Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa tramwaju do Mistrzejowic. Od soboty kolejne zmiany w organizacji ruchu

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Za nami kolejny miesiąc prac związanych z budową nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic. W październiku wykonawca inwestycji kontynuował realizację kluczowego etapu – budowy stacji podziemnej przy rondzie Polsadu. Co jeszcze udało się mu zrealizować? Oczywiście inwestycja potęguje korki w Krakowie, szczególnie na północy miasta. Zmian w ruchu będzie jednak więcej.
Kraków. Budowa tramwaju do Mistrzejowic. Od soboty kolejne zmiany w organizacji ruchu

W pierwszym tygodniu miesiąca wykonawca przystąpił do zasadniczej części robót geotechnicznych. Rozpoczął wykopy o głębokości przekraczającej 20 metrów w okolicy ronda Polsadu, tworząc ściany szczelinowe stacji podziemnej.

Druga połowa października była okresem intensywnych działań i zmian. Od 21 października obowiązuje kolejny etap tymczasowej organizacji ruchu. Zamknięcia i zwężenia pasów drogowych, zmiany relacji z pierwszeństwem przejazdów czy odcinkowe wyłączenia ciągów pieszych i rowerowych występują na ulicach Lublańskiej, Młyńskiej oraz alei Bora-Komorowskiego. Więcej informacji w komunikacie.

Aktualnie nadal trwa przebudowa sieci kanalizacji sanitarnych, deszczowych, wodociągowych, telekomunikacyjnych oraz kabli energetycznych.

Co nas jeszcze czeka w listopadzie?

Od 18 listopada rozpocznie się kolejny etap czasowej organizacji ruchu. Mieszkańcy oraz kierowcy będą musieli liczyć się z zamknięciami oraz zwężeniami pasów jezdni, które pojawią się na ul. Meissnera oraz ul. Młyńskiej. Zmiany te będą obowiązywać wraz z organizacją ruchu wprowadzoną 21 października. Więcej informacji w komunikacie.

W okolicy estakady im. Mateusza Iżyckiego kontynuowane będą prace technologiczne związane z głębieniem ścian szczelinowych i budową stacji podziemnej.

Jak dokładnie będą wyglądały zmiany?

  • Na ul. Młyńskiej i ul. Meissnera na odcinku od ul. Młyńskiej Bocznej do ul. Chałupnika, ruch kołowy poprowadzony zostanie jedną jezdnią (wschodnią), na której zostaną wydzielone dwa pasy ruchu (po jednym w każdym kierunku).
  • Na odcinku ul. Chałupnika prowadzącym do ul. Meissnera, będzie dostępny jedynie pas ruchu umożliwiający skręt w prawo.
  • Na Rondzie Młyńskim zostanie wprowadzona zmiana układu skrzyżowania oraz pierwszeństwa przejazdu. Z uwagi na brak możliwości skrętu z ul. Młyńskiej w lewo w ul. Pilotów do ul. Sadzawki ul. Akacjowej, ul. Ułanów samochody będą kierowały się objazdem przez ul. Młyńską Boczną lub ul. Ugorek.
  • Sygnalizacja świetlna na Rondzie Młyńskim zostanie wyłączona.
  • Na ul. Młyńskiej ruch pieszy zostanie przekierowany z zamkniętych chodników do wyznaczonych ciągów na jezdni oraz na dostosowane zieleńce.
  • Z ul. Miechowity zostanie dopuszczony skręt w lewo w ul. Młyńską dla komunikacji miejskiej.
  • Na al. Bora-Komorowskiego, jadąc od Ronda Polsad, będzie możliwość zawracania w rejonie centrum handlowego “Krokus”.
  • Wyznaczony zostanie dodatkowy buspas w ul. Olszyny oraz ul. Pilotów na odcinku od ul. Lesistej do ul. Widnej.

W tym etapie zostaną udostępnione tymczasowe perony przystankowe w nowych lokalizacjach.

  • Przystanek autobusowy Pszona 02 (jadąc od ronda Młyńskiego) zostanie przeniesiony za skrzyżowanie ul. Chałupnika, Meissnera i Pszona.
  • Przystanek autobusowy Rondo Młyńskie 02, znajdujący się na ul. Pilotów, zostanie przesunięty o ok. 60 m w pobliże ul. Żwirki i Wigury
  • Przystanek autobusowy Rondo Młyńskie 04, na ul. Meissnera, zostanie przeniesiony na jezdnię wschodnią.
  • Na ul. Miechowity w pobliżu skrzyżowania z ul. Młyńską zostanie utworzony dodatkowy przystanek autobusowy dla linii jadących w kierunku północnym.
  • Przystanek autobusowy Olsza II 02 z aktualnej lokalizacji na ul. Lublańskiej przed rondem Polsad zostanie przeniesiony:
  • Dla linii 138 na początek ul. Lublańskiej (odcinek od Ronda Polsad do Ronda Berei),
  • Dla linii 172 na al. Bora-Komorowskiego za zjazdem z Ronda Polsad

Nowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona 18 listopada, od godziny 5.00 i potrwa do połowy przyszłego roku.

Zmiany w komunikacji miejskiej

W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu prac, związanych z budową linii tramwajowej KST IV, od dnia 18.11.2023 r. (sobota), zostaną wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu KMK:

  • linie 129, 159, 608 w kierunku Czyżyny Dworzec / Osiedle Piastów / Osiedle Na Stoku będą kursować z pominięciem Ronda Młyńskiego, od razu skręcając w lewo z ul. Miechowity w ul. Młyńską;
  • zostanie utworzony dodatkowy przystanek Miechowity 72 dla linii 129, 159, 608, zlokalizowany na ul. Miechowity, przed skrzyżowaniem z ul. Młyńską;
  • przystanki Miechowity 03, Rondo Młyńskie 01, Miechowity 02 pozostaną bez obsługi;
  • przystanek Olsza II 02 zostanie rozdzielony i przeniesiony:
  • dla linii 105/405, 132, 138, 139, 610 – na ul. Lublańską za zjazdem z Rondem Polsad w kierunku Ronda Barei. Po przywróceniu ruchu dwukierunkowego na ul. Dobrego Pasterza zostanie zmieniona nazwa przystanku na Olsza II 72;
  • dla linii 172 – na al. Bora-Komorowskiego za zjazdem z Ronda Polsad, funkcjonujący jako Olsza II 74.
  • przystanek Pszona 02 zostanie przeniesiony za skrzyżowanie z ul. Chałupnika;
  • przystanek Rondo Młyńskie 02 zostanie przesunięty o ok. 60 m w pobliże ul. Żwirki i Wigury;
  • przystanek Rondo Młyńskie 04 zostanie przeniesiony na jezdnię wschodnią ul. Meissnera.

Czy Unia Europejska stanie się jednolitym państwem?

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska