Kraków. Przejazd kolejowo-drogowy na ul. Półłanki będzie bezpieczniejszy. Teraz jednak został zamknięty na cztery tygodnie

Aleksandra Łabędź
Aleksandra Łabędź
Udostępnij:
Rozpoczął się ostatni etap modernizacji przejazdu kolejowo-drogowego na ulicy Półłanki w Krakowie. Prace mają potrwać około cztery tygodnie, a autobusy będą kursowały na zmienionych trasach. Kierowcy samochodów będą zmuszeni korzystać z objazdów. Nowa nawierzchni, chodnik dla pieszych, nowoczesne oświetlenie i sygnalizacja - mają się przyczynić do zwiększenia bezpieczeństwa na przejeździe.

W Krakowie pojawiły się kolejne utrudnienia w ruchu. Kierowcy muszą zapoznać się z trasami objazdów, a osoby korzystające z komunikacji miejskiej zwrócić uwagę na zmodyfikowane trasy kursowania autobusów. W związku z przeprowadzaniem ostatniego etapu prac modernizacyjnych przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Półłanki będzie on nieczynny przez około cztery tygodnie. Piesi i rowerzyści będą mogli przez ten czas korzystać ze specjalnych korytarzy umożliwiających przedostanie się na drugą stronę linii kolejowych.

Inwestycja obejmuje w swoim zakresie wymianę około 60 metrów nawierzchni, budowę chodnika, montaż nowoczesnej sygnalizacji świetlnej, urządzeń zabezpieczających i oświetlenia. Nowa droga ma być szersza, a na przejeździe pojawią się płyty ułatwiające przejazd przez tory. Przebudowa przejazdu to część projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” wycenionego na około 1,2 mld zł.

Pierwsze prace były już przeprowadzone w ubiegłym roku w wakacje. Celowo podzielono je na etapy, które są wykonywane w wakacje, aby zapewnić ciągłość w ruchu linii kolejowej na trasie łączącej Kraków z Tarnowem i Rzeszowem. Roboty są przeprowadzane w czasie wakacji, gdy ruch samochodowy jest nieco mniejszy.

Od dnia 25.07.2022 r. (poniedziałek) zostały wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych:

linia 163 – będzie kursować ze zwykłą częstotliwością (jak w okresie wakacji) po kolejnej trasie czasowo zmienionej (skróconej): Os. Piastów – … – Domagały – Złocień;

  • przystanek końcowo-początkowy Złocień będzie zlokalizowany na pętli (słupek 01);
  • w kierunku Os. Piastów będzie dodatkowo obsługiwany przystanek Złocień 02 na ul. Domagały;

linia 183 – będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Miejskie Centrum Opieki / Wydział Farmaceutyczny UJ – … – przystanek Bieżanów Pomnik – Sucharskiego – Zarzyckiego – Bieżanów;

  • nadal będzie obowiązywać dotychczasowa zmiana trasy w rejonie ul. Jakubowskiego;
  • w celu koordynacji z linią 143 na pętli Bieżanów linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością co 40 minut (w dni wolne rano i wieczorem co 80 minut);

linia 725 – zostanie uruchomiona tymczasowa linia autobusowa kursująca po trasie: Złocień – Domagały – Nad Drwiną – Półłanki – Botewa – Surzyckiego – Lipska – Lipska;

  • przystankiem końcowo-początkowym będzie Lipska 07, zlokalizowany na ul. Saskiej, w kierunku estakady tramwajowej;
  • w kierunku Złocienia będzie dodatkowo obsługiwany przystanek przelotowy Lipska 06 na ul. Lipskiej;
  • linia będzie kursować we wszystkie dni tygodnia z częstotliwością jak linia 125 w okresie wakacji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Kolejny krok krok do reparacji dla Polski - video flesz

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wojtek22
Może niech redakcja napisze dlaczego w tym miejscu, z podwójnymi rogatkami nie powstał bezkolizyjny przejazd. Po skończeniu rozbudowy kolejowej średnicówki w Krakowie, ruch kolejowy w tym miejscu wzrośnie do tego stopnia, że rogatki będą opuszczane bardzo często.
Z
Zbigniew Rusek
Dlaczgo nie zrobią wiaduktu lub tunelu? To jest 3-torowy przejazd i każda sygnalizacja (czy rogatka) oznaczać będzie paraliż komunikacyjny, w tym dla autobusów (zwłaszcza przy zwiększonej liczbie pociągów). jeśli chce się zwiększać liczbę pociągów i przyśpieszać ich bieg, to trzeba prejazdy kolejowo-drogowe zamieniać na bezkolizyjne (wiadukty lub tunele). .
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie