Jeżeli coś Cię denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście, daj nam znać! Dziennikarze "Gazety Krakowskiej" zajmą się problemem! Czekamy też na Twoje opinie, uwagi a także zdjęcia i wideo - pisz e-maila na adres [email protected], dzwoń - tel. 12 6 888 301. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.
- Jadąc do pracy chciałam kupić bilet autobusowy, jednak okazało się, że w kiosku biletów nie ma i nie wiadomo kiedy będą - mówi pani Agnieszka, mieszkanka Krakowa, która pierwsza poinformowała nas o problemie. - Poszłam do kolejnego punktu sprzedaży, jednak tam sytuacja wyglądała tak samo. Urzędnicy proponują nam kolejne podwyżki cen i wyższe kary, ale biletów nie można kupić. Czy mamy wszyscy jeździć na gapę? - pyta czytelniczka.
Podobna sytuacja spotkała wczoraj wiele osób. Nowych biletów komunikacji brakowało w części kiosków w mieście. W niektórych z nich zapytań o niedostępne bilety było tak wiele, że właściciele zdecydowali się wywiesić kartki informujące o ich braku.
Nowa taryfa biletowa obowiązuje od 1 stycznia. Zmieniły się ceny biletów jednoprzejazdowych, wieloprzejazdowych, czasowych i grupowych. Każdy pasażer, który posiada stary bilet, może na nim jechać, musi jednak kupić i skasować tzw. dopłatę.
- Sprzedaż dopłat i biletów w nowej cenie powinni prowadzić właściciele kiosków i punktów, takich jak np. poczta, jednak MPK nie odpowiada za dystrybucję biletów bezpośrednio do każdego takiego punktu - mówi Marek Gancarczyk, rzecznik MPK. - Hurtownicy, z którymi współpracujemy, otrzymali bilety i dopłaty 28 grudnia.
Termin ten potwierdzają przedstawiciele największych dostawców biletów.
- Bilety trafiły do nas w piątek, jednak możliwe, że ze względu na święta, nie wszyscy właściciele kiosków zdążyli je zakupić - mówi Jarosław Schab, kierownik logistyki krakowskiego oddziału spółki Kolporter FMCG. Podobnie sprawa wygląda w kioskach RUCH.
- W punktach należących do naszej sieci nowe bilety są dostępne, gdyż przed końcem roku wszystkie zostały odpowiednio zaopatrzone - mówi Izabela Cicha-Berenda, rzeczniczka prasowa RUCH S.A. - Nie potrafię jednak odpowiedzieć, czy w nowe bilety zaopatrzyły się punkty partnerskie RUCH-u.
MPK uspokaja jednak, że brak biletów w niektórych kioskach nie oznacza konieczności jazdy na gapę.
- Dopłaty oraz nowe rodzaje biletów można kupić we wszystkich automatach Krakowskiej Karty Miejskiej , w każdym automacie zamontowanym w tramwajach i autobusach, a także w sześciu Punktach Sprzedaży Biletów - wymienia Marek Gancarczyk, a przedstawiciele dostawców dodają:
- Cały czas spływają do nas zamówienia na bilety i w ciągu kilku dni bilety powinny być już dostępne wszędzie - mówi Jarosław Schab.
Moda w przedwojennym Krakowie [ARCHIWALNE ZDJĘCIA]
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!