https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trwa rozbudowa ulicy Igołomskiej. Zobacz postępy prac [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Trwa rozbudowa ul. Igołomskiej. Zakończenie prac planowane jest za rok, w marcu 2022 r.
Trwa rozbudowa ul. Igołomskiej. Zakończenie prac planowane jest za rok, w marcu 2022 r. Anna Kaczmarz
Trwa rozbudowa ul. Igołomskiej. Prace prowadzone są na mierzącym ok. 7 kilometrów odcinku od ul. Giedroycia do skrzyżowania z ul. Brzeską. Pomiędzy ul. Czeczeńską, a ul. Waligórskiego budowany przejazd tunelowy o długości 318 m. W najbliższych tygodniach planowane jest dopuszczenie ruchu po obu jezdniach, na odcinku od skrzyżowania z ul. Giedroycia do pętli autobusowo-tramwajowej w Pleszowie, co ma zdecydowanie wpłynąć na ruch w tym miejscu. Przejdź do GALERII, by zobaczyć co zostało już wykonane.

FLESZ - 5 filarów Krajowego Planu Odbudowy

Trwający od roku stan epidemii nie wpłynął znacząco na realizację prac drugiego etapu rozbudowy ul. Igołomskiej – na odcinku od ul. Giedroycia do skrzyżowania z ul. Brzeską. Stan zaawansowania robót osiągnął 88 proc.

– informuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa.

Wielu mieszkańców wnioskuje, by trasy Pychowicką i Zwierzyniecką poprowadzić w tunelach, ale również z liniami tramwajowymi.

Kraków. Mieszkańcy chcą tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej ...

- W najbliższych tygodniach planowane jest dopuszczenie ruchu po obu jezdniach, na odcinku od skrzyżowania z ul. Giedroycia do pętli autobusowo-tramwajowej w Pleszowie, co zdecydowanie wpłynie na ruch w tym miejscu - dodają w magistracie.

Obiekty inżynierskie zostały w większości ukończone. Na urzędowe decyzje zezwalające na użytkowanie czeka most i wiadukt w pobliżu pętli autobusowej „Pleszów” oraz wiadukt w rejonie ul. Szymańskiego i Rusieckiej. Roboty budowlane zakończyły się przy przepuście w rejonie ul. Sitowiny i Narcyza Wiatra.

Na ukończeniu są prace przy wiadukcie nad ul. Igołomską (węzeł drogowy w rejonie ul. Rzepakowej), który zapewni bezkolizyjne włączanie się pojazdów z ul. Rzepakowej i dróg serwisowych. Podobnie w tunelu pomiędzy ul. Czeczeńską a Waligórskiego (nad tunelem powstanie skrzyżowanie w formie ronda wraz z infrastrukturą dla pieszych i rowerzystów).

Sporo pracy pozostało na obiekcie kolejowym w pobliżu skrzyżowania z ul. Czeczeńską. Pierwszy etap został zakończony (zachodnia część wiaduktu), trwają prace w ramach drugiego, ich zakończenie planowane jest w sierpniu br. Roboty na obiekcie toczą się przy zachowaniu ruchu kolejowego. Obecnie obowiązuje tam ruch wahadłowy, dodatkowo w maju i czerwcu wprowadzony zostanie zakaz ruchu dla pojazdów powyżej 3,7 m.

Na całym rozbudowywanym odcinku ul. Igołomskiej trwa budowa chodników i ścieżek rowerowych bądź ciągów pieszo-rowerowych. Montowane są ekrany akustyczne, których zadaniem jest zabezpieczenie okolicznych posesji przed nadmiernym hałasem, elementy sygnalizacji świetlnej oraz niezbędne oświetlenie drogowe. Nasadzana jest zieleń zastępcza. - Obecnie dokładamy wszelkich starań, aby dotrzymany został planowany termin zakończania inwestycji, który został wyznaczony na czwarty kwartał br. - informują w urzędzie.

Przypomnijmy, że ul. Igołomska rozbudowywana jest do dwóch pasów ruchu w każdym z kierunków na mierzącym ok. 7 kilometrów odcinku od ul. Giedroycia do skrzyżowania z ul. Brzeską.

W ramach rozbudowy ul. Igołomskiej, na odcinku pomiędzy ul. Czeczeńską, a ul. Waligórskiego budowany przejazd tunelowy o długości 318 m (w tym sam tunel o długości 47 m).

Na całym modernizowanym odcinku powstać mają ścieżki rowerowe oraz zatoki i przystanku autobusowe.

Koszt inwestycji to ok. 250 mln zł. Zgodnie z pierwotnym harmonogramem roboty, które trwają od 2017 r., zakończyć miały się już w 2019 r. Urzędnicy przekonywali, że prace trwają dłużej niż planowano m.in. dlatego, że pojawiła się konieczność wykonania dodatkowych prac, m.in. dodatkowego wzmocnienia gruntów.

To już kolejny etap prac na ul. Igołomskiej. W 2016 r. przebudowane zostało m.in. skrzyżowania z ul. Brzeską. Ustawione zostały też nowe sygnalizacje świetlne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Świat żegna Franciszka. Tłumy wiernych na Placu św. Piotra

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zofia

Miasta przepłaciło ponad 60 baniek na budowę tej drogi " bo zła expertyza była". A gdzie przedłużenie tramwaju z pleszowa? Niech redaktorek zgłębi temat.

S
Syzyf

Śmieszą mnie te chodniki mozolnie układane z tysięcy małych kostek. Czy nikomu nie przyszło do głowy że chodnik można ułożyć z płyt betonowych odlanych do odpowiedniej szerokości? Na pewno taniej i o wiele szybciej. Tak się robi w świecie. Chodnik jest równy i wytrzymały.

G
Gość

Czy dziennikarz zapyta jaki idiota zaprojektował 2 poziomowe skrzyżowanie przy Czeczeńskiej pozostawiając światła przy skrzyżowaniu na Ruszczę i Kościelniki? I dlaczego my za to płacimy?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska