https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Gigantyczne kolejki przed punktami MPK. Wszystko przez podwyżkę cen biletów. Coraz więcej Kart Krakowskich

Piotr Ogórek
Kolejki do punktów sprzedaży biletów MPK
Kolejki do punktów sprzedaży biletów MPK Aneta Zurek / Polska Press
Od początku maja stacjonarne punkty MPK sprzedaży biletów przeżywają oblężenie. Mieszkańcy narzekają na gigantyczne kolejki, w których trzeba stać nieraz i godzinę. Wszystko przez podwyżkę cen biletów na komunikację miejską, która weszła w życie właśnie od maja. Mieszkańcy masowo wyrabiają Karty Krakowskie, bo tylko dla ich posiadaczy dostępne są tańsze bilety. Kart wydano już blisko 200 tys., a w maju złożono już blisko 10 tys. wniosków o wydanie KK.

W ostatnich tygodniach w sześciu stacjonarnych punktach MPK trzeba postać w kolejce kilkadziesiąt minut, a nawet i dłużej. Mieszkańcy żalą się nam w mailach i telefonach, że nieraz na kilka okienek pracuje tylko jedna osoba. Ciężko się też dodzwonić do punktów MPK. Największe kolejki są w punkcie na Podwalu, os. Centrum D czy w punkcie na dworcu.

Jak tłumaczy nam rzecznik MPK, większa liczba osób w punktach sprzedaży biletów jest związana ze wzrostem zainteresowania Kartą Krakowską.

- Po zmianie taryfy biletowej przyjmujemy znacznie więcej wniosków o wydanie Karty Krakowskiej w porównaniu do poprzednich miesięcy. Dodatkowo do punktów sprzedaży przychodzą także osoby, które chcą wymienić stare bilety jednorazowe na nowe (można to zrobić do końca lipca 2019 roku) - mówi nam Marek Gancarczyk.

Przypomnijmy, że od 1 maja bilet miesięczny (stawka dla osób bez Karty Krakowskiej) na 1 linię podrożał z 46 zł do 69 zł, obowiązujący na 2 liniach z 64 zł do 89 zł, a bilet na wszystkie linie z 89 zł do 106 zł. Natomiast posiadacze KK zapłacą - odpowiednio 45, 58 i 69 zł.

Bilet sieciowy z KK jako jedyny potaniał - z 72 do właśnie 69 zł. Nic dziwnego, że mieszkańcy wyrabiają karty na potęgę (warunkiem jest bycie zameldowanym lub płacić w Krakowie podatki).

Wzrost zainteresowania Kartą Krakowską

Tylko w maju (do 21 maja) w Punktach Sprzedaży Biletów zostało złożonych 3 266 wniosków papierowych. Dla porównania:

  • w styczniu było to 1 678
  • w lutym – 1 748
  • w marcu - 1 720
  • w kwietniu - 3 048

Wniosków o wydanie KK przesyłanych do MPK SA drogą elektroniczną było:

  • w styczniu - 2 619
  • w lutym - 2 153
  • w marcu - 4 251
  • w kwietniu - 5 256
  • w maju (do 21 maja) - 6 503

Cały czas rośnie także liczba wydawanych kart plastikowych Karty Krakowskiej.

W styczniu 2019 roku było to 2 032 sztuk, w lutym - 2 199, w marcu 2 837, w kwietniu 3 726, a w maju (do 21 maja 2019 roku) wydanych kart było już 4 358. W sumie wydano już ponad 197 tys. KK.

- W Punktach Sprzedaży Biletów są zatrudnione 24 osoby pracujące na dwie zmiany. Dodatkowo do każdego PSB jest oddelegowana jeszcze jedna osoba, której zadaniem jest wprowadzanie wniosków papierowych do systemu Karty Krakowskiej (robi to na specjalnym stanowisku na zapleczu każdego z punktów). To działanie zostało podjęte właśnie po to, aby przyspieszyć obsługę osób składających wnioski papierowe w punktach. Staramy się także na bieżąco reagować na to, co dzieje się w naszych punktach. Zdarza się, że w ciągu dnia przenosimy pracownika z jednego punktu do innego, w którym są większe kolejki. Czasem chwilowy brak pracownika przy okienku może być związany z koniecznością wykonania innych zadań, np. wysłaniem gotówki do banku - zaznacza Marek Gancarczyk.

Rzecznik MPK podkreśla, że punkty są otwarte do ostatniego klienta i często są zamykane nawet do dwóch godzin później niż wynika to z godzin otwarcia.

- Przypominamy, że nikt nie musi przychodzić do PSB, których w Krakowie jest sześć, aby uzyskać uprawnienia do Karty Krakowskiej. Wszystkie formalności z tym związane można zrobić przez internet, do czego wszystkich mieszkańców zachęcamy. Wystarczy wejść na stronę www.kk.krakow.pl i zarejestrować się lub pobrać aplikację Karty Krakowskie na smartfona i wybrać opcję "Złóż wniosek" - dodaje rzecznik MPK.

WIDEO: Trzy Szybkie. Sprawa Tomasza Komendy, czyli jak policjanci, prokuratorzy i sędziowie wtrącili do więzienia niewinnego człowieka

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

I
Iza
Mam KKnod lutego. Wniosek, to chwila online i od razu na @ if, że karta do odebrania w PSB. Tam już inna bajka, bo Pani myli co tylko może, akcja trwa długo, robi się kolejka, a pracownik tylko 1 - obsługuje cały punkt, nie tylko KK. Na koniec dowiaduję się, że i tak muszę wrócić w inny dzień, no mam kartę bez czipa - na tą drugą wersję Pani nie ma teraz czasu.......
I
Irena
A na Brożka w 3 piętrach siedzi od 7 do 15 w pracy z tysiąc pracownikow MPK .Oto jak firma MPK Kraków nie przeszła jeszcze restrukturyzacji .Winni być przez internet wniosek i karta do domu pocztą oooo Poczta Polska następny ancymon postkomunistyczny!
K
Krakauer
Takie karty uprawniajace do znizek powinny byc przyznawane jedynie osobom w Krakowie urodzonym. Sloikom nie naleza sie znizki.
G
Gość
"mieszkańcy nam się żalą w mailach i telefonach"....HAAAAAAAA...HAAAAAAAAA...nooooo rzeczywiście ...jest się komu żalić..!!!!!! lokalnemu brukowcowi,szukającemu ciągłej taniej sensacji z poziomu fekaliów.....
k
konrad
Ja wyrabiałem

dawno temu przez internet jeszcze za darmo kurier do domu przyniósł
H
Hutas
Wszyscy się nagle obudzili, że opłaca się wyrobić kartę krakowską i zdziwieni, że kolejki są. Oczywiście najłatwiej wylać złość i frustrację na pracowników przy okienkach, bo przecież to, że kilkaset osób pojawia się w ciągu kilku godzin w małym punkcie obsługi, to nie powód.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska