
Metamorfoza obecnego cargo
W miejscu obecnego cargo powstanie Pre-Boarding Zone (jasne budynki z prawej strony). W ten sposób krakowskie lotnisko zyska dodatkowe poczekalnie przedodlotowe dla pasażerów ze strefy Non-Schengen. Ma to związek z koniecznością zamknięcia niektórych gate'ów podczas rozbudowy terminalu pasażerskiego w części zachodniej. W PBZ będzie do 8 gate'ów. Poczekalnie te mają zostać oddane do użytku w kwietniu 2026 roku. Tutaj również zostanie przeniesiony salonik dla VIP-ów.

Budynek nowego cargo
Nowy terminal cargo zostanie uruchomiony w II kwartale 2025 roku. Kosztował 80 milionów złotych. Jego powierzchnia wynosi 5600 mkw., a kubatura ponad 39 tys. m sześc.

I etap budowy nowej drogi startowej
Budowa nowej drogi startowej (planowany harmonogram). W I etapie, który ma trwać - w wersji optymistycznej - od listopada 2027 roku do września 2029 roku, zostanie zbudowana nowa droga startowa o długości co najmniej 1800 metrów. Będą mogły na niej lądować (także startować) samoloty, ale nie wszystkie. Oprócz nowej drogi startowej wybudowane zostaną m.in. niezbędne drogi kołowania.

II etap budowy nowej drogi startowej
Budowa nowej drogi startowej (planowany harmonogram). W II etapie powstanie kolejny fragment nowej drogi startowej oraz drogi kołowania. Start i lądowania będą się odbywały na wybudowanym wcześniej 1800-metrowym odcinku. Ten etap budowy ma trwać od września 2029 roku do sierpnia 2030 roku.