https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wielka metamorfoza stacji w Płaszowie. Zobacz efekty prowadzonych prac!

Arkadiusz Maciejowski
Przebudowa stacji PKP Kraków Płaszów ma zakończyć się w przyszłym roku
Przebudowa stacji PKP Kraków Płaszów ma zakończyć się w przyszłym roku Anna Kaczmarz
Trwa modernizacja stacji Kraków Płaszów. Roboty mają zakończyć się w 2021 roku. Powstanie m.in. nowy peron, przebudowane zostanie również przejście podziemne.

FLESZ - Komu rząd dopłaci do wakacji?

od 16 lat

- Wybudowany będzie dodatkowy czwarty peron. Stacja będzie mogła jednocześnie obsłużyć więcej pociągów. Natomiast dotychczasowe konstrukcje zostaną zastąpione nowymi, o długości 400 metrów. Perony zostaną wyposażone w nowe oświetlenie, monitoring i systemy nagłaśniające. Przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi podróżnych chronić będą 200-metrowe wiaty - wyliczają kolejarze.

- Wyremontowane i powiększone zostanie również przejście podziemne, które zapewni szybkie dojście do poszczególnych peronów, dworca, ul. Dworcowej i Prokocimskiej - dodają w PKP PLK.

Przejdź do galerii zdjęć i zobacz, jak postępują prace.

Stadiony w Krakowie z lotu ptaka cz. 1 [ZDJĘCIA Z DRONA]

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek

Czasem kursują pociągi dłuższe niż 400 m. (zdarzały się 450-metrowe). W Warszawie na Dworcu Centralnym perony mają właśnie 400 m. i czasami (było to dawno temu) ekspres "Krakus", czy "Neptun" miewał ostatni wagon już częściowo poza peronem. Może by tak przyjęto długość peronów 450 m.? 400 metrów to jest mniej więcej 16 wagonów (czyli 15 lokomotywa).

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska