https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków Airport czekają lata wielkich inwestycji. Jak będzie wyglądało krakowskie lotnisko po 2045 roku? Co na tym zyskają Małopolanie?

Marek Długopolski
W miejscu obecnego cargo powstanie Pre-Boarding Zone (jasne budynki z prawej strony). W ten sposób krakowskie lotnisko zyska dodatkowe poczekalnie przedodlotowe dla pasażerów ze strefy Non-Schengen. Ma to związek z koniecznością zamknięcia niektórych gate'ów podczas rozbudowy terminalu pasażerskiego w części zachodniej. W PBZ będzie do 8 gate'ów. Poczekalnie te mają zostać oddane do użytku w kwietniu 2026 roku. Tutaj również zostanie przeniesiony salonik dla VIP-ów.
W miejscu obecnego cargo powstanie Pre-Boarding Zone (jasne budynki z prawej strony). W ten sposób krakowskie lotnisko zyska dodatkowe poczekalnie przedodlotowe dla pasażerów ze strefy Non-Schengen. Ma to związek z koniecznością zamknięcia niektórych gate'ów podczas rozbudowy terminalu pasażerskiego w części zachodniej. W PBZ będzie do 8 gate'ów. Poczekalnie te mają zostać oddane do użytku w kwietniu 2026 roku. Tutaj również zostanie przeniesiony salonik dla VIP-ów. Kraków Airport
- Jest się z czego cieszyć, ale jest również nad czym pracować. Oprócz rozwijania ambitnej siatki połączeń naszym wyzwaniem są inwestycje, które pozwolą utrzymać nasz rozwój – tak Łukasz Strutyński, prezes zarządu Kraków Airport, mówi o nadchodzących latach. Podczas podsumowania 2024 roku, które odbyło się 10 lutego, szefowie krakowskiego lotniska ujawnili również plany na najbliższe lata.

To m.in. rozbudowa terminalu pasażerskiego, by mógł obsłużyć nawet ponad 20 mln pasażerów, nowa droga startowa, nowoczesny budynek biurowy, wielopoziomowy parking oraz dalszy rozwój siatki połączeń.

- Planowane inwestycje pozwolą na dalszy wzrost liczby obsługiwanych pasażerów i poprawę efektywności operacyjnej lotniska. Inwestujemy w przyszłość, by zapewnić pasażerom nowoczesne, bezpieczne i komfortowe warunki podróży – dodał Janusz Kardasiński członek zarządu Kraków Airport.

A jak było w 2024 roku? To były absolutnie rekordowe 12 miesięcy - padła m.in. magiczna bariera 11 milionów obsłużonych pasażerów. Balice, wśród polskich regionalnych lotnisk, nie mają więc sobie równych, a w Europie są na granicy 50 największych portów regionalnych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska