FLESZ - Efekt pandemii widoczny na rynku moto
Termin zakończenia całego zadania, łącznie z pętlą tramwajową i terminalem autobusowym na Górce Narodowej to koniec 2022 roku. W trakcie postępowania przygotowawczego pojawił się problem zanieczyszczenia gruntów, na których ma powstać pętla końcowa, a co za tym idzie konieczność remediacji tych gruntów. Aby móc przystąpić do działania w tym zakresie, zgodnie z zapisami Prawo Ochrony Środowiska konieczne jest przygotowanie projektu planu remediacji, a następnie uzyskanie akceptacji Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, która zatwierdzi określoną metodę remediacji
- informuje Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Kraków. Budowa tramwaju do Górki Narodowej. Mieszkańcy narze...
Przypomnijmy, że remediacja to działania zmierzające do usunięcia lub zmniejszenia ilości zanieczyszczeń powierzchni ziemi, wprowadzonych do niej w wyniku działalności człowieka. Celem remediacji jest przywrócenie środowisku – glebie, leżącej pod nią ziemi i wodom gruntowym – jego wcześniejszych wartości użytkowych.
W ZIM przyznają także, że zanim będzie można przystąpić do remediacji to wcześniej jednak, wydana w ubiegłym roku na podstawie tzw. specustawy decyzja zezwalająca na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej z rygorem natychmiastowej wykonalności musi stać się ostateczna. - Obecnie w tej sprawie toczy się postępowanie w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim. Mamy nadzieję, że to postępowanie zakończy się w najbliższych miesiącach i będzie można wystąpić o stosowną decyzję RDOŚ - wyjaśnia Jan Machowski. - Do zakończenia projektu mamy 21 miesięcy, więc na ten moment nie widzimy zagrożenia dla terminu realizacji całego zadania - dodaje.
Podczas przeprowadzonej niedawno debaty internetowej dotyczącej budowy linii tramwajowej na Górkę Narodową rozważano jednak, że ewentualnie gdyby pętla powstała później (np. o kilka miesięcy) niż sama trasa, to do czasu pełnego zakończenia inwestycji mogłyby jeździć tramwaje jednokierunkowe.
Przypomnijmy, że linia tramwajowa KST Krowodrza Górka – Górka Narodowa będzie miała ponad 5 km długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych działających w systemie park&ride.
Z pętli Krowodrza Górka torowisko poprowadzone zostanie na północ, przez nowe, dwupoziomowe skrzyżowanie z ul. Opolską. Na wysokości ul. Pachońskiego skręci na wschód i przez ul. Siewną dojedzie do ul. Bociana. Tam z kolei skręci na północ. Pętla - z nowoczesnym dworcem - będzie znajdować w pobliżu al. 29 Listopada.
Projekt zakłada także m.in. budowę 5 km nowych dróg i rozbudowę ulic: Pachońskiego, Siewnej i Bociana. Bezpośrednio przy końcówce linii tramwajowej zlokalizowany ma być parking typu park&ride (dwa pozostałe takie parkingi powstaną przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego).
- Czekoladowe zajączki wycofywane ze sprzedaży. Znaleziono w nich fragmenty plastiku!
- Na Kasprowym Wierchu pusto jak nigdy. Turystów brak. A widoki olśniewające!
- Lockdown na ostro. Nowe memy o obostrzeniach
- Krakowska laguna powstała w Czyżynach. Kolor? Prawie Zanzibar!
- Nowe linie tramwajowe w Krakowie. Część w budowie, część w planach
- Płace w Krakowie: w których branżach zarabia się najlepiej, a w których najgorzej?
