FLESZ - Płaca minimalna pójdzie w górę
- Wybrany wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie podlega wykluczeniu, a jego oferta jest prawidłowa i najkorzystniejsza w świetle przyjętych kryteriów oceny ofert - poinformował Urząd Miasta Krakowa.
Za przetarg odpowiadał Wydział Gospodarki Komunalnej UMK. -
Rolą Trasy Balickiej będzie przeniesienie ruchu pojazdów pomiędzy III obwodnicą, której fragment stanowią już realizowane lub przygotowywane Trasy: Łagiewnicka, Pychowicka i Zwierzyniecka, a IV obwodnicą Krakowa. Budowa Trasy Balickiej pozwoli na odciążenie ulicy Olszanickiej, a także ulicy Balickiej od ruchu związanego z autostradą, a przede wszystkim z Międzynarodowym Portem Lotniczym Kraków-Balice -
wyjaśniają w krakowskim magistracie.
W urzędzie informują, że według wstępnych szacunków w wariancie najbardziej rozbudowanym budowa Trasy Balickiej wraz z wszystkimi elementami towarzyszącymi i uwzględnieniem wykupu gruntów, może kosztować ok. 650 mln zł. - Bierzemy pod uwagę wsparcie finansowe tej inwestycji przez rząd - zaznaczają w magistracie.
Kraków. Kto za miliony odczarował szkieletora przy rondzie M...
Trasa Balicka ma być drogą łączącą planowaną Trasę Zwierzyniecką (od ul. Księcia Józefa do ronda Ofiar Katynia) z autostradą A4 w rejonie lotniska Kraków-Balice. Inwestycji przeciwni są ekolodzy. - Powinno się chronić tereny cenne przyrodniczo i nie realizować ich kosztem inwestycji, które będą powodować zwiększenie liczby samochodów dojeżdżających do centrum miasta - komentuje Mariusz Waszkiewicz, prezes Towarzystwa na Rzecz Ochrony Przyrody.
Mariusz Waszkiewicz zwraca też uwagę, że obecna sytuacja związana z pandemią pokazuje, iż wykorzystanie lotniska jest niewielkie i w związku z tym - jego zdaniem - nie powinno się wydawać pieniędzy na budowę nowej drogi do portu lotniczego.
- Trasa Balicka stanowić będzie połączenie pomiędzy III i IV obwodnicą Krakowa, położona jest poza obszarem śródmieścia funkcjonalnego, przez co nie ma bezpośredniego związku z ograniczaniem ruchu samochodowego w centrum miasta. W ramach koncepcji wykonawca będzie zobowiązany do zaprojektowania dwóch parkingów park&ride oraz terminala autobusowego, co pośrednio przyczyni się do zmniejszenia natężenia ruchu pojazdów w centrum - przekonują w magistracie.
Trasa Balicka ma być zaprojektowana jako droga ruchu przyspieszonego z dwoma pasami w każdym kierunku - o szerokości pasa 3,5 m. Założenie przetargu jest takie, że wykonawca opracuje co najmniej 5 wariantów koncepcji nowej drogi. Zwycięzca przetargu będzie musiał m.in. uwzględnić warianty odcinka Trasy Balickiej od Trasy Zwierzynieckiej do ul. Lindego w poziomie 0 (z i bez połączenia z ul. Na Błonie) z przykryciem półtunelem akustycznym lub w wykopie otwartym z półtunelem akustycznym lub ekranami, budowę nowego węzła drogowego z autostradą A4; lokalizację parkingów park&ride w rejonie przystanków kolejowych Kraków Olszanica (500 miejsc postojowych dla aut) i Kraków Zakliki (100 miejsc).
Opracowanie ma także obejmować co najmniej po jednym rozwiązaniu odcinków od Trasy Zwierzynieckiej (połączenie z węzłem w poziomie -1) do ul. Lindego w tunelu; przekroczenia linii kolejowej nr 118 w rejonie ul. Powstania Styczniowego; przekroczenia linii kolejowej nr 118 w rejonie rzeki Rudawa; węzła Trasy Balickiej z nowym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 774.
Projekt będzie także obejmować wzdłuż całej Trasy Balickiej wydzielone, dwukierunkowe, dwustronne i oświetlone drogi dla pieszych i rowerów. Ciągi piesze i rowerowe mają być oddzielone od jezdni głównych zielonymi alejami, w których została przewidziana zieleń niska i wysoka.
Termin opracowania koncepcji Trasy Balickiej wyznaczono od dnia zawarcia umowy z wykonawcą do 29 listopada 2021 roku.
Kraków. Rozbudowa al. 29 Listopada: nocą wyburzyli część wia...
Przypomnijmy, że porozumienie miasta z województwem, co do budowy Trasy Balickiej zostało podpisane w 2007 r. Pierwotnie nowa droga do Balic miała powstać na Euro 2012. Wtedy przedsięwzięcie wyceniano na ok. 280 mln zł. Ostatecznie w Krakowie nie odbywały się mecze piłkarskich mistrzostw Europy i trasy też nie wybudowano.
Co prawda, zgodnie z porozumieniem zawartym w 2007 r., województwo Małopolskie we współpracy z gminą Kraków zleciło opracowanie wariantowej koncepcji przebudowy układu drogowego w rejonie lotniska, w tym budowy Trasy Balickiej, ale warunkiem rozpoczęcia inwestycji było pozyskanie dofinansowania z Unii Europejskiej. Takich pieniędzy miasto nie otrzymało i prace związane z drogą do Balic wstrzymano. Teraz miasto powróciło do pomysłu budowy tej drogi.
- Kraków sprzed niemal stu lat na kolorowych zdjęciach!
- Kolejny słynny sklep wycofuje się z Polski! Jest ich coraz więcej [GALERIA]
- Nowy sklep internetowy Magdy Gessler. Ceny zwalają z nóg. Flaczki za 50 złotych!
- Tropiki zaledwie dwie godziny drogi od Krakowa! [ZDJĘCIA]
- Mieszkania w Krakowie dla milionerów. Tak można mieszkać!
- Andrzej Duda jednym telefonem załatwił otwarcie stoków
