FLESZ - Idzie prawdziwa zima
W ramach budowy nowej trasy tramwajowej wykonawca oczyścił m.in. teren pomiędzy ulicami Bratysławską i Opolską. Na wysokości pętli Krowodrza Górka powstanie parking park&ride, a na pozostałym obszarze – pomiędzy ulicami Fieldorfa Nila a Bratysławską – przewidziano trasę tramwajową, drogę technologiczną dla pojazdów technicznych oraz ścieżkę rowerową.
W rejonie ulic Opolskiej i Nad Sudołem wykonawca przygotowuje teren pod estakadę drogowo-tramwajową i tunel dla samochodów. W ramach prac przesuwane jest też koryto potoku Sudoł.
Kraków. Ostatni rok budowy Trasy Łagiewnickiej. Zobacz postę...
W związku z inwestycja pojawiły się utrudnienia w ruchu samochodowym w rejonie ul. Bociana, gdzie rozpoczęła się przebudowa uzbrojenia podziemnego – w pierwszej kolejności wykonana zostanie przebudowa sieci ciepłowniczej w rejonie ul. Bociana 26, następnie wykonywane będą kolejne prace w kierunku wschodnim ulicy do numeru 16. Do czerwca br. przebudowane zostaną sieci ciepłownicze, gazowe, wodne, teletechniczne i energetyczne. W kolejnym etapie rozpoczną się roboty drogowe i torowe. Całość prac na tym odcinku ma zostać zakończona około połowy przyszłego roku.
W początkowej fazie robót – od 11 stycznia – utrudnienia będą miały charakter punktowych zawężeń jezdni do jednego pasa ruchu. W późniejszym etapie planuje się naprzemienne, czasowe wyłączenie chodników z ruchu pieszego oraz wprowadzenie ruchu jednokierunkowego dla aut, co ma nastąpić w lipcu br. Pozostanie zachowany kierunek wschód – zachód (od al. 29 listopada do ul. Siewnej).
Kolejne utrudnienia dla kierowców, związane z budową sieci energetycznej, wystąpią na ul. Pachońskiego. Tam zaplanowano nocne roboty (od godz. 17) w dniach 12 i 13 stycznia. - Prowadzone będą w rejonie pawilonu spożywczego przy ul. Pachońskiego 8. W zależności od postępu prac, istnieje możliwość prowadzenia robót w godzinach nocnych także 15 stycznia - informuje Zarząd Inwestycji Miejskich.

Biznes
Sieci podziemne budowane i przebudowywane są też w rejonie ulic Zielińskiej i Białoprądnickiej. Prace prowadzone są też w rejonie ul. Górnickiego. Trwa tam budowa nowego przepustu na potoku Bibiczanka oraz obiektu mostowego.
Mocno zaawansowane są roboty przy budowie konstrukcji betonowej, którą linia poprowadzona będzie w gęsto zabudowanym obszarze – w rejonie ulic Bociana, Słomczyńskiego i Banacha. Takie rozwiązanie ma zmniejszyć uciążliwości akustyczne dla mieszkańców okolicznych budynków. Powyżej ul. Banacha (na odcinku w kierunku planowanej pętli końcowej) rozpoczęto roboty ziemne.
Ponad 5-kilometrowa trasa na Górkę Narodową pozwoli na przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych dla aut w systemie park&ride. Ponad 60 procent torowiska będzie zielona.
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak”. Wartość zadania to 327 mln zł. Inwestycja potrwa dwa lata.
- Kraków sprzed niemal stu lat na kolorowych zdjęciach!
- Kolejny słynny sklep wycofuje się z Polski! Jest ich coraz więcej [GALERIA]
- Budowa S7 w Krakowie pomiędzy Mistrzejowicami i Nową Hutą [WIZUALIZACJE, MAPY]
- Nowy sklep internetowy Magdy Gessler. Ceny zwalają z nóg. Flaczki za 50 złotych!
- Mieszkania w Krakowie dla milionerów. Tak można mieszkać!
- Andrzej Duda jednym telefonem załatwił otwarcie stoków