FLESZ - Pół miliona pozwoleń na pobyt w Polsce. Polska liderem w UE

Global Business Services (GBS) to kierunek studiów licencjackich, 3-letnich, stacjonarnych, który powstał we współpracy ze Związkiem Liderów Sektora Nowoczesnych Usług Biznesowych (ABSL). Jest to pierwszy kierunek studiów licencjackich, który przygotuje studentów do rozwoju międzynarodowej kariery w centrach biznesowych, należących do największych firm na świecie.
Studenci będą mogli wybrać trzy ścieżki edukacyjne:
- Zarządzanie projektem międzynarodowym (International project management) – poświęcone realizacji projektów w międzynarodowym otoczeniu, co związane jest z uwzględnieniem wielokulturowości i doborem odpowiednich podejść i metod pomocniczych (design thinking, agile, itp.).
- Analityka biznesowa (Business Intelligence) – dostarcza wiedzy o technologii inteligentnej analizy danych oraz umożliwia zdobycie praktycznych umiejętności przekształcania surowych danych w użyteczną informację biznesową.
- Zarządzanie marką (Brand management) – koncentruje się na kształtowaniu marki w środowisku międzynarodowym, z wykorzystaniem systemowego podejścia do marki, w tym marki osobistej, pracodawcy, badań ukierunkowanych na użytkownika.
– Program studiów GBS został stworzony we współpracy z przedstawicielami globalnych firm, którzy byli zaangażowani w dobór treści kształcenia. Studenci, już od pierwszego roku będą mieli zajęcia i praktyki w centrach usług, co umożliwi im dostęp do liderów międzynarodowych korporacji w trakcie całego okresu nauczania. Potencjalne miejsca pracy przyszłego absolwenta GBS to sektor usług dla biznesu, który obejmuje: informatykę, finanse, rachunkowość, logistykę, zarządzanie zasobami ludzkimi i działania badawczo-rozwojowe – podkreślił dr hab. Stanisław Mazur, prof. UEK, rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Z analiz ABSL Strategic Foresight wynika, że łączne zatrudnienie w sektorze może w ciągu 10 lat wzrosnąć do 650 tysięcy, co oznacza, że niezbędne będzie pozyskanie blisko 300 tysięcy pracowników posiadających tzw. kompetencje przyszłości.
Kluczowe z perspektywy sektora są umiejętności związane z finansami, analizą danych, nowoczesnymi technologiami, a także uniwersalnymi umiejętnościami miękkimi takimi jak: praca zespołowa, zarządzanie zmianą, umiejętność współpracy w międzynarodowym środowisku biznesowym.