https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Ulica 8. Pułku Ułanów powstanie przy udziale Zarządu Zieleni Miejskiej

Piotr Ogórek
Fot. archiwum
Ulica 8. Pułku Ułanów, która przetnie Ruczaj od ulicy Grota-Roweckiego do ulicy Zawiłej, będzie zaprojektowana przy współudziale Zarządu Zieleni Miejskiej. Dzięki temu ma być zagwarantowane, że przy ulicy powstaną nie tylko trawniki, ale drzewa, krzaki i przestrzeń z zielenią dla mieszkańców. Przetarg na budowę ulicy ma być ogłoszony na dniach.

- Chcemy stworzyć ulicę bardziej przyjazną dla mieszkańców. Ulica 8. Pułku Ułanów nie jest zbyt szeroka, ma siedem metrów, w tym będą chodniki i ścieżki rowerowe. Narzuciliśmy przyszłemu wykonawcy, w uzgodnieniu z ZZM, pewne standardy dotyczące zieleni w tym miejscu. Liczymy, że powstanie pierwsza ulica o trochę innym spojrzeniu na kształtowanie przestrzeni - mówi Janina Pokrywa, prezes Zarządu Inwestycji Miejskich.

Łukasz Pawlik, wicedyrektor ZMM, dodaje że zieleń i jej odpowiednie wprowadzenie gwarantuje przestrzeń przyjazną dla mieszkańców. - Po raz pierwszy jesteśmy angażowani w projekt na tak wczesnej fazie. Chcemy uczestniczyć w pracach na każdym etapie - projektowania i realizacji, a na końcu zieleń powstała będzie przez nas utrzymywana - zaznacza. ZZM chce wprowadzić do projektu jak najwięcej drzew oraz żeby planowana zieleń była wielowarstwowa.

Zapisy przetargowe zostały już przygotowane, a sam przetarg na budowę ulicy 8. Pułku Ułanów będzie ogłoszony i upubliczniony oficjalnie w środę lub czwartek. Wybrany wykonawca będzie musiał zaprojektować i zbudować ulicę o długości blisko 3 km. Podczas prac będzie musiał brać pod uwagę opinie ZZM dotyczące zieleni. ZZM przekonuje, że za kilka miesięcy będzie można pokazać pierwsze rysunki i wizualizacje zielonej ulicy.

ZOBACZ KONIECZNIE:

[a]WIDEO: Mówimy po krakosku - odcinek 13. "Cymbergaj"

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mariosti
Miejskie pasy mają po 2,5 metra to po pierwsze, a po drugie najlepiej jakby był jeden 3 metrowy pas i droga była jednokierunkowa. Dwukierunkowe drogi są bardzo niebezpieczne dla pieszych i itak jest już zdecydowanie za dużo infrastruktury dla blachosmrodów.
G
Gość
7 metrów powinna mieć sama jezdnia - to zaledwie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku (2x3,5 m.) umożliwiającym mijanie się pełnowymiarowych autobusów. Jeśli 7 m. byłoby wraz z chodnikami i ścieżkami rowerowymi to jezdnia byłaby tylko ... dla motycykli.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska