Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wielkie wykopy przy Opolskiej. Budują tunel, estakady i parking [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Postępują roboty związane z budową linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. W ramach inwestycji powstaje obecnie m.in. tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej, a w sąsiedztwie dwie estakady: tramwajowa oraz dla aut, pieszych i rowerzystów, a  także parking park&ride (bliżej ul. Pachońskiego).
Postępują roboty związane z budową linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. W ramach inwestycji powstaje obecnie m.in. tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej, a w sąsiedztwie dwie estakady: tramwajowa oraz dla aut, pieszych i rowerzystów, a także parking park&ride (bliżej ul. Pachońskiego). ZIM Kraków/ Piotr Tymczak
Postępują roboty związane z budową linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. W ramach inwestycji powstaje obecnie m.in. tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej, a w sąsiedztwie dwie estakady: tramwajowa oraz dla aut, pieszych i rowerzystów, a także parking park&ride (bliżej ul. Pachońskiego). Przejdź do GALERII, by zobaczyć na jakim etapie są tam prace.

- Roboty tunelowe wzdłuż ulicy Opolskiej są w toku. Na ukończeniu jest budowa ścian szczelinowych. Trwa umacnianie najazdów po stronie południowej i północnej. Zgodnie z planem, za kilka tygodni na najazdy zostanie przeniesiony ruchu samochodowy, a wykonawca zacznie kopanie samego tunelu - informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Linia tramwajowa Krowodrza Górka – Górka Narodowa ma mieć łącznie ok. 5,5 km długości. Ponad 60 proc. torowiska będzie zielona. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, 3 parkingi park&ride (przy pętli Krowodrza Górka, przy ul. Pachońskiego, nad pętlą Górka Narodowa) i 7 obiektów inżynierskich, które mają pozwolić na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta.

Oprócz tunelu w ciągu ul. Opolskie, w sąsiedztwie powstają także dwie estakady. Jedna z nich ma być przeznaczona dla tramwaju - obiekt wyznaczono nad doliną potoku Sudoł i ul. Nad Sudołem. Równolegle do niej wznoszony jest podobny obiekt nad doliną potoku Sudoł przeznaczony dla samochodów, pieszych i rowerzystów, który łączyć się będzie z rondem nad tunelem w ciągu ul. Opolskiej.

Budowa nowej trasy Krakowskiego szybkiego Tramwaju to także 6,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych.

We wtorek (12 lipca) odbył się przejazd próbny tramwaju po zmodernizowanym odcinku al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego.

Kraków. Nowa Huta: Koniec remontu torowiska na ul. Ptaszycki...

Zakończenie budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej planowano pod koniec tego roku. Już wiadomo, że termin ten nie zostanie dotrzymany. Urzędnicy i wykonawca zapewniają, że zrobią wszystko, aby tramwaje mogły jeździć nową trasą w 2023 r. Nie podają obecnie dokładnej daty zakończenia zadania, ale muszą sfinalizować prace do końca przyszłego roku, by można było rozliczyć unijną dotację w kwocie ok. 151 mln zł.

Koszt zadania szacowano na 327 mln zł. Ostatnio urząd podawał, że przedsięwzięcie pochłonie ok. 350 mln zł, ale trzeba brać pod uwagę, że może być jeszcze drożej.

KE opublikował najnowsze prognozy gospodarcze

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska