https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Parkowanie na ulicy Dietla na jezdni przez całą dobę. Będą duże korki?

Piotr Tymczak
Donice, które pojawiły się na Dietla w ubiegłym roku, uniemożliwiły parkowanie na chodniku. Auto można tylko zostawić na jednym pasie ruchu, ale tylko w nocy
Donice, które pojawiły się na Dietla w ubiegłym roku, uniemożliwiły parkowanie na chodniku. Auto można tylko zostawić na jednym pasie ruchu, ale tylko w nocy Fot. Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zamierza wprowadzić pilotażowe, całodobowe parkowanie na jednym pasie ruchu na ulicy Dietla - na odcinku pomiędzy Bożego Ciała i św. Sebastiana, w obu kierunkach. To może spowodować spore korki, ale urzędnicy przekonują, że na tym odcinku ruch jest mały.

- Program wprowadzimy na przełomie kwietnia i maja na próbę, na około dwa miesiące. Jeśli się przyjmie, to pozostanie na stałe - mówi Łukasz Franek, wicedyrektor ZIKiT. Po ubiegłorocznych zmianach w strefie płatnego parkowania, na prawie całej długości ulicy Dietla zakazano parkowania na chodnikach -było tam za mało miejsca, aby zgodnie z przepisami zostawić pieszym minimum 1,5 metra szerokości.

Na ul. Dietla wprowadzono natomiast nocne parkowanie, na odcinku od Bożego Ciała do św. Sebastiana, w godzinach od 20 do 7 rano oraz w soboty i niedziele, na jednym z pasów ruchu. Teraz parkowanie ma być tam możliwe całą dobę. Urzędnicy ZIKiT tłumaczą, że na tym odcinku ul. Dietla ruch jest akurat najmniejszy, więc nie powinno to wpłynąć na płynność ruchu.Takie rozwiązanie zostanie wprowadzone testowo za ok. 2-3 tygodnie. Jeśli się przyjmie, to pozostanie na stałe. Jeśli będą mocne protesty mieszkańców, to rozwiązanie zniknie.

Obecnie odcinkach ul. Dietla, na których jest zakaz parkowania w godz. od 20 do 7 rano na chodnikach ustawiono donice z zielenią. Po wprowadzeniu całodobowego parkowania na prawym pasie donice mają stamtąd zniknąć. - Wspólnie z Zarządem Zieleni Miejskiej uzgodnimy w jaki sposób na nowo oznaczyć miejsca postojowe na jezdniach - informuje wicedyrektor Franek.

ZOBACZ KONIECZNIE:

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

Gazeta Krakowska

WIDEO: Poważny program - playlista 3 odcinków

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mózg
A dlaczego publiczbą jezdnią maja dojezdzac tylko mieszkańcy - moze tramwajem powinni móc jeździć tylko ci ktorzy mieszkają przy torowisku?! Uliece publiczbe są nas wszystkich - i mieszkancow i turystów, a to chore pomysly ograniczania przestrzeni publicznej dla wybranych.
Ta ulica jak i aleje 3w zostaly zaprojektowane i zbudowane jako ulice zbiorcze ("tranzytowe") i nie byl to pomysl rzadzacych wypaczajacy funkcję miasta tylko świadoma i potrzebna decyzja - bez tego nie nie ma i tak bardzo slabej komunikacji w tym mieście!.
Niestety kazde miasto ma i musi miec infrastrukturę ( w tym drogową) aby mogło funkcjonować.
ż
żyk
kolega wytłumaczy jak NIE zwężanie dróg ogranicza ruch samochodowy
H
Huop
Dobrze się stanie, choć moim zdaniem lepiej byłoby zostawić 2 pasy, ale przeciąć Dietla na dwie części , tak żeby nie dalo się przejechać tranzytem.
Jedynie powinno się umozliwić wygodnie dojechać do przyległych posesji.
G
Gość
"urzędnicy przekonują, że na tym odcinku ruch jest mały."

Czy w tej pseudoinstytucji pracuje chociaż jeden osoba, która ma pojęcie o ruchu w tym mieście?!
g
goac
mocno absurdalny pomysł
G
Gość
Zamiast dążyć do ograniczenia liczby samochodów osobowych w Krakowie, blokuje się jezdnie zaparkowanymi autami. Jak miejsc parkingowych brakuje, to niech liczba aut ulegnie zmniejszeniu (zwłaszcza w przeludnionym mieście o złym układzie komunikacyjnym).
K
Kempes
Co za debile nad tuym mysla teraz mozna parkowac na prawym pasie a rano o 7 wkladaj papcie i wywiez auto za Krakowa, przeciez tam zyja ludzie ktorzy nie koniecznie wszyscy o 7 zapiepszaja do pracy moze miec wolne ,chory isc na 14 do pracy ale on musi o 7 rano wywiezc auto no noz sie w kieszeni otwiera , a teraz Nowy pomysl d****** ulica jezd do jazdy a nie parkowania ,codziennie rano tamtedy jezdze i sa korki ,sa dwa pasy jak bedzie jeden to ludzie od Lagiewnik beda stac w korkach ,znam w miescie wiele ulic gdzie chodniki sa waskie i parkuja samochody,najlepiej zamknijcie wszystkie te Zydowskie ulice a mieszkancow do barakow
k
kolo
tak, by można było z kolegą iść i porozmawiać, albo minąć się z kimś idącym z naprzeciwka
g
gosc z krakowa
Na Boga KTO NAMI rzadzi codziennie nowe G E N I A L N E pomysly
k
krakauer
Jeśli donice znikną z chodników na Dietla to znowu chodnik (z def. dla pieszych) stanie się obiektem ataku właścicieli blachosmrodów !
G
Gość
Nie do opisania co za zbrodnia i skandal!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska