
W ramach dobudowy torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, kolejarze z PKP PLK muszą zdemontować ściany boczne stacji na Zabłociu, która została oddana do użytku kilkanaście miesięcy temu.

Po otwarciu stacji na Zabłociu sytuacja wyglądała tak, że w jej środkowej części znajdowały się tory, następnie po obu stronach perony a za nimi ściany boczne. - Perony zostaną poszerzone, a dodatkowe tory zostaną dobudowane „na zewnątrz” - po jednym z każdej strony. Zewnętrzne ściany, przy kubaturowej części przystanku, zostaną wówczas przeniesione poza rozszerzony peron i dobudowany tor - informowała już w listopadzie 2017 roku Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.

Kolejarze przekonywali również, że „elementy bocznych ścian są tak skonstruowane, że można je zdemontować, a następnie zamontować w innym miejscu. Nie będą niszczone”.

Prace na stacji Kraków Zabłocie właśnie trwają. Tuż obok nie, nad Wisłą powstają nowe mosty PKP. Pierwszy z nich powinien być gotowy w połowie roku. Podobnie jak nowa estakada m.in. wzdłuż ul. Blich.