Kraków. Kolejne skrzyżowanie w centrum miasta bez świateł. Mniejsze korki?

Karolina Gawlik
Karolina Gawlik
Skrzyżowanie ulic Długiej i Basztowej.
Skrzyżowanie ulic Długiej i Basztowej. fot. Andrzej Banaś
Po wyłączeniu świateł na skrzyżowaniu przy teatrze Bagatela i Poczcie Głównej, urzędnicy przetestują to samo rozwiązanie przy ul. Długiej i Basztowej. Według urzędników i policji, brak sygnalizacji pomaga w odkorkowaniu centrum miasta. Czy brak sygnalizacji na tych skrzyżowaniach sprawdza się? Wyraź swoją opinię na forum pod artykułem!

MAPA: Skrzyżowania bez świateł w centrum Krakowa

Zobacz najświeższe newsy wideo z kraju i ze świata
"Gazeta Krakowska" na Youtubie, Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pieszy

Nie - dla żółtych świateł migających. Dopiero pierwszy wypadek śmiertelny uzmysłowi , co jest ważniejsze : bezpieczeństwo czy przepustowość. To zależy głównie od specyfikacji skrzyżowania. Ktoś na świecie , kiedyś wymyślił sygnalizację świetlną , i niech tak zostanie.

L
Leon

Jakbyś trochę ruszył mózgiem to zrozumiałbyś(w co wątpię), że prościej jest normalemu kierowcy zatrzymać się przed przejściem niz pieszemu marnować czas na światłach. Miasto dla ludzi a nie idiotów jak ty w samochodach!

d
dzika

bardzo dobre rozwiazanie, pod poczta nie ma korkow ludzie tez nie toja i nie czekaja jakos wszyscy daja sobie rade.

K
Kgr

Oczywiście tabuny studenckiej stonki wałęsającej się tam i z powrotem do Rynku paraliżują w ogóle te skrzyżowania .Kraków ma chyba najwięcej przejść dla pieszych ,co kilkanaście metrów , na świecie .Na Alejach nie powinno być ani jednego przejścia dla pieszych bez sygnalizacji tymczasem przejście w kierunku ul.Kochanowskiego jest bez gdyb tymczasem kilkadziesiąt metrów dalej jest kolejne przejście tym razem z sygnalizacją . To skandal . Czy nie można z pieskiem z parku przejść kawałek dalej tylko co kawałek robicie przejścia ?

j
ja

9/10 to zawsze?

A
Adrian

To jest bardzo niebezpieczne, zwłaszcza dla osób niepełnosprawnych.

k
krakus

Kolejny szalony pomysł. Po to ktoś kiedyś wymyślił sygnalizację świetlną, żeby W SPOSÓB WŁAŚCIWY sterowała ruchem.Wyłączenie jej - vide skrzyżowanie pod Bagatelą - powoduje,że przepływ pojazdów spowalniają...piesi. To, co się tam dzieje przechodzi ludzkie pojęcie.Tramwaj nie ruszy, bo przechodzi panienka pisząca w tym momencie SMS-a, za nią następna osoba i tak w koło macieju.Rodzi się brak odpowiedzialności i poszanowania innych.Innym aspektem jest odpowiedzialność za potrącenie,czy urazy wskutek nagłego hamowania pojazdu. Pieszy zawsze powie, że to nie jego wina,bo sygnalizacja nie zabraniała mu przechodzenia. W dodatku Sejm zamierza stworzyć ustawę przyznającą pieszym na pasach jeszcze większe uprawnienia!Nie tędy droga.Należy tylko WŁAŚCIWIE zsynchronizować działanie sygnalizacji, aby zminimalizować skutki ewentualnych, trudnych do przewidzenia zdarzeń.

b
bart

Samochodem się tam nie zapuszczam, bo to bez sensu, a jeśli potrzebuję, to jadę powoli - to centrum miasta, nie droga szybkiego ruchu, i powinien tam być taki klimat, a nie zagrożenia wypadkiem na ulicy.

Tramwaje zawsze radzą tam sobie z przejazdem, nigdy piesi nie zakorkowali przejazdu, zwłaszcza tak długo i skutecznie, jak potrafią to robić samochody

g
gosc

I bardzo dobrze w 9 przypadkach na 10 światłą zawsze powodują korki, zawsze.

m
mieszkaniec

Co innego traktować pieszego priorytetowo a co innego przepuszczać stado bydła. Już widac to pod Bagatelą, nawet komunikacja miejska ma problem z przejechaniem, bo piesi łażą jak chcą. Nie patrzą czy coś jedzie, od razu wchodzą pod koła pojazdu i nieczęsto przebiegają. Pomijam przechodzenie poza pasami, po przekątnej skrzyżowania lub tzw. zza pojazdu.
Niestety też się zdarzają takie przypadki, najgorszym pieszym jest pieszy śpieszący się na tramwaj, on nic poza tramwajem nie widzi.

P
Pawel

Życzę "powodzenia"... a wiesz ile pojazdow przejezdza przez "strefe" w ciągu godziny!? Po wejściu w życie nowych przepisów w takich miejscach tylko działajaca sygnalizacja umożliwi przejazd!

A
Adas

Mogę Ci to zagwarantować że to żadem z urzędników nie wymyślił. Urzędnicy tylko zastanawiają się gdzie postawić jeszcze znak STREFA ZAMIESZKANIA

M
Mino

Pod Pocztą Główną wszyscy zdążają i nie ma tego problemu. Tutaj również się to sprawdzi.

A
Ast

To strefa ograniczonego ruchu, piesi powinni być traktowani priorytetowo.

m
marysia

Wątpię, by był to dobry pomysł. Podejrzewam raczej gonitwę, by złapać odjeżdżający tramwaj....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3