Droga technologiczna zaczyna się od wjazdu z Bora-Komorowskiego przed estakadą do centrum handlowego Serenada, a wyjazd z niej będzie za zjazdem z estakady. Droga będzie poprowadzona wzdłuż al. Bora-Komorowskiego, a ruch po niej będzie nadzorowany. Przez cały okres budowy Cogiteonu będzie też czynne przejście dla pieszych pod al. Bora-Komorowskiego.
- To droga służąca obsłudze budowy budynku Centrum Nauki. W przyszłym tygodniu powinna zostać ukończona, a wtedy będziemy mogli przekazać plac budowy. Wcześniej pojawić musi się jeszcze ogrodzenie - mówi Piotr Koziarz, rzecznik MCN Cogiteon.
Droga technologiczna będzie drogą tymczasową, tylko na czas budowy Cogiteonu. Do jej budowy zostanie użyty tłuczeń, a po wybudowaniu Centrum Nauki, droga będzie rozebrana i zostanie przywrócony stan sprzed jej budowy, czyli łąki.
Pat w sprawie drogi do Cogiteonu
Zupełnie osobną kwestią jest natomiast budowa właściwej drogi dojazdowej do Cogiteonu. Jak mówi Piotr Koziarz, droga technologiczna nie może być takową, bo nie spełnia odpowiednich parametrów.
Ostatnio szeroko opisywaliśmy kwestię drogi do Cogiteonu. Zarząd Dróg Miasta Krakowa prze do wariantu, któremu sprzeciwia się część mieszkańców oraz wojewódzka konserwator zabytków Monika Bogdanowska. Dotarliśmy do dokumentu, który zakłada sześć wariantów drogowych do Cogiteonu, w tym tańsze i mniej inwazyjne, niż droga proponowana przez ZDMK. Po naszych pytaniach urzędnicy zapowiadają analizę innych rozwiązań.
Dokument do którego dotarliśmy to prezentacja pt. "Małopolskie Centrum Nauki - projekt zintegrowany. Koncepcja drogi dojazdowej do terenu MCN". Opatrzona jest logiem województwa małopolskiego i datowana na 15 stycznia tego roku. Przedstawia skrótowo sześć wariantów połączenia drogowego do MCN Cogiteon. Trzy to połączenie od strony al. Bora-Komorowskiego, a kolejne trzy od strony południowej – dwa od ul. Stella Sawickiego i jedno od ul. Życzkowskiego.
W dokumencie wprost stwierdzono, że najkorzystniejszy jest wariant 5b, czyli połączenie od strony Stella-Sawickiego, nad którym pracuje ZDMK. Połączenia od Bora-Komorowskiego są negatywnie oceniane pod względem technicznym czy bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Co ciekawe, żadnych negatywnych ocen nie ma wariant nr 3, zakładający dojazd do MCN od strony wysokości ul. Dobrego Pasterza. Jego koszt to 7 mln zł, czyli o 5 mln zł mniej, niż wariant, do którego dąży ZDMK.
- Te ZNAKI ZODIAKU będą obrzydliwie BOGATE
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym
- Pod Krakowem powstaje niesamowity kościół w kształcie... korony!
- Celebryci pokochali śluby w górach! Zobaczcie kto i gdzie się żenił
- Budowa nowego odcinka S7 na północ od Krakowa. Koniec prac coraz bliżej
