Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Pasażer ściśnięty, robotników mało

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Remont torowiska na Królewskiej
Remont torowiska na Królewskiej Wojciech Matusik
Remont torowiska do Bronowic powoduje spory tłok w komunikacji

Wczoraj, pierwszy raz w dzień powszedni, mieszkańcy zmuszeni byli sprawdzić, jak funkcjonuje zastępcza komunikacja autobusowa na trasie z Bronowic Małych do centrum. Torowisko tramwajowe jest wyłączone z ruchu od soboty z powodu remontu. Autobusów było sporo, przyjeżdżały często, ale mimo to pasażerowie jechali w sporym tłoku. Często nie mieścili się do jednego pojazdu i musieli czekać na następny. Denerwowali się, szczególnie że trudno było dostrzec robotników pracujących przy szynach, a remont miał być prowadzony w ekspresowym tempie. Powinien zakończyć się 6 maja.

Godz. 7.52. Jesteśmy na przystanku „Urzędnicza” na ul. Królewskiej. Ludzi niewielu. Przyjeżdża autobus 702, który zastępuje 502. Jeździ od Uniwersytetu Pedagogicznego do placu Centralnego przez Teatr Bagatela. W autobusie sporo miejsca, podróżni wsiadają bez problemu.

Na przystanek schodzi się więcej osób, głównie studentów.

Godz. 7.56. Przyjeżdża 704, czyli dodatkowa linia na trasie Bronowice Małe - Teatr Bagatela. Ten autobus jest już bardzo zapchany. Trudno się wcisnąć, ale wsiada kilkanaście osób, pogarszając „komfort” jazdy tym, którzy wsiedli wcześniej. Część osób rezygnuje.

Godz. 8. Przyjeżdża kolejny 704, niemiłosiernie zatłoczony. Prawie nikt nie wysiada, wciska się grupa osób, ale reszta powoli rezygnuje z jazdy. Po minucie jednak pojawia się 702, w którym jest sporo miejsca. Odjeżdża już jednak mocno zatłoczony.

Przez cały ten czas na Królewskiej widać tylko... dwóch robotników. Nie pracują. Rozmawiają. - W takim tempie to do świąt nie skończą i nie wiadomo, których - kpi jeden z pasażerów autobusu 702.

Urzędnicy tłumaczą sytuację. - W sumie pracuje ok. 16-20 robotników. Czas remontu uzależniony nie jest od ich liczby, ale od zastosowanej technologii. Stosowane zalewy do torowiska potrzebują po prostu czasu, aby uzyskać odpowiednią wytrzymałość - mówi Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Dodaje, że armii robotników nie ma na całej trasie, bo remont prowadzony jest w trzech miejscach: skrzyżowanie Królewska/Kijowska, zwrotnica na pętli w Bronowicach, fragmenty torów na ul. Królewskiej.

ZIKiT z komunikacji zastępczej jest zadowolony. - Ze wstępnych obserwacji wynika, że zdaje egzamin, choć warunki dojazdu są cięższe, niż były tramwajem - ocenia Hamarnik.

Na linii 702 kursuje 11 autobusów, a na liniach 704 i 759 (z Bronowic do osiedla Piastów, zastępuje nr 159) po osiem. - Co daje w sumie 27 autobusów. Więcej nie możemy tam skierować - kwituje Hamarnik.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska