https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków utknął w korkach. Urzędnicy: Będzie lepiej [WIDEO]

Marcin Karkosza
Al. Mickiewicza, przed budynkiem AGH-u.
Al. Mickiewicza, przed budynkiem AGH-u. fot. Andrzej Banaś
Wczoraj Kraków sparaliżowały gigantyczne korki. Oprócz kierowców stali w nich pasażerowie tramwajów i autobusów, których opóźnienia sięgały nawet 80 minut. Urzędnicy zapewniają jednak, że będzie lepiej, bo w sobotę zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy.

Czy i dzisiaj korki paraliżują Kraków? Gdzie? Daj nam znać! Czekamy na informacje, zdjęcia i nagrania wideo! Przyślij je na adres [email protected]. Do Twojej dyspozycji są też nasze profile na Facebooku: Mój Reporter Kraków | Gazeta Krakowska

"Korek ciągnie się od szpitala w Prokocimiu aż po rondo Matecznego, bez najmniejszej nawet przerwy. To jest horror! (...) W korku stało 7 autobusów linii 144, która odjeżdża co 12 minut" - napisał wczoraj rano pan Mateusz i przysłał do naszej redakcji nagranie, na którym widać ogromne korki na ul. Wielickiej. Auta stały od szpitala w Prokocimiu zarówno do ronda Matecznego, jak i do skrzyżowania ul. Wielickiej z al. Powstańców Śląskich.

Na tej ostatniej sytuację pogorszył wypadek, do którego doszło wczoraj po godz. 7. Samochód wpadł w poślizg i znalazł się na przeciwległym pasie ruchu. Następnie uderzył w latarnię, odbił się od niej i zderzył się z innym samochodem. Słup oświetleniowy spadł z kolei na kolejny samochód. Jedna osoba została ranna.

Największe korki były na ul. Wielickiej - tam Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne odnotowało opóźnienia, ale komunikacją miejską jeździło się trudno także w innych częściach miasta.

- Kilkadziesiąt minut opóźnienia także po południu miały tramwaje i autobusy m.in. na ul. Nowohuckiej, ul. Dietla, al. 29 Listopada, al. Pokoju oraz w okolicach ronda Czyżyńskiego - potwierdza Marek Gancarczyk, rzecznik MPK.

Według przedstawicieli Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, wczorajszy paraliż spowodowany był m.in. rozpoczęciem roku akademickiego. Przyznają też, że w najbliższych dniach zwiększony ruch na krakowskich ulicach może się utrzymać, ale dodają, że w dwa tygodnie skończą się ważne remonty torowisk.

- W życie wejdzie także nowy rozkład jazdy, w którym dodatkowo zwiększy się częstotliwość kursów w godzinach popołudniowych - uspokaja Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT.

4 października tramwaje powrócą na ulicę Limanowskiego, a dla wybranych autobusów zostaną wydłużone godziny szczytu. Natomiast 11 października do ruchu zostanie włączona ul. Na Zjeździe. ZIKiT na wybranych liniach zwiększy również częstotliwość kursów po godzinie 17.30.

Remonty jeszcze potrwają
Trwa asfaltowanie na jezdniach ul. Mogilskiej i al. Jana Pawła II . W sobotę nastąpi jednodniowa zmiana organizacji ruchu na rondzie Mogilskim. Kierowcy z ronda w ul. Mogilską będą wjeżdżać dotychczasowym wyjazdem. Utrudnienia nadal występować będą też na skrzyżowaniu ulic Lema i Meissnera. Jezdnie od ronda Mogilskiego do węzła Rajskiego mają być gotowe do końca miesiąca.
Nie zdążono ukończyć prac na rondzie Czyżyńskim. Pasażerowie chcący przedostać się z niego do ronda Grzegórzeckiego nadal muszą na Dąbiu przesiadać się w autobus zastępczy 714. Uruchomienie tramwaju na całej długości al. Pokoju ma nastąpić ok. 20 października.

Zmiany w rozkładzie jazdy:

  • Linie 70, 71, 73, 75, 76 i 78 - zostaną zlikwidowane.
  • Linie 5, 9, 19 - nadal są zawieszone.
  • Linie 6, 11, 13 i 23 - wrócą na stałe trasy.
  • Linie 1, 4, 10, 14, 16, 22, 72, 77, 79 - funkcjonować będą jak obecnie.
  • Linia 24 - zmieni trasę: Bronowice - Podchorążych, Królewska, Karmelicka, Basztowa, Westerplatte, Starowiślna, Dietla, Krakowska, Wielicka - Kurdwanów, co 20 min przez cały dzień.
  • Linia 3 - zmieniona trasa: Krowodrza Górka - Pawia, Westerplatte, św. Gertrudy, Stradomska, Krakowska, Kalwaryjska, Wielicka - N. Bieżanów.
  • Linia 50 - zmieniona trasa: Krowodrza Górka, Prądnicka, tunel, Powstania Warszawskiego, Krakowska, Wielicka, Kurdwanów.
  • Linia 74 - zastępcza linia tramwajowa na trasie: Bronowice , Królewska, Karmelicka, Basztowa, Westerplatte, Starowiślna, al. Pokoju - Dąbie, w dni powszednie w szczycie komunikacyjnym co 20 min.
  • Linia 69 - nadal na całej trasie (przez ul. Krakowską) kursować będzie zastępcza komunikacja autobusowa.
  • Linie 703, 706 , 769 zlikwidowane.
  • Linia 169 - wróci na stałą trasę.
  • Przywrócone linie 429 i 439.

Wydłużone godziny szczytu:

  • Linia 3 - co 10 min do ok. godz. 20.30.
  • Linia 50, 52 - po południu częstotliwość co 5 min wydłużona do ok. godz. 18.30.
  • Linia 115 - po południu częstotliwość co 20 min wydłużona do ok. godz. 19.30 oraz wydłużone funkcjonowanie linii do ok. godz. 21.30.
  • Linia 124 - po południu częstotliwość co 24 min wydłużona do ok. godz. 21.
  • Linia 130 - po południu częstotliwość co 10 min wydłużona do ok. godz. 20.
  • Linia 137 - po południu częstotliwość co 10 min wydłużona do ok. godz. 20.
  • Linia 139 - rano częstotliwość co 12 min wydłużona, po południu częstotliwość co 15 min wydłużona do ok. godz. 22.
  • Linia 144 - po południu częstotliwość co 12 min do godz. 20.
  • Linia 164 - po południu częstotliwość co 12 min do ok. godz. 19.30.
  • Linia 173 - po południu częstotliwość co 12 min do ok. godz. 20.
  • Linia 174 - po południu częstotliwość co 12 min wydłużona do ok. 19.
  • Linia 182 - po południu częstotliwość co 15 min wydłużona do ok. godz. 20.
  • Linia 424 - po południu częstotliwość co 24 min wydłużona do ok. godz. 21.
  • Linia 439 - rano częstotliwość co 12-15 min wydłużona do ok. godz. 10, po południu wydłużone kursy do ok. godz. 19:30.
  • Linia 482 - po południu częstotliwość co 15 min wydłużona do ok. godz. 20, funkcjonowanie linii zostanie wydłużone do około godz. 20.30.
  • Linia 572 - po południu częstotliwość co 20 min wydłużona do ok. godz. 21.

Zobacz najświeższe newsy wideo z kraju i ze świata
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 47

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
An
Ktoś chyba tableteczek o czasie nie łyknął. Nie na serce a na głowę.
k
kk
mała pomyłka klawiaturowa
N
Nieśmiałka
ludzie, weźcie zacznijcie przez chwilę myśleć logicznie. Studenci i zwiększona ilość pojazdów to jedno, ale główną przyczyną korków był WYPADEK, który naprawdę na długi czas zablokował jakikolwiek ruch i nie dało się tego w żaden sposób obejść. Więc nie mieszajcie dwóch rzeczy i nie wsadzajcie ich do jednego wora. Poza tym, to logiczne, że będzie ciaśniej, ale nie martwcie się, zaraz studenci się znudzą chodzeniem na zajęci ;)
x
x
ma tańsze pewnie tańsze oc
x
x
taaa, a na pustyni wynurzała się łódź podwodna a oni dalej mieszali beton
K
KNS
dobrze ze pominałęs KNS I jesczcze jakbyś obelgą napisał to sprawa zaraz idzie do sądu, są to na to pragrafy w kodeksach, myslę że Ci którzy są adrestaem wyzwisk, przezwisk itp powinni kierować sprawy do sądów to zaraz by wróciła kultura osobista w internecie
...
...wreszcie jeden mądry komentarz...
K
KR
Czemu wy tak wszyscy skaczecie sobie do gardeł? Jak są korki to wyjeżdżam wcześniej z domu, mieszkam tu i zdaję sobie sprawę co się dzieje na drogach. MPK nie jeżdżę bo to cyrk na kółkach, a nie komunikacja zbiorowa. Jak będziemy szanować się na drodze, KR i KWI i rower i pieszy, to można się dogadać z inwestycjami, żeby żadna grupa nie była zaniedbana. Na razie GK wywołało wojnę wśród Krakusów rodowitych czy nierodowitych, rowerzystów i pieszych, społeczeństwo jest podzielone, a w takim stanie to nic nie zdziałamy. Chyba, że wam się rozchodzi o robienie afery, a nie poprawę warunków w Krakowie, to sory, wtedy nie mój poziom i nie powiem kto tu jest przysłowiowym "słoikiem".
C
Chrystjana/J/A
Ci, co zdjęli - mój poprzedni komentarz, o prawdziwym horrorze, wczoraj - w autobusie linii - 138, powinni, wiedzieć, że dowożąca, ta linia ludzi, na narządy, do przeszczepów, na pętlę azorska, pod klinikę, to autobus horror, choć, to największy idiotyzm, bo to leczenie serca potrzebne, a nie jego wyrywanie i innego wszczepianie. Zatem, temu co to organizuje, bo zapewne sam ma wszczepione cudze serce, dlatego - niech tę młodą kobietę, co wczoraj, miała dostać serce, od młodzieńca, z tęczową torbą... i obrączce, na środkowym palcu, wraz z moją siostrą, zakwalifikują do leczenia serca, w Chrzanowie lub Zielonej Górze, gdzie i handlarza narządami i osoby po przeszczepie CHYBABYM, WIDZIEĆ, A WTEDY, POKARZĘ, JAK PRAWIDŁOWO LECZYC SERCE I JAK PRAWIDLOWO OPIEKOWAC SIĘ OSOBAMI, Z PRZESZCZEPAMI NARZADOWYMI! Zapewne, przez idiotę - handlarza nawet gównem, dobrze zostałam zrozumiana i nie muszę podpowiadać, iż powinien mnie syn tam zawieź, jako też osobę chorą, na serce!!
E
Es
Bo śmierdzi. Bo się ludzie nie myją i śmierdzi. Bo każdy śmierdzący lump ma prawo jechać bez biletu i zasmradzać cały pojazd. Śmierdzi, śmierdzi, śmierdzi. K.. śmierdzi!
j
jag
"Wielu, przyczyny paraliżu upatruje w rozpoczęciu roku akademickiego i przyjeździe tysięcy studentów do miasta. Tym razem jednak, głównym winowajcą porannej blokady południowej części miasta był kierowca samochodu, który spowodował wypadek na skrzyżowaniu alei Powstańców Śląskich z łącznicą z ulicy Kamieńskiego.

Do wypadku doszło około godziny siódmej rano. Samochód osobowy wpadł na latarnie, które przewróciły się na samochody jadące z przeciwka. W rezultacie, całe skrzyżowanie zostało zablokowane, a potężne zatory momentalnie utworzyły się zarówno w alei Powstańców Wielkopolskich, jak i na ulicy Tischnera i Turowicza. Kierowcy próbujący ominąć miejsce wypadku, szybko zablokowali Rondo Matecznego, ulicę Kamieńskiego i Wielicką, a także pomniejsze ulice na Woli Duchackiej i w Łagiewnikach. W rezultacie, autobusy dojeżdżające do centrum miasta od strony południowej, notowały nawet po dwie godziny spóźnienia. Dopiero przed południem, sytuacja na ulicach Podgórza powróciła do w miarę normalnego stanu."
K
Krakus
a krakusy dalej zagłosują peło
...
W tych miastach w Polsce przybywa jeszcze ludności, głównie za sprawą młodych ludzi z prowincji którzy studiują, osiedlają się bo rząd ich zachęca żeby osiedlali się w miastach.

I oto tak :
Jakie inwestycje wielomiliardowe są przeprowadzane w tych miastach :

Warszawa - II linia metra koszt 4 miliardy złotych
Południowa obwodnica Warszawy (planowana w tunelu pod Ursynowem) koszt około 6 miliardów złotych, wiele innych projektów drogowych, kolejowych..

Trójmiasto: Sztandarowy projekt Pomorskiej Kolei Metropolitarnej
Tunel drogowy pod Martwą Wisłą, dokończono S7, i kilka dużych projektów drogowych oraz linii tramwajowych, rozbudowa SKM... łącznie około 3,5 mld. zł

Kraków: Kolejka do Balic, estakada tramwajowa w Płaszowie, kawałek S7 z nowym mostem na Wiśle
łącznie koszt może 1,2 mld zł.
Mało jak na drugie co do wielkości miasto w Polsce.
J
Ja
To twoim zdaniem rejestracja samochodu świadczy z jakim kierowcą mamy doczynienia? To gratuluje mądrości. A jestem ciekawy co byś napisał o kierowcach którzy każdego dnia jeżdżą do pracy z sąsiedniej wioski i przejeżdzają droga z ograniczeniem 30 pewnie 60 czasami szybciej i nawet nie zwalniają gdy widza pieszych. No co wieśniak z Krakowa tak moze? Stać go było na dom na wsi i moze sie tu panoszyć? Jak krakow dla krakusow to co robicie poza granicami miasta
N
NoCo?
Dlaczego Krakus nie zrozumie, ze moze wsiasc do autobusu czy tramwaju? Sloiki dojezdzaja z wioch skad komunikacja zbiorowa jedzie okropnie dlugo, nie ma park&ride, wiec oczywiste jest ze wybieraja samochod. Ale dlaczego jezdzi tak duzo aut z blachami KR? Skoro komunikacja miejska jest taka dobra, to wszyscy z Krakowa powinnin sie na nia przesiasc. Przeciez wszyscy maja przystanki prawie pod domem a czas przejazdu jest podobno szybszy niz autem. Taki Sloik, ktory musi jechac 40 km spod Krakowa, ma duzo gorzej.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska