Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Radni wnioskują o zakup większej liczby minibusów i uruchomienie nowych linii autobusowych

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Radni wnioskują, by miasto zakupiło więcej minibusów.
Radni wnioskują, by miasto zakupiło więcej minibusów. MPK Kraków
Radni Rafał Komarewicz i Dominik Homa z prezydenckiego klubu "Przyjazny Kraków" złożyli wspólną interpelację do prezydenta Krakowa z wnioskiem o zakup nowych minibusów oraz uruchomienie nowych linii autobusowych w Krakowie.

FLESZ - Polskie autobusy najlepsze w UE

Zwracamy się z prośbą o zakup większej liczby minibusów typu Karsan, które są w stanie dotrzeć z ofertą krakowskiej komunikacji miejskiej do większej liczby mieszkańców
- podkreślają radni Komarewicz i Homa.

Zwracają uwagę, że ze względu na różne utrudnienia w przejezdności dróg oraz strukturę własności mieszkańcy rejonów ulicy Bochenka, Bronowic, Przegorzał czy Woli Justowskiej są skazani na brak komunikacji miejskiej w bliskiej okolicy. Wobec czego proponują uruchomienie dwóch nowych linii autobusowych obsługiwanych przez minibusy typu Karsan:

  • - Bronowice (osiedle Widok) – Na Błonie – Wola Justowska – Przegorzały – Salwator;
  • - Kurdwanów – Cechowa – Podedworze – Bochenka – Łużycka – Nowosądecka – Piaski Nowe lub II wariant: Kurdwanów – Cechowa – Łużycka – Bochenka – Podedworze – Piaski Nowe.

Radni proszą też w interpelacji, by odpowiedź na nią zawierała analizę zaproponowanych wariantów. - W przypadku gdyby nie było możliwości obsługi na wymienionych trasach prosimy o przedstawienie innych rozwiązań komunikacyjnych dla wymienionych obszarów – czytamy w interpelacji.

Od 15 lutego kierowców czekają duże zmiany w organizacji ruchu pod Wawelem.

Kraków. Od 15 lutego komunikacyjna rewolucja pod Wawelem

Przypomnijmy, że niedawno do Krakowa dotarły dwa autobusy typu mini, Karsany o długości ok. 6 m. W środku jest miejsce dla 21 pasażerów. To najmniejsze i najbardziej zwrotne pojazdy w taborze MPK SA w Krakowie.

Jak przyznają w krakowskim MPK, największą zaletą tych małych autobusów jest możliwość przejazdu wąskimi uliczkami i przez małe skrzyżowania. Mini autobusy typu Karsan mają się dobrze sprawdzać na takich trasach jak linia nr 176 (Bodzów – Kostrze OSP), gdzie są zarówno bardzo wąskie drogi, jak i niewielkie pętle, gdzie miejsca do zawracania jest bardzo mało.

Poza zaletami Karsanów związanymi ze zwrotnością, pojazdy są także przyjazne dla pasażerów. Posiadają niską podłogę. Dla osób poruszających się na wózkach jest również specjalnie wydzielone miejsce wewnątrz pojazdów oraz rozkładana platforma przy drzwiach. Pojazdy zostały także wyposażone w system informacji pasażerskiej, w klimatyzację oraz porty USB umożliwiające ładowanie baterii telefonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych.

Z myślą o wygodzie kierowcy w autobusie zostały zaprojektowane przeznaczone wyłącznie dla niego drzwi. Świetną widoczność prowadzącym zapewnia panoramiczna szyba przednia i duże lusterka.

Zakup dwóch mini autobusów to koszt 812 tys. zł netto. Zanim wyjadą na ulice i będą mogły wozić pasażerów muszą jeszcze przejść odbiory techniczne.

Marek Gancarczyk, rzecznik MPK przyznaje, że tego typu specjalistyczne autobusy są sprowadzane na konkretną trasę. Najpierw więc jest decyzja o uruchomieniu nowej linii, a później dostosowany do niej tabor w ramach potrzeb.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska