https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trwa remont Basztowej, wkrótce zmiany w komunikacji

Arkadiusz Maciejowski
Trwa przebudowa ul. Basztowej. 11 listopada zakończą się prace na jej skrzyżowaniu z ul. Długą. Będą po nim ponownie mogły kursować tramwaje.

Przebudowa ul. Basztowej rozpoczęła się w połowie czerwca. Głównym elementem inwestycji jest wymiana zdegradowanego torowiska, które regularnie się wybrzuszało. Podobnie jak stało się to już na ul. Dunajewskiego i Podwale, na ul. Basztowej wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy dla aut. Zlikwidowana zostanie jezdnia, którą teraz samochody poruszają się w stronę dworca PKP. Auta pojadą jezdnią (od strony kamienic) w kierunku ul. Długiej.

Koszt całej inwestycji to ponad 27 mln zł.

W pierwszym etapie prac zamknięte dla ruchu zostało skrzyżowanie ul, Basztowej z ul. Westerplatte, Lubicz i Pawią. W trwającym właśnie drugim etapie, front robót przeniósł się na skrzyżowanie ul. Basztowej z ul. Długą.

Tramwaje powróciły na ulicę Długą tuż przed 1 listopada, ale tylko na trzy dni. - W dniu Święta Niepodległości tramwaje na stałe wrócą do kursowania ulicą Długą - informują urzędnicy z ZIKiT. Będa mogły skręcać z tej ulicy w prawo w stronę Teatru Bagatela.

Prace na samej ul. Basztowej potrwają jeszcze kilka tygodni i zakończyć mają się w grudniu.

11 listopada, czyli po otwarciu skrzyżowania ul. Basztowej z ul. Długą, wprowadzone zostaną zmiany w rozkładach jazdy:

  • linia nr 7 – nadal pozostanie zawieszona;
  • linia czasowa 72 – zostanie zlikwidowana;
  • linia 2 – będzie prowadzić po obecnej trasie objazdowej przez pl. Wszystkich Świętych do Cmentarza Rakowickiego;
  • linia 4 – będzie poprowadzona nową trasą objazdową: z Bronowic Małych do Starego Kleparza, a następnie ul. Długą, Kamienną, tunelem do Ronda Mogilskiego i dalej po obecnej trasie do Kopca Wandy;
  • linia 14 – tramwaje tej linii będą kursować na nowej trasie objazdowej: z Bronowic do Starego Kleparza, później ulicami Długą, Kamienną, tunelem do Ronda Mogilskiego, gdzie tramwaje wrócą na stałą trasę do Mistrzejowic;
  • linia 18 –przywrócona na swoją stałą trasę;
  • linia 24 – po obecnej trasie objazdowej: z Bronowic Małych do Teatru Bagatela, następnie ulicami Podwale, Franciszkańską do Poczty Głównej, gdzie tramwaje tej linii wrócą na stałą trasę do Kurdwanowa;
  • linia 52 – zostanie przywrócona częstotliwość kursowania co 5 minut w godzinach szczytu w dni powszednie;
  • * linia 70 – kursować będzie na obecnej trasie: Mały Płaszów – Dworzec Towarowy bez zmian.

Linie autobusowe 124, 152, 154, 424, 502 nadal będą poprowadzone po trasach objazdowych. Linia 132 przywrócona zostanie na stałą trasę.

WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 7. Czym określamy syfilis?

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

F
Fryzjer Was Ogoli
Jezusie to na Basztowej leżeć będą płyty???? I zalewki???? Matko, a co pod tymi płytami może jakiś granulacik???? Krakowie!!!! Toz to Basztowa a nie jakas zryta kretami górnośląska uliczka obok familoków......może jakiś mądry to przeczyta....płakać sie chce
A
A.P.
Czy ktoś z ZIKiT-u raczy wyjaśnić, z jakiego powodu końcowy przystanek autobusowy linii 130 został przeniesiony z ulicy Kurniki, gdzie był tu od wielu lat!, w zapyziałe i ciasne miejsce na ulicy Ogrodowej?.
A może przystanek tej linii autobusowej ze względu na dużą częstotliwość kursowania przeszkadzał zarządzającym hotelem Mercure, który od niedawna znajduje się róg Pawiej i Kurniki?
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska