
Ekwiwalent reklamowy to kwota, jaką należałoby zapłacić za publikacje, gdyby były one reklamą. Jego wartość zależy między innymi od objętości materiału, rodzaju medium oraz zasięgu.
– Pierwsze miejsce na liście Andrzeja Adamczyka związane jest ze stanowiskiem, które piastował. Minister Infrastruktury ustępującego rządu wzbudzał zainteresowanie mediów w związku z działaniami prowadzonego przez siebie ministerstwa. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się Bartłomiej Sienkiewicz, były szef MSWiA, a także jedynka KO w ostatnich wyborach parlamentarnych. Trzecia pozycja przypadła przedstawicielce Prawa i Sprawiedliwości Małgorzacie Wassermann, krakowskiej jedynce na liście PIS. Duża medialność tzw. „jedynek” jest zrozumiała, ponieważ to one są niejako twarzami całej listy i to na nich skupia się największe zainteresowanie mediów – komentuje Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa oraz organizator Global Leadership Summit.
Mandat bez dużej rozpoznawalności medialnej
Poza kandydatami często goszczącymi w mediach do Sejmu dostali się z okręgu 13. również kandydaci mniej rozpoznawalni medialnie. Obecność na portalach internetowych posłanek Doroty Marek i Katarzyny Matusik-Lipiec od początku roku warta była kolejno 2,7 i 1,6 mln złotych.
– Pomimo dystansu, jaki dzielił kandydatki KO od liderów rankingu, udało się im uzyskać poselski mandat. Na tym przykładzie widzimy, że rozpoznawalność w mediach nie zawsze jest konieczna do zdobycia dobrego wyniku w wyborach. Dobry lider to ten, kto potrafi budować rozpoznawalność nie tylko w mediach, ale też i organicznie w swoim otoczeniu – podsumowuje Piotr Gąsiorowski.
Więcej na temat przywództwa będzie mowa w trakcie Konferencji Global Leadership Summit. Konferencja organizowana jest przez Instytut Przywództwa w dniach 17-18.11.2023 w Krakowie. Uczestnicy wydarzenia wysłuchają między innymi prelekcji nagranej przez Condoleezzę Rice, byłą sekretarz stanu w administracji prezydenta George`a W. Busha.
Global Leadership Summit Poland to wydarzenie, które gromadzi wiodących liderów i ekspertów z różnych dziedzin, aby dzielić się przemyśleniami i strategiami z zakresu zarządzania i przywództwa.
Co Polacy sądzą o polskim rolniku? - sonda
