Pierwszy przetarg unieważniono z końcem września. Drugi w połowie października. - Przyczyną było zaoferowanie przez wykonawcę kwoty przekraczającej przeznaczoną przez ZIKiT na to zadanie. Drugi przetarg został unieważniony ze względów formalnych. Wykonawca nie spełnił jednego z warunków, dotyczącego okresu posiadania koncesji na obrót paliwami płynnymi - tłumaczy Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT.
Według wyliczeń szacunkowych ilości paliw, które pozwolają zasilać pojazdy ZIKiT przez okres około 3 lat, kwota, która może być przeznaczona na ich zakup i nie może być przekroczona to 904 200 zł.
Urzędnicy znaleźli tylko jednego wykonawcę, firmę ARGE. W pierwszym przetargu zaoferował kwotę 1 034 553 zł, czyli za dużo. W drugim była to już kwota 707 780 zł, niższa niż wyliczona przez zikit, ale dopatrzono się braków w ofercie.
Paliwo ma być kupowane od 1 stycznia 2016 r. do 30 listopada 2018 r. dla 50 pojazdów służbowych. Szacunkowe ilości to: 132 tys. litrów benzyny 95, 7,5 tys. litrów benzyny "98" oraz 19,5 tys. litrów oleju napędowego.
Obecna umowa na dostawę paliw kończy się 31 grudnia 2015 r. Podpisana była na 2 lata. Kwota umowy to 622 613 zł. Ilości paliw: 85 tys. litrów benzyny, 95, 6 tys. litrów benzynt 98, 15 tys. litrów oleju napędowego.
- Ze względu na specyfikę pracy inspektorów, np. utrzymanie infrastruktury drogowej, stały nadzór nad realizowanymi inwestycjami, inspektorzy nie mogą przestać patrolować ulic - stwierdza Pyclik.
Zapowiada się kolejny przetarg, ale jeśli jedyny chętny oferent nie spełnia warunków przetargu urzędnicy mogą mieć niedługo spory problem.