Kraków. Długa kolejka do jedynego otwartego punktu sprzedaży biletów MPK [zdjęcia]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Do punktu sprzedaży biletów MPK przy ul. Podwale ustawia się długa kolejka. Konrad Kozłowski
Do punktu sprzedaży biletów Komunikacji Miejskiej przy ul. Podwale ustawiają się długie kolejki. Od niedawna to jedyny taki punkt otwarty w Krakowie. Pozostałe zostały czasowo zamknięte z powodu obostrzeń sanitarnych. Przejdź do GALERII, by zobaczyć, jak wygląda sytuacja przed punktem na ul. Podwale.

W związku z drastycznym wzrostem liczby zarażeń SARS-CoV-2 oraz nowymi obostrzeniami wprowadzonymi przez rząd, od poniedziałku 29 marca będzie otwarty tylko jeden punkt sprzedaży biletów – przy ul. Podwale 3/5. Jednocześnie godziny otwarcia tego punktu zostaną wydłużone – punkt będzie czynny w godzinach od 7 do 20. Wszystkie pozostałe punkty zostaną zamknięte do odwołania

- poinformowało MPK w Krakowie.

- Priorytetem jest dla nas bezpieczeństwo pasażerów dlatego zależy nam na ograniczeniu bezpośrednich wizyt i kontaktów w punktach sprzedaży biletów. Zachęcamy wszystkich pasażerów do korzystania z możliwości zakupu biletów przez internet, aplikacje mobilne lub automaty biletowe. Apelujemy, aby z otwartego punktu przy ul. Podwale 3/5 korzystały wyłącznie te osoby, których sprawy nie mogą być obecnie zrealizowane przez internet - dotyczy to m.in. osób wnioskujących o wydanie lub przedłużenie uprawnień Karty Krakowskiej z tytułu płacenia podatków w Krakowie oraz osób kupujących bilety specjalne - dodają w MPK.

PSB przy ul. Podwale 3/5 działa zgodnie z obowiązującymi restrykcyjnymi zasadami sanitarnymi:

  • w punkcie są otwarte trzy stanowiska,
  • w środku mogą przebywać jednocześnie maksymalnie trzy osoby,
  • obsługiwane są wyłącznie osoby z prawidłowo założoną maseczką (zakryte usta i nos),
  • po wejściu do punktu należy zdezynfekować ręce,
  • osoby oczekujące przed punktem mają obowiązek zachować odpowiedni dystans,
  • w czasie godzin otwarcia punktu są przewidziane przerwy konieczne do dezynfekcji pomieszczenia.

W sprawach związanymi z biletami można się kontaktować telefonicznie lub mailowo:

  • - Infolinia MPK SA w Krakowie – 12 19 150,
  • - Infolinia Karty Krakowskiej – 12 254 14 00 – czynna od poniedziałku do piątku od 8 do 20,
  • - Reklamacje – reklamacje@kkm.krakow.pl.

- W związku z ograniczeniem w funkcjonowaniu punktów sprzedaży biletów informujemy, że zwroty biletów okresowych zapisanych na nośnikach mobilnych można wykonać samodzielnie – aplikacje są wyposażone w taką funkcjonalność. W przypadku posiadania pytań o mKKM prosimy o kontakt z infolinią - 12 19 150, w przypadku pytań o mKK prosimy o kontakt z infolinią - 12 254 14 00 - informują w MPK.

Osoby posiadające bilety okresowe zapisane na nośniku plastikowym będą mogły również zwrócić bilet wysyłając kartę plastikową drogą pocztową (MPK rekomenduje list polecony) na adres: MPK SA w Krakowie, ul. J. Brożka 3, 30-347 Kraków.

- Ważne, aby pamiętać o jednoczesnym wysłaniu informacji o numerze rachunku bankowego, na który mają zostać przelane pieniądze - zaznaczają w MPK.

W przypadku wysłania do MPK karty plastikowej klient może złożyć również pisemną dyspozycję o odesłaniu karty plastikowej z anulowanym biletem wraz z podaniem adresu korespondencyjnego. W takim przypadku karta zostanie wysłana drogą pocztową, listem poleconym na wskazany adres. W razie braku takiej dyspozycji karta będzie do odbioru osobistego w punkcie sprzedaży biletów, przy ul Podwale 3/5.

- Zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet okresowy nastąpi za okres od daty stempla pocztowego do dnia upływu ważności biletu. Należy pamiętać, że zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa zwrotu biletu można dokonać na minimum 16 dni przed upływem jego ważności - informują w MPK. - Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa nie ma możliwości: zawieszenia, zamrożenia i zmiany daty ważności zakupionego już biletu okresowego osoby składające wnioski o wydanie uprawnień Karty Krakowskiej zachęcamy do zrobienia tego przez Internet - na stronie www.kk.krakow.pl i wybór nośnika mobilnego - dodają.

Osoby, które potrzebują uzyskać fakturę za zakupiony bilet mogą to zrobić przez internet – wystarczy wysłać taki wniosek na adres fakturyPSB@mpk.krakow.pl.

W MPK przypominają też, że na wymianę biletów papierowych z nieaktulanej taryfy na nowe bilety jest jeszcze bardzo dużo czasu – można to zrobić do końca lipca 2021 roku.

FLESZ - Rewolucja w PKP Intercity

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
SIC

Pozostałe zostały czasowo zamknięte z powodu obostrzeń sanitarnych Co za bzdura A niby co stoi na przeszkodzie otwarcia pozostałych punktów sprzedaży?JEST TO TYLKO WIDZIMISIĘ MPK BO TAK IM SIĘ PODOBA I CO NAM PAN ZROBI?

G
Gość

Dyrektor MPK jest dudą. Ekspedientki mogą pracować a panie w mpk nie mogą. A chołota niech sobie czeka.

Dodaj ogłoszenie