Działacze PiS obiecali nowy most i go wybudują
Spotkanie, w którym udział wzięli także posłowie na Sejm RP: Anna Paluch, Ryszard Terlecki, Patryk Wicher, senator Wiktor Durlak, radny województwa Jan Wiesław Duda, Wojciech Piech - pełnomocnik Marszałka Województwa Małopolskiego ds. przedsiębiorczości i rozwoju rynku pracy, samorządowcy i przedstawiciele Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie odbyło się w okolicy ścieżki rowerowej przy ul. Tłoki w Nowym Sączu.
- Bardzo dziękuję za to, że w tym miejscu jesteśmy. Był 2019 rok, gdy rząd zjednoczonej prawicy zadeklarował realizację tej ważnej inwestycji dla ziemi nowosądeckiej. Dziś wszystkie ważne sprawy związane z nią zostały już zrealizowane. Teraz czas na ogłoszenie przetargu, jeszcze przed wakacjami, potem wyłonienie wykonawcy, tak aby na przełomie 2025 i 2026 roku rozpocząć prace, które w 30 miesięcy powinny się zakończyć – poinformował Łukasz Smółka, marszałek Województwa Małopolskiego. -Dzisiaj symbolicznie dotrzymujemy słowa. Nowy Sącz jest bardzo zakorkowany i most jest bardzo potrzebny.
Witold Kozłowski, wicemarszałek małopolski dodał, że nowy most wraz z rozjazdami i cały układ komunikacyjny, który powstanie - to będzie węzeł dla ruchu samochodowego, rowerowego i pieszego.
- To jest największa inwestycja w historii Samorządu Województwa Małopolskiego. Większa była tylko ta łącząca autostradę A4 ze Strefą Aktywności Gospodarczej w Tarnowie. Jak bardzo będzie potrzebna Nowemu Sączowi i okolicznym gminom, nie trzeba nikogo przekonywać. Podobnie jak pan marszałek Łukasz Smółka nie mam wątpliwości, że pani dyrektor z Zarządu Dróg Wojewódzkich poradzi sobie z przetargiem i wyłonionym wykonawcą, by inwestycja zakończyła się sukcesem – zaznaczył Witold Kozłowski.
Nowa droga i most na Dunajcu w Nowym Sączu
Inwestycja z jednej strony będzie łączyć się z ul. Węgierską (przebieg DK 87), a po przeciwnej stronie z tzw. Zachodnią Obwodnicą Nowego Sącza (DP 1583K). Jej zadaniem będzie przejąć częściowo ruch samochodowy odbywający się po obecnym przebiegu ul. Węgierskiej, moście Piłsudskiego, jak i moście w Starym Sączu w ciągu DW 969. Realizacja inwestycji pozwoli nie tylko wyeliminować ruch tranzytowy z centrum i poprawić przepustowość istniejących połączeń, ale poprawi też warunki ekologiczne w korytarzu istniejących ul. Węgierskiej i Prażmowskiego w Nowym Sączu.
Zakres inwestycji będzie obejmował budowę:
drogi klasy G o długości ok. 3,5km, (2x3,50m),
4 skrzyżowań o ruchu okrężnym,
dróg zbiorczych służących obsłudze terenów przyległych,
mostu (wraz z estakadami dojazdowymi) zlokalizowanego w ciągu projektowanej drogi nad rzeką Dunajec (długość całkowita ok. 500 m, w tym długość mostu ok. 160 m),
wiaduktu pod linią kolejową,
dwóch mostów nad potokiem Dąbrówka i nad jego dopływem,
ścieżek rowerowych,
chodników dla pieszych,
odwodnienia pasa drogowego (kanalizacja deszczowa, rowy ziemne),
zbiorników retencyjnych.
Ze względu na budowę nowego połączenia drogowego pomiędzy DK87 i DW 969 niezbędne jest przeprowadzenie: przebudowy z zabezpieczeniem sieci elektroenergetycznej, teleinformatycznej, gazociągowej, kanalizacji ściekowej; odtworzenia istniejących zjazdów na odcinkach przebudowywanych dróg; budowy kanału technologicznego i wykonania infrastruktury towarzyszącej.
Na razie nie wiadomo, ile będzie kosztować realizacja zadania. Urząd marszałkowski liczy, że uda się otrzymać dofinansowanie z Ministerstwa Infrastruktury w ramach programu „Mosty dla Regionów”. Stosowny wniosek został już złożony.
Polecane
- Muzea Domowe Małopolski. To miejsca tworzone z pasją przez mieszkańców regionu
- Dekadę temu wyburzyli Zajazd Ryterski, postawili Willę Poprad. Obiekt wciąż zachwyca
- Katarzyna Zielińska i jej piękne motyle. Dla aktorki mają one szczególne znaczenie
- Filip Pławiak. Skromna gwiazda z Witowic Górnych
- To jedna z najbardziej nietypowych atrakcji w Małopolsce. Piękne miejsce!
- Kamienna plaża w Żegiestowie zostanie odbudowana
