Władze miasta realizują strategię promocji Krakowa do roku 2022. Jej pierwszym elementem jest właśnie nowe logo. Co ciekawe, wykonała je ta sama osoba, która odpowiada za dotychczasowy logotyp z 1997 - Dorota Kozak (Kozak Studio). Koszt opracowania nowego logo wyniósł ponad 26 tys. zł.
- Znak musi być czytelny, funkcjonalny, oddającym ambicje marki i nowoczesny na swój czas. Był dobry czas dla wcześniejszego znaku. Był z nami 20 lat. Stracił jednak funkcjonalność poprzez mniejszą czytelność - tak zmianę tłumaczy Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.
Miasto zdecydowało się także na kompleksowy, nowy system identyfikacjo wizualnej Krakowa. Tu koszty są większe, wynoszą 92 tys. zł. Za nowy system odpowiada krakowska agencja reklamowa Opus B.
Wyjątkowe zdjęcia nocnego Krakowa. Stare Miasto jest piękne!...
Nowe logo będzie wdrażane systematycznie. Dotychczasowe przedmioty ze starym logiem wciąż będą obecne w przestrzeni publicznej, do czasu się ich "wyczerpania". Cały proces wymiany powinien potrwać do końca roku. Nowe logo w pierwszej kolejności pojawi się w mediach - na stronie internetowej Krakowa i jego portalach społecznościowych. Obecne jest już w promocji tegorocznego budżetu obywatelskiego.
Follow https://twitter.com/gaz_krakowska