Kraków. Tramwaj do Górki Narodowej: budują wielkie estakady przy ulicy Opolskiej. Widać zbrojenia, leją beton [NOWE ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. W ramach prac powstają estakady drogowo-tramwajowe w rejonie ul. Opolskiej.
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. W ramach prac powstają estakady drogowo-tramwajowe w rejonie ul. Opolskiej. Andrzej Banaś
Udostępnij:
Kraków. Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. W ramach prac powstają estakady drogowo-tramwajowe w rejonie ul. Opolskiej. Prowadzone są też roboty budowlane m.in. przy ul. Pachońskiego, Siewnej i Mackiewicza.

Budowa tramwaju do Górki Narodowej - najnowsze zdjęcia

- W rejonie ulicy Nad Sudołem powstają estakady drogowo-tramwajowe. Bliżej ulicy Opolskiej widać już pierwsze zbrojenia, a w innych częściach budowy fundamentów jeszcze trwa ich betonowanie. Nadal nieprzejezdna będzie ulica Nad Sudołem. Przez miesiące zimowe wykonawca będzie kontynuował tam roboty związane z budową dwóch konstrukcji estakadowych nad doliną potoku Sudoł - informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich.

Podkreślają tam, że w ramach inwestycji intensywne prace prowadzono na dawnym rondzie ul. Siewnej i Mackiewicza. - Mamy już prawie gotowe połączenie ulicy Pachońskiego i połówki Siewnej. Przyszedł walec i wyrównał, pozostaje teraz tylko czekać na asfalt - dodają w ZIM.

Na wschodnim odcinku ul. Pachońskiego nadal układany jest chodnik, a bliżej przepustu nad Bibiczanką - krawężniki.

Przypomnijmy, że linia KST z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej w sumie będzie miała ponad 5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Ponad 60 proc. torowiska ma być zielona. Pętla końcowa linii tramwajowej ma się znajdować w pobliżu al. 29 Listopada. Przy niej zlokalizowany zostanie parking park&ride (dwa pozostałe takie parkingi powstaną przy pętli "Krowodrza Górka" i przy ul. Pachońskiego). Termin zakończenia prac wyznaczono na koniec 2022 r.

O budowie linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej mówiono od lat. Trzy lata temu udało się wyłonić wykonawcę. Prace miały ruszyć w 2018 r., ale ostatecznie rozpoczęto je przed rokiem. Wartość kontraktowa zadania to 327 mln zł. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020 na łączną kwotę ok. 151 mln zł.

Nowa linia tramwajowa ma przebiegać od ul. Meissnera do Mistrzejowic. Plan przewiduje przejazd tramwaju pod rondami Młyńskim i Polsadu. Mieszkańcy wnioskują też o tunel od ronda Barei do ul. Bohomolca.

Kraków. Tramwaj do Mistrzejowic: Mieszkańcy krytykują konsul...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rosja niszczy ukraiński przemysł

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
JoVanka
Z ogromnym entuzjazmem obserwuję postępy budowy tramwaju na Górkę Narodową. Uważam, że jest to jedna z lepszych, a na pewno bardziej wyczekiwanych, inwestycji Krakowa w ostatnich latach. Nie mam prawa jazdy i teraz jeżdżę do Centrum autobusem, ale umówmy się, raz jest lepiej raz gorzej, z reguły trzeba swoje w korkach odstać. Tramwajem zaoszczędzę trochę czasu, a rano już w ogóle jest on bezcenny :)
Przejdź na stronę główną Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie