https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków ma już nowe logo

Piotr Ogórek
Fot. Magiczny Kraków
Stare logo Krakowa, po 20 latach, odchodzi w niebyt. Zastępuje je odnowiony znak, który sukcesywnie będzie się pojawiał na wszelkich miejskich dokumentach, materiałach promocyjnych i w przestrzeni publicznej. Koszt jego przygotowania to ponad 26 tys. zł.

Władze miasta realizują strategię promocji Krakowa do roku 2022. Jej pierwszym elementem jest właśnie nowe logo. Co ciekawe, wykonała je ta sama osoba, która odpowiada za dotychczasowy logotyp z 1997 - Dorota Kozak (Kozak Studio). Koszt opracowania nowego logo wyniósł ponad 26 tys. zł.

- Znak musi być czytelny, funkcjonalny, oddającym ambicje marki i nowoczesny na swój czas. Był dobry czas dla wcześniejszego znaku. Był z nami 20 lat. Stracił jednak funkcjonalność poprzez mniejszą czytelność - tak zmianę tłumaczy Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.

Miasto zdecydowało się także na kompleksowy, nowy system identyfikacjo wizualnej Krakowa. Tu koszty są większe, wynoszą 92 tys. zł. Za nowy system odpowiada krakowska agencja reklamowa Opus B.

Kraków. Rynek Główny. Iluminowane Sukiennice i Wieża Ratuszowa. http://audiovis.nac.gov.pl/obraz/64358/c45f5b4820fe8a75067cdf3104849081/

Wyjątkowe zdjęcia nocnego Krakowa. Stare Miasto jest piękne!...

Nowe logo będzie wdrażane systematycznie. Dotychczasowe przedmioty ze starym logiem wciąż będą obecne w przestrzeni publicznej, do czasu się ich "wyczerpania". Cały proces wymiany powinien potrwać do końca roku. Nowe logo w pierwszej kolejności pojawi się w mediach - na stronie internetowej Krakowa i jego portalach społecznościowych. Obecne jest już w promocji tegorocznego budżetu obywatelskiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
aa
Wolalbym za te 26000pln 260 nowych drzew.!!! Skandal. NY ma logo z 1977.!!!!!
s
san
Pora wywalić na zbity pysk tego tragicznego betonowca, który rujnuje Kraków i jego wizerunek. Takie konkursy na logo to zwyczajne złodziejskie działania i wyrzucanie kasy na szmirę. No ale burakom się podoba. To nadaje się do prokuratury w jaki sposób przebiega konkurs na wypocenie tego koszmaru za społeczne pieniądze
s
san
Pora wywalić na zbity pysk tego tragicznego betonowego cepa, który rujnuje Kraków i jego wizerunek. Takie konkursy na logo to zwyczajne złodziejskie działania i wyrzucanie kasy na szmirę. No ale burakom się podoba
s
san
Kolejny przykład na dopieszczanie finansowe znajomych królika! Logo jest koszmarne tak samo jak władze(pasożyty) Krakowa. Pasuje do równie koszmarnej fontanny na Rynku Głównym. Betonowy prezydent z betonowym łbem niszczy w Krakowie co się da.
B
Bab
Fakt. Jedyne co przychodzi na myśl, to TOI TOI albo Facebook. A krakowskie kolory są zupełnie z innej bajki. Wystarczy pomyśleć o stroju krakowskim, lajkoniku, cegłach z Wawelu...
A
Arek Janaper
The code is inverted in terms of Architectural representation (white color means public space and not buildings. Void versus mass). I totally miss the orange color from the previous logo describing buildings around Rynek. To me, Krakow is a city where brick is present everywhere in its architecture (Wawel to star with) and I can also see the bond with orange as a warm, welcoming and dynamic color but in my opinion, only 'blue and white' in this new logo doesn't really describe Krakow for the reasons mentioned above. The new logo conception makes me think of Krakow buses and police and someone has mentioned its connection with Facebook logo. I can't connect the new logo to anything else so I don't quite understand the new logo color code conception. On the other hand, I find it's very well resolved and readable to refer to the city as 'Kraków' and not 'Krakow' nor 'Cracovia' as to focus on one only name avoiding confusion worldwide. The city fabric representation and its streets around Rynek at the background is a fantastic idea. I would suggest not to miss orange in the new logo as well as to avoid representing buildings around Rynek as white. Great iniciative to recycle the logo!
e
ela
Równie piękne jak ówczesne logo KMK "sedes"
l
logo
Miastem rządzi jedna osoba, jest to Jacek Majchrowski - prezydent miasta Krakowa. To on odpowiada za to "przepiękne" logo, a nie jacyś urzędnicy. Gdyby to logo było "wysokiej jakości" to nikt by nie pisał, że wydano na nie ponad 26 tys. zł. I może o to właśnie chodzi. O Krakowie znowu głośno.
To logo jest paskudne, ale jak widać prezydent Majchrowski ma zupełnie inny gust i wymagania. Trudno. Ciekawe, czy cena ta obejmuje przeniesienie autorskich praw majątkowych.

A tak na marginesie. Koszt opracowania nowego loga policji (z 2013 r.) - wynagrodzenie za wykonanie projektu ostatecznego i przeniesienie autorskich praw majątkowych - to 20 tys. zł brutto.
J
Jack
Zróbmy olimpiadę. Może się nie uda, ale co ukradniemy to nasze. Przecież tym razem też nikt nas nie rozliczy.
Trzylatek palcem w TOI TOI je stworzył.
o
olo
No ładne cacko. I do tego kilkaset tysięcy mieszkańców dających się strzyc z kasy jak barany. Nic tylko rządzić kolejne kadencje.
w
w paincie
Sprawą powinno zająć się CBA. To jest jakaś kpina.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska