![Kraków. Miasto nie radzi sobie z budową parkingów. Sprawdź, ile powstanie ich w najbliższych latach. Zobacz, gdzie je wybudują [GALERIA]](https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/53/34/5f87021869891_o_large.jpg)

Powstaje zintegrowany węzeł przesiadkowy Rząska-Mydlniki-Wapiennik, który ma ułatwić podróże do centrum miasta z jego północno-zachodniej części. Kierowcy będą mogli zostawić samochód i kontynuować podróż pociągiem ze stacji Kraków-Mydlniki-Wapiennik. Druga możliwość to przesiadka na autobus miejski.
Przewidziano tam 87 miejsc dla samochodów. Kolejnych, ponad czterdzieści, zmieści się na parkingu, wzdłuż przebudowywanej ul. Brzezińskiego.
W ramach inwestycji powstanie jeszcze parking przesiadkowy dla rowerzystów i pętla autobusowa.
Inwestycja w północno-zachodniej części miasta pochłonie 11,6 mln zł (projekt plus budowa). Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Wykonawca zadania – Sarivo Infrastruktura – na realizację zadania ma czas do kwietnia 2021 r.

Prądnik Czerwony
Zespół parkingów park&ride Kraków Prądnik Czerwony ma być zlokalizowany przy planowanym przystanku Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przy linii kolejowej nr 8 - w rejonie skrzyżowań ulic: Reduta, Meiera, Batowickiej i Węgrzeckiej oraz ulic Reduta i Powstańców. Łączna liczba miejsc postojowych na dwóch parkingach wyniesie 202, w tym 14 stanowisk dla osób niepełnosprawnych i 6 stanowisk do ładowania samochodów elektrycznych.
3 września 2020 r. został złożony wniosek o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę tego obiektu. Urząd przewiduje, że otrzymanie ostatecznej decyzji w tej sprawie nastąpi na przełomie 2020 i 2021 r.
Natomiast na czwarty kwartał 2020 r. zaplanowano podpisanie umowy partnerskiej z PKP PLK oraz umowy na dofinansowanie zadania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014–2020. Kwota dofinansowania wynosi niespełna 27,2 mln zł. Realizacja inwestycji została zaplanowana na lata 2021–2022.

W ramach budowy linii z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej zostaną wybudowane trzy parkingi park&ride:
- Górka Narodowa;
- Krowodrza Górka;
- Pachońskiego.
Naziemne parkingi przy pętli w Krowodrzy Górce i przy ul. Pachońskiego będą budowane w oparciu o wydaną 22 czerwca 2020 r. decyzję o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej (ZRID).
Parking przy planowanej pętli tramwajowej na Górce Narodowej zaprojektowany został jako obiekt kubaturowy, dwupoziomowy. Obecnie urząd prowadzi postępowanie w sprawie pozyskania terenu pod budowę tego parkingu. - Po nabyciu przez gminę prawa do terenu nastąpi rozpoczęcie procedury uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę, a następnie realizacja inwestycji - informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich.
Planowany termin oddania do użytku trzech parkingów przy nowej linii tramwajowej wyznaczono na koniec 2022 r.
Dlaczego parkingi nie powstały zgodnie z planem do 2020 r.?
- Nie stało się tak z uwagi na to, iż zgodę na budowę nowej linii tramwajowej wraz układem drogowym i parkingami uzyskano 22 czerwca 2020 r., a nie jak wcześniej szacowano w 2018 r. - wyjaśniają w ZIM.