https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Ulica Krakowska do przebudowy. Zbliżają się wielkie utrudnienia w ruchu w centrum [WIZUALIZACJE]

Piotr Tymczak
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu ogłosił przetarg na przebudowę ul. Krakowskiej. Oferty można składać do 8 maja. Całość prac musi zostać wykonana w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy.

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ulic Krakowskiej na odcinku od ul. Rollego do ul. Dietla wraz z przebudową układu drogowego, chodników, ścieżek, towarzyszącej infrastruktury technicznej, węzła rozjazdów Krakowska – Dietla – Stradomska. W zakres prac wchodzą także przebudowa ul. Dietla na odcinku od ul. Bożego Ciała do ul. Augustiańskiej oraz przebudowa istniejącego mostu Piłsudskiego przez rzekę Wisłę.

Zakres robót obejmuje wykonanie m. in. układu drogowego i torowego, węzła rozjazdowego, sterowania i ogrzewania zwrotnic, odwodnienia drogi i torowiska, sieci trakcyjnej wraz z kablami trakcyjnymi, przebudowy mostu Piłsudskiego, oświetlenia ulicznego, systemu sterowania ruchem, sygnalizacji świetlnej, tablic informacji pasażerskich DIP, nasadzenia zieleni, ustawienie małej architektury, iluminację mostu Piłsudzkiego wraz z systemem zasilania i sterowania oraz wprowadzenie docelowej organizacji ruchu.

Na odcinkach ul. Krakowskiej jezdnia ma zostać zawężona kosztem rozszerzenia chodników, a samochody i tramwaje mają korzystać ze wspólnych pasów ruchu.

W miejscu istniejących przystanków tramwajowych „Stradom” i „Plac Wolnica” mają powstać wyniesione perony typu wiedeńskiego, takie jak np. przy ul. Basztowej.

Całość prac musi być wykonana w terminie do 10 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy (z zastrzeżeniem że uzyskanie przejezdności torowiska dla ruchu tramwajowego nastąpi w terminie 8 lub 9 lub 10 miesięcy od dnia przekazania terenu budowy – w zależności od terminu zadeklarowanego przez wykonawcę w ofercie). Wykonawca ma też zapewnić przejezdność ulic przecinających plac budowy lub zapewni ich objazdy.

W związku z przebudową ul. Krakowskiej mieszkańców czekają więc w tym roku duże utrudnienia w centrum tak w ruchu tramwajowym jak i samochodowym.

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Snakeee
Kolejny chory pomysł, rozumiem, że te szerokie chodniki to dla właścicieli hosteli i hoteli dla których miasto robi wszystko co się da? Potem będzie płacz, że auta blokują tramwaje. Kolejne nieporozumienie to zlikwidowanie przejazdu ze Stradomskiej w Krakowską.
J
Johny Cracus
Najwyższa pora. Mam tylko nadzieję, że nie zostanie zmieniony układ podcieni na jej zbiegu z Dietla i Stradomiem. A dla mnie jest to ważne bo to ulica mojego dzieciństwa.
k
krakowianin II
Najwyższa pora !!
p
pw
Idealny czas na remont ul. Krakowskiej. Obecnie mamy już ograniczony ruch na ulicy Dietla w stronę ronda Grunwaldzkiego. Kto da więcej?
J
JaśkoTajster
Jak wielką ciekaowść budzi jedno pytanie:
CZY W PRZETARGU WEŹMIE UDZIAŁ FIRMA VIA VISTULA?

Może DziennikPolski sprawdzi kto jest założycielem.
Z
ZR
Nie ma badań jednoznacznie falsyfikujących generalizację Lewis-Mogridge'a.
Aktualny przegląd wiedzy na ten temat w przyjaznej formie można znaleźć np. w J. Sutton, Gridlock..., Routledge 2015. Bywaj.
g
gp
Bzdury, nie ma badań potwierdzających te tezy.
A jedyne jakie były zostały z fałszowane, do czego przyznał się po latach ich autor
Z
ZR
Nie, bo poszerzanie dróg prowadzi do zwiększenia popytu na jazdę prywatnym samochodem. W efekcie - po krótkim okresie poprawy - jakość podróżowania wraca do punktu wyjścia: pojawiają się korki, spada przepustowość itd. Pojawia się wówczas pytanie, po co wydaliśmy pieniądze na coś, co nie przyniosło zakładanego efektu.
A
Antek
Szerokie ulice na osiedlach to niech budują inwestorzy(deweloperzy), którzy tak stawiają chętnie nowe bloki, nie zapewniając dróg. A remont Krakowskiej jest konieczny i potrzebny.
A
Antek
Szerokie ulice na osiedlach to niech budują inwestorzy(deweloperzy), którzy tak stawiają chętnie nowe bloki, nie zapewniając dróg. A remont Krakowskiej jest konieczny i potrzebny.
K
Kazik
Czy zamiast wydawac kase na ograniczenia ruchu w postaci zawezen i wyspek wiedenskich, nie budowac szerokich ulic na osiedlach i poszerzac istniejace ?
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska