Obecnie budowana jest ekspresowa zakopianka na odcinku od Lubnia do Rabki. To blisko 20 km frontu robót, które krakowska GDDKiA podzieliła na 3 etapy.
Pierwszy z nich to szosa z Lubnia do Naprawy. Buduje ją polsko - ukraińskie konsorcjum a całość powinna być gotowa jesienią tego roku.
Drugi odcinek to ponad 2 kilometrowy tunel poprowadzony pod górą Luboń Wielki. Ten nie bez przeszkód buduje włoska firma Astaldi. Również i jej przedstawiciele przekonują jednak, że podziemna szosa będzie gotowa zgodnie z planem w 2021 roku.
Wizualizacje nowych odcinków zakopianki
Trzeci odcinek będzie zaczynał się za tunelem - w Skomielnej Białej i poprowadzi do Rabki. Za szosę odpowiedzialna jest właśnie firma Salini i deklaruje ona, że całość inwestycji odda już przed tegorocznymi wakacjami a więc za niecałe dwa miesiące.
Czy to możliwe? Dziś wydaje się, że tak. GDDKiA podaje, że na tym odcinku robót to już 85 procent, a więc o około 7 procent więcej jak jeszcze 3 dni temu. Już to pokazuje, że robotnicy naprawdę uwijają się przy tej części zakopianki bardzo szybko.
- Dodatkowo gołym okiem widać, ze prace weszły już w naprawdę finalny etap - mówi Marian Klawit, mieszkaniec Chabówki. - Drogowcy układają już asfalt niemal na całym odcinku a gdzieniegdzie zaczął się nawet montaż znaków czy barier energochłonnych. Chyba tym Włochom faktycznie uda się oddać swój fragment zakopianki w terminie lub z zaledwie kilkudniowym poślizgiem - dodaje.
Rusza budowa superpociągu. W godzinę z Krakowa do Warszawy?
