https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Absurdalny problem ZIKIT-u

Piotr Rąpalski
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu unieważnił już drugi przetarg na firmę, która ma dostarczać paliwo do samochodów, którymi jeżdżą po mieście inspektorzy jednostki, pilnując ruchu, komunikacji miejskiej i nadzorując. Tymczasem obowiązująca umowa na dostarczanie benzyny kończy się już w grudniu. Urzędnicy zapewniają, że mimo problemów inspektorzy nie znikną z ulic Krakowa.

Pierwszy przetarg unieważniono z końcem września. Drugi w połowie października. - Przyczyną było zaoferowanie przez wykonawcę kwoty przekraczającej przeznaczoną przez ZIKiT na to zadanie. Drugi przetarg został unieważniony ze względów formalnych. Wykonawca nie spełnił jednego z warunków, dotyczącego okresu posiadania koncesji na obrót paliwami płynnymi - tłumaczy Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT.

Według wyliczeń szacunkowych ilości paliw, które pozwolają zasilać pojazdy ZIKiT przez okres około 3 lat, kwota, która może być przeznaczona na ich zakup i nie może być przekroczona to 904 200 zł.

Urzędnicy znaleźli tylko jednego wykonawcę, firmę ARGE. W pierwszym przetargu zaoferował kwotę 1 034 553 zł, czyli za dużo. W drugim była to już kwota 707 780 zł, niższa niż wyliczona przez zikit, ale dopatrzono się braków w ofercie.

Paliwo ma być kupowane od 1 stycznia 2016 r. do 30 listopada 2018 r. dla 50 pojazdów służbowych. Szacunkowe ilości to: 132 tys. litrów benzyny 95, 7,5 tys. litrów benzyny "98" oraz 19,5 tys. litrów oleju napędowego.

Obecna umowa na dostawę paliw kończy się 31 grudnia 2015 r. Podpisana była na 2 lata. Kwota umowy to 622 613 zł. Ilości paliw: 85 tys. litrów benzyny, 95, 6 tys. litrów benzynt 98, 15 tys. litrów oleju napędowego.

- Ze względu na specyfikę pracy inspektorów, np. utrzymanie infrastruktury drogowej, stały nadzór nad realizowanymi inwestycjami, inspektorzy nie mogą przestać patrolować ulic - stwierdza Pyclik.

Zapowiada się kolejny przetarg, ale jeśli jedyny chętny oferent nie spełnia warunków przetargu urzędnicy mogą mieć niedługo spory problem.

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
doroboty
Co by tu jeszcze nazwać absurdem. Musi być to coś drastycznego, bo na zwykłe absurdy z nominacji redakcji czytelnicy już zobojętnieli.
g
gość
Złota rybko, zielona falę niech przywrócą, tak jak ustawili Niemcy przed 2009 r, to było gołym okiem widać, że ktoś to zrobił z wyobraźnią.
Zielona fala ma to do siebie, że samochody na np 5 km odcinku zatrzymuje się tylko np 1 w tym czasie przechodzą piesi i każdy jest zadowolny. Jeśli nie możesz sobie tego wyobrazić, albo zrozumieć, poczytaj, pooglądaj w ynternecie, zrozumiesz o co chodzi z tą zieloną falą, prawie tak jak teraz, tylko żeby zamiast czerwonego światła na następnych światłach zapalało się zielone, cała filozofia. Bardzo proszę o przwrócenie normalności w ulicach.
Zlota rybko bardzo proszę, albo zamienić ludzi z ZIKIT-u na NIemców, np z Berlina, a oni dadzą radę, bo tam się da.
g
gość
Wszędzie tam gdzie się dotknęliście, jest tragedia, mogę podać: dziś
o 17:30 jechałem Grota, od Ul. Rostworowskiego czerwona fala aż do Turowicza, na Jana Pawła od Lema do ronda Mogilskiego czerwona fala, na Dietla czerwona fala, światła na ul. Monte Cassino i Szweckiej, trzymają za długo (przecież z Szweckiej nie ma ruchu), na Kapelanka czerwona fala. Na al. Pokoju ostanio jak jechałem też czerwona fala, a teraz jeszcze na skrzyżowaniu Kuklińskiego z Saską stoi się i stoi (ale tam jeszcze można sobie jakoś to wytłumaczyć, bo tramwajów jedzie od groma). Ogólnie jest tragedia, naprawdę jest przejeban, a z tego pierdoloneg Ruczaju wyjechać to odbiera siły na cały dzień.
z
złota rybka
Nie wyjaśniłeś na jakiej ulicy czy trasie ma być ta zielona fala. Bo na wszystkich równocześnie jest niemożliwa, przynajmniej teoretycznie. W praktyce, przy ulicach przepełnionych ruchem, można tylko minimalizować czerwone światła, co jest obecnie wdrażane.
g
gość
Kurw ten ZIKIT to jest utrapienie, może przywrócicie zielone fale, bo od 3 lat, tak popierdoliliści.e
całe miasto w ciągu kilku lat!!!
Pajace, teraz patrzą tylko jak dorobić na boku w godzinach pracy!!!!
g
gniewko_syn_ryba
paliwa ???... Ile mają samochodów ?... Poza tym, na Auchan i TESCO jest taniej niż na ARGE... ;) Poza poza tym, zgadzam się z przedmówcami, że powinni przesiąść się do MPK i na rowery, a nie wozić d... samochodami...
g
gość
Popieram, ja mam w bezpośrednim wtryskiem, samochód pali 8 l, na benzynie 6 l :)
g
gość
Komunikacją miejską niech się poruszają, sprzęt do tramwaju, będzie taniej i nie będą tworzyć korków;)
g
gsdfgdf
Odstawią auta, przesiądą się do komunikacji miejskiej. Oni nią zarządzają, więc może w końcu odczują jakość swoich usług?
y
yyyy
przede wszystkim trzeba pozbyc się polowy inspektorow, ktorzy zajmuja sie nadzorem ale nad dlubaniem w nosie
J
JMK
Ciężko zamontować instalację LPG choćby w części samochodów ?
p
podpis
Głupi jesteś
P
Popis
Zikit ma się przesiąść na MPK i rowery a nie wozić D>U>P>Y Bilet miesieczny normalny (zikitowcy pewnie normalini nie są) 94 pln x 100 osób (po 2 na auto) x 36 miesiecy = 338'400 pln czyli 3x taniej. Przecież MPK jest w Krakowie takie wspaniałe i na siłę sie zmusza do korzystania z niego wszystkich kierowców! ZIKIT DAJE PRZYKŁAD!!!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska