https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: rozkład jazdy do zmiany, bombardiery do Mistrzejowic

Małgorzata Stuch
fot. Adam Wojnar
Pasażerowie komunikacji miejskiej powinni przygotować się na kolejne zmiany. W listopadzie zapowiada się mała rewolucja w miejskich przewozach. Potwierdzają to urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. - Będą znaczne zmiany w rozkładach w porównaniu z tym, co już zostało zmienione do tej pory - mówi Piotr Hamarnik z ZIKiT. - Zmiany będą wprowadzone w związku z uruchomieniem nowych linii tramwajowych na Ruczaj, ale nie tylko dlatego - dodaje.

Jeżeli coś Cię denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście, daj nam znać! Dziennikarze "Gazety Krakowskiej" zajmą się problemem! Czekamy też na Twoje opinie, uwagi a także zdjęcia i wideo - pisz e-maila na adres [email protected], dzwoń - tel. 12 6 888 301. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.

Projekt nowej siatki połączeń dostały do konsultacji krakowskie dzielnice. Co z niego wynika?

* Najnowocześniejsze, klimatyzowane bombardiery NGT8, które miasto zaprezentuje w czwartek, będą kursowały na trasie linii 14, czyli z Bronowic do Mistrzejowic. Prawdopodobnie kursy rozpoczną się jeszcze w tym tygodniu. Na tory wyjadą na razie cztery bombardiery. Mają one także jeździć w późniejszym terminie na linii tramwajowej nr 3.

* W listopadzie zostanie zlikwidowanych kilka linii. Niektóre autobusy i tramwaje pojadą nową trasą. Przybędzie także nowych autobusów.

* Urzędnicy chcą zlikwidować tramwaj 51. W zamian za to, linia 50 w okresie największego zapotrzebowania ma kursować co 5 minut.
Do likwidacji proponowane są także linie autobusowe 163 oraz 463 ( z Kombinatu do Powstańców Wielkopolskich i Nowego Bieżanowa). Za 463 kursy ma przejąć autobus 193. Zlikwidowany ma zostać także autobus 114, natomiast linia 503 będzie kursować z Nowego Bieżanowa do Górki Narodowej.

* Korekcie ulegną trasy m.in. tramwajów 3, 13, 8 oraz autobusów 174, 244, 502 i 503. Według propozycji ZIKiT nowa trasa "ósemki" to Borek Fałęcki - Cichy Kącik. Obecnie tramwaj jeździ z Bronowic do Borku Fałęckiego. - Strata tramwaju nr 8 bardzo nas boli, chyba najbardziej z wszystkich proponowanych zmian - mówi Bogdan Smok, przewodniczący Rady Dzielnicy VI Bronowice.

* Tramwaj linii 13 jechałby z Bronowic do Nowego Bieżanowa
(przez Królewską, Podwale, Franciszkańską, Gertrudy, Wielicką). "Trójka" pojechałaby "wyprostowaną" trasą z Nowego Bieżanowa przez Starowiślną, Westerplatte, Pawią do Krowodrzy.

* Autobus 174 pojedzie z Kurdwanowa przez ul. Halszki, Sławka, Powstańców Śl. i dalej po obecnej trasie. Trasa autobusu 244 (Wieliczka - Borek Fałęcki) zostanie wydłużona z Borku przez ul. Zawiłą do nowej pętli tramwajowej przy ul. Czerwone Maki.

* Zmienić się mają również częstotliwości przejazdu komunikacji.
Tramwaje 23 będą kursować co 20 minut. Autobusy 183 (Prokocim UJ - Złocień) pojawią się na przystankach co 24 minuty, nie co 18 - jak obecnie.

- Mamy nadzieję, że coś jeszcze uda się zmienić i np. tramwaj 12 wróci na trasę Krowodrza Górka - Bronowice - nie ukrywa Teodozja Maliszewska, radna z Prądnika Białego.

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Policja uderza w środowisko kiboli

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 56

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

W
Władysław
Nie rozumiem powodu, dlaczego po ponad 50-latach funkcjonowania zmienia się trasa tramwaju numer 8. Jeżdżę nim codziennie przez całe miasto - z Borku do Bronowic. Jeździ nim naprawdę MNÓSTWO osób, dojeżdżających ze Skawiny, Myślenic, Libertowa. O 6.30 jest tam już tłoczno, a tramwaj rozładowuje się dopiero przy Alejach. Apeluję - nie zmieniajcie trasy linii 8! To zaszkodzi wielu Krakowianom!
U
Ula
Dlatego, że MPK szuka pieniędzy. Jeżdżę z Ruczaju na al.29 Listopada mając kartę na jedną linię lub jeden bilet. Teraz to będzie niemożliwe, czekają mnie 3 przesiadki. A 3 przesiadki z wózkiem np. w deszczu, gdzie ledwie możesz wepchać sie do autobusu to koszmar. Trzeba przesiąść się do samochodu-taniej i większy komfort jazdy. I zakorkujemy się na amen.
A
Anka
Nie rozumiem likwidacji linii 114. Autobusy są przepełnione, czasem trudno do nich wejść. Gdyby MPK zależało na komforcie pasażerów to 114 jeździłaby częściej, ale chodzi najpewniej o zysk MPK. Teraz żeby z Ruczaju dostać się na Prądnik trzeba będzie się ciągle przesiadać czyli zamiast karty na jedną linię będziemy musieli kupować kartę na więcej linii i więcej płacić. Trzeba dokopać ludziom wszędzie gdzie się da.
A
Anna
OMG! Znowu pod górkę! Niech z łaski swojej o zmianach poinformują wcześniej na swojej stronie- bo ja widząc tyle zmian łapię się za głowę. A co z trasą tramwaju 10 Łagiewniki- piastów? Będzie coś jechało tą trasą??
z
zikitarmageddon
a nowe 572 nie zatrzymuje sie w potrzebnych miejscach (np. miedzy ROK, a nastepnym przystankiem jest ze 3km!!!)
R
Rafał
Planuję zebrać sporą liczbę podpisów i przekazać ją do ZiKiTu. Kto chce się przyłączyć do akcji proszę pisać na adres [email protected] Dziś w godzinach wieczornych (po 19) młody chłopak niemal stracił przytomność w dusznym, przeładowanym 703. Czekam na Wasze maile!!!
D
DarkVolfer
Masz całkowitą rację. Do ludzi nadal nie dociera, że MPK jest tylko miejską wersją Mobilisa. Oni tylko dostają rozpiskę (co, na jakiej linii i o której). Robią za takie "przynieś, wynieś, pozamiataj".
p
pepsi
Najlepiej niech zabiorą od razu 114 i 194 co będą zostawiać jedną linię, przecież tramwaje są takie super, starczy że jeden się zepsuje i żaden inny nie pojedzie. Nie dalej jak wczoraj nie jechały pod rząd trzy 12 co się przekłada na 30 min praktycznie bez tramwaju bo 18 jeździ co 20 min. Zabierając autobusy trzeba liczyć się z tym że mieszkańcy na 5km są uzależnieni od elektrycznego środka lokomocji który jest o wiele bardziej awaryjny.
R
Ruczaj
Dlaczego chcą zlikwidować 114? Jest to trzeci autobus który zostanie zabrany z Ruczaju. Rozumiem zwiększą ilość tramwajów, ale to nie wpłynie na komfort jazdy osób niepełnosprawnych czy matek z wózkami. Tramwaj z niska podłogą jeździ bardzo rzadko, a od kiedy wrócili studenci wejście do tramwaju z wózkiem jest nie wykonalne. Może trzeba zrobić jakąś akcje tłumaczącą że drzwi oklejone znakiem wózka w. Pierwszej kolejności służą niepełnosprawnym i dzieciom. Ostatnio dochodzi do sytuacji ze w składzie gdzie jest 5 drzwi 70% osób wsiada drzwiami dla wózków i przy nich stoi zamiast przejsc dalej, a przy innych jest pusto. A jakby na to nie patrzeć 114 to autobus niskopodłogowy na uczęszczanej lini.
B
Bałt
Urząd Bezrobocia to bardzo przygnębiające miejsce, a z pracą ma tyle tam wspólnego ,że mają ciepłe posadki urzędasy... co do skomunikowania tego fragmentu miasta z resztą to uważam,że jest w porządku, mamy tam 138, 5,1 i inne linie tramwajowe i autobusowe, więc chętni bez problemu tam trafią, każdemu Polakowi życzę by nie musiał tam jeździć.
50-latek
Nawet Dworzec MPK tam powinni wybudować
w
wryty
Wszystkie linie tramwajowe i autobusowe powinny dojezdzac do ul. Wawozowej bo tam miesci sie
Urzad Bezrobocia a wkrotce w Polsce rzadzonej przez Rudego bezrobocie wzrosnie do poziomu z Zimbabwe czyli 81% i wszyscy bedziemy tam jezdzic.
z
zdrada
A oni od soboty puszczają na NGT8 na "14"-ke
j
jojo
Bieżanow-Czerwone Maki
p
pasażer
Ani to trasa KST , dla propagandy? Zwalnia się numer "12" to taki mu dać , a nie robić ludziom mętlik
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska