1,5 tys. ma być dostępne do 2030 roku. W tym przypadku liczby są jednak bardzo szacunkowe, bo ostateczna liczba i wielkość parkingów będzie zależała od pozyskanego dofinansowania.

WIDEO: Polacy i ich pomysły na parkowanie. Dlaczego parkują tam, gdzie nie powinni?

Autor: Dzień Dobry TVN, x-news

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krakus
Takie parkingi mają sens tylko jeżeli będą całkowicie bezpłatne.
G
Gość
Jednocześnie należy zdławić arterie wjazdowe do miasta, tak żeby wjeżdżający faktycznie chcieli zostawiać auta na tych P&R

Proponuję na początek Turowicza zwężyć do 1 pasa + buspas.
Inaczej nikt przecież nie pozostawi auta na P&R Kurdwanów.
m
może w ten sposób /
może wtedy studenci z innych województw korzystali by z MPK i nie blokowali miejsc parkingowych w mieście. Bo często w jednym mieszkaniu gnieździ się ich po 5 ale pod domem stoi 5 aut.
q
qq
sam jesteś wieśniak i to pełną gębą!!!!
M
MLP
Trzeba przyznać, że Prezydent JM ma dobrych grafików. Wizualizacje robią ładne, zwłaszcza przed wyborami samorządowymi. Co jeszcze nam...zmalują?
t
trutty
Jestem księdzem wiec przyklęknij czytajac ten post. Otoz umie liczyc bo czesto liczę tace i na tych "wizualizacjach" pokazuje sie okolo po 75 miejsc parkingowych. Skad i gdzie powstanie te 2500 tysiace? Nastepna ściema Machloja, ot i tyle.
R
Rudy z Budy
Sranie w banie, J. Machlojski sprzeda te parkingi pod zabudowę wielorodzinną czyli pod bloki i z tych 2500 miejsc pozostanie co najwyżej 250. Wybraliście chuja na prezydentego to teraz macie.
a
ado
Nie ma to jak ukraść najpierw mieszkańcom 10tys miejsc, a potem oddać 2.5
Złodziejstwo pełną gębą
W
Wsiok
Jeśli ,wieśniak' taki jak ja zabiera Ci pracę to znaczy że coś sobie nie radzisz miastowy panie.
A
Adas
Dlaczego nie myśli się przy okazji o wybudowanie 3 toru wystarczy przedłużyć tor zestawczy z małą pętlą raptem 10m toru i powstanie 3 peron
P
P33t33r
Ty jesteś głupi, czy ci za to płacą ?
l
lukeeu
Dobre... Jak wysyłasz ludzi by parkowali gdzieś po prywatnych parkingach i przesiadali się do beznadziejnie zatłoczonych autobusów na beznadziejnych trasach to chyba nie masz nic przeciwko by zaparkowali Tobie pod oknem i pojechali tramwajem?
Z
ZR
Dobrze, ale samo P+R to jeszcze nic. Dlaczego ktoś miałby zostawiać auto na P+R i jechać komzbiorem, skoro może wszędzie dojechać autem? Pytanie do władz miasta: jak Państwo mają zamiar skłonić dojeżdżających do pracy spoza Krakowa (bo to dla nich są P+R), by zrezygnowali z wygody własnego auta?

TERAZ jest czas, by o tym rozmawiać. Teraz! Bo jak Państwo nie mają pomysłu, to może lepiej nie wydawać pieniędzy na rozwiązanie, które niczego nie rozwiąże.

Czekamy, słuchamy. Co mają Państwo zamiar zrobić?
p
ps
cena za parking w mieście powinna być dla przyjezdnych 3-4 krotnie wyższa niż dla mieszkańców, skończyło by się codzienne dojeżdżanie samochodami do pracy i smrodzenie. Wieśniaki niech dojeżdżają komunikacją zbiorową
l
lej bużysta
Nie bądźmy świnie !
Zbudujmy w dzielnicach 20 000 miejsc parkingowych dla wsioków dojeżdżających do pracy w Krakowie.
Przynajmniej pomożemy w niedoli dzieciom biednych ,małorolnych chłopków z mecedesami i ursusami pochowanymi po stajniach i stodołach.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska