Kraków. Dwa wybrzuszenia szyn w ciągu godziny [WIDEO, ZDJĘCIA]

Dawid Serafin
Wybrzuszona szyna na ul. Basztowej.
Wybrzuszona szyna na ul. Basztowej. fot. Adam Wojnar
Udostępnij:
Czarny piątek na krakowskich torowiskach. W ciągu niespełna godziny szyny wybrzuszyły się w dwóch newralgicznych punktach miasta. Tuż po godzinie 14 na ulicy Basztowej. Tuż przed 15 na ulicy Wielickiej.

WIDEO: Wybrzuszona szyna na ul. Basztowej w Krakowie

Autor: Adam Wojnar, Gazeta Krakowska

Spowodowało to spore utrudnienia w ruchu tramwajowym. Z powodu wybrzuszenia szyn na ulicy Basztowej tramwaje do Bronowic i Bronowic małych musiały kursować przez Dworzec Towarowy i ulicę Długą. Utrudnienia udało się usunąć po kilkunastu minutach.

- Wiemy, że stan torowiska na ulicy Basztowej jest fatalny. Dlatego w lipcu będziemy je remontować - powiedział Michał Pycklik z ZIKiT-u.

Kilka chwil po tym jak udało się uporać z szyną na ulicy Basztowej do wybrzuszenia doszło na ulicy Wielickiej. Tramwaje nie jechały do Bieżanowa i Kurdwanowa. Zamiast tego były kierowane do Borku Fałęckiego i Łagiewnik. - Z tego powodu do Bieżanowa i Kurdwanowa kursowały autobusy zastępcze - wyjaśnia Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK.

Dlaczego szyna na ulicy Wielickiej się wybrzuszyła? - Co do wybrzuszenia na ulicy Wielickiej, to ta szyna, która się wybrzuszyła jest szyną węgierską z 1997 roku. Ten rodzaj szyn jest w mieście sukcesywnie wymieniany - wyjaśnia Pyclik.

Ruch tramwajowy na ulicy Wielickiej został przywrócony po kilkunastu minutach.

To nie są pierwsze wybrzuszenia w tym roku. Kilkanaście dni temu wybrzuszyła się szyna na ulicy Kościuszki. Z tego powodu tramwaje nie mogły dojechać na pętle na Salwatorze.

Byłaś (-eś) świadkiem wypadku? Daj nam znać! Czekamy na informacje, zdjęcia i nagrania wideo! Przyślij je na adres [email protected] Do Twojej dyspozycji są też nasze profile na Facebooku: Mój Reporter Kraków | Gazeta Krakowska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
ANTYPOLLL
SIĘ WSZYSTKIE TORY WYBRZUSZĄ, WŁADZA ZLIKWIDUJE TRAMWAJE, WPUŚCI WSZĘDZIE AUTA,NAJLEPIEJ DIESLE TE OBYWATELI="UCZCIWYCH=KATOLIKÓW", Z WYMONTOWANYM TŁUMIKIEM, BY SMOG ZASŁONIŁ CAŁE CENTRUM, PO ZA TYM ODDAĆ DZIWISZOWI WSZYSTKIE DZIELNICE,ZAORAĆ I ZROBIĆ MEGA WATYKAN II!!PO CO TURYŚCI??,CHA,CHA!!
i
inwestor
PO prostu zamiast biadolin odwołajmy tego satyrycznego mera miasta.
c
cepr
do zimy panowie ....
u
utracki zwolnił
Jeździłem był spokój
m
mb
zikit to nieudacznicy włącznie z panem który wszysko zgania na mpk a mpk im podlega módlcie się albo leczcie się o rozum za póżno panie prezesie dyrektorze zikit
a
ab
pan zarządzający zykitem powinien zająć się pracą a nie gadaniem w radiu kraków i forum bo dużo gada a nic ale to nic nie robi tylko zgarnia podatników pieniądze niech mpk wróci do mpk a zikit
p
podróżnik
Boję się metra. Bo jeśli jego jakość będzie podobna jak komunikacji tramwajowej, to nie chcę dogorywać gdzieś głęboko pod ziemią.
k
kr
ledwo 20 stopni a szyny wychodza, a co dopiero bedzie w lecie...haha ale budujmy metra...pff
M
Majk
W metrze takie przypadki są praktycznie niespotykane, ale w Krakowie inwestuje się w zawalidrogi wielo tonowe tramwaje, co hałasują i niszczą pobliskie budynki, drogi. Pewnie wielu z Was napisze, że Krakowa nie stać na metro. A właśnie, że stać, wystraszałoby kilka prostych zabiegów.
1. po co tyle radnych?
2. obniżyć pensje prezydenta.
3. dlaczego miasto ma utrzymywać stadion Wisły - sprzedać to w pizdu.... i wielu jeszcze innych obiektów.
Zresztą dobrze wszyscy wiedzą jak się marnuje pieniądze w tym mieście.
s
sanders
Powie jak z wykolejeniami tramwaje są żle utrzymywane , a szyny i rozjazdy mamy idealne nawet po 10-latach je zaczeliśmy szlifować
s
sanders
Powie jak z wykolejeniami tramwaje są żle utrzymywane , a szyny i rozjazdy mamy idealne nawet po 10-latach je zaczeliśmy szlifować
Przejdź na stronę główną Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie