https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Już ponad 5 milionów pasażerów na lotnisku w Balicach

Grzegorz Skowron
Andrzej Banas / Polska Press
We wrześniu 2018 r. z usług krakowskiego lotniska skorzystało 614 567 pasażerów, o 13 proc. więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. W ciągu 9 tegorocznych miesięcy na Balicach przyjęto lub odprawiano ponad 5 mln pasażerów.

24 września odnotowano rekord liczby obsłużonych w ciągu doby pasażerów w Kraków Airport: 23 931 osób. Poprzedni rekord pochodził z sierpnia 2016 r.: 22 552 podróżnych. Cztery dni później, 28 września rejsem Lufthansy z Monachium do Krakowa wylądował na krakowskim lotnisku 5-milionowy pasażer.

- Wrześniowy rekord w liczbie obsłużonych pasażerów w ciągu dnia pokazuje, że coraz więcej osób skraca czas podróży, również tej biznesowej, wybierając samolot – mówi Radosław Włoszek, prezes Zarządu Kraków Airport. - Ponad jedna trzecia pasażerów więcej, niż we wrześniu ubiegłego roku, skorzystało z połączeń linii lotniczych Aegean oraz Jet2.com – to największa zaobserwowana dynamika wzrostu wśród ponad dwudziestu przewoźników, którzy oferują loty prosto z Krakowa – dodaje Radosław Włoszek.
 
Po raz pierwszy można skorzystać z lotów do Aten oferowanych przez  greckiego przewoźnika (Aegean) - aż do końca października. A wraz z nadejściem sezonu zimowego, który w lotnictwie zaczyna się w ostatni weekend października, Jet2.com otwiera kolejne połączenie – do Leeds.

We wrześniu w siatce krakowskiego lotniska pojawił się kolejny nowy przewoźnik. Linia lotnicza BlueAir ogłosiła połączenie do Turynu, stolicy Piemontu, które zostanie zainaugurowane 16 grudnia. Turyn jest dziewiątą nowością w zimowej siatce połączeń Kraków Airport. Ogłoszone wcześniej nowe trasy to: Tel Awiw (LOT), Eindhoven (Transavia), Wiedeń (Laudamotion), Leeds Bradford (Jet2.com), Kijów, Lwów, Amman (Ryanair), Londyn Luton (easyJet).

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

o
o
Ale to chyba linie lotnicze decydują o charterach, a nie lotnisko? Narażę się niektórym, ale charter to mniej niż linia. Stabilne są kursy liniowe, a nie doraźne chartery.
K
Krakus
Dajcie jakies czsrtery, bo tulamy sie z dziecmi po innych lotniskach a mamy lotnisko w kraku
P
Polak
Gratulację wyniku ale też pytanie do Prezesa co z charterami.Jak to jest że lotnisko w Pyrzowicach mają więcej charterów w jeden dzień niż Balice w miesiąc. Czy to ma sens chyba nie więc dlaczego tak jest.Samo latanie linii Ryanair na południe Europy nie tłumaczy tej sytuacji czyli bezradności pionu handlowego.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska