Urzędnicy przypominają, że zgodnie z aktualnie obowiązującą Wieloletnią Prognozą Finansową, przyjętą przez Radę Miasta Krakowa 10 stycznia, finansowanie budowy linii tramwajowej na Azory zaplanowane jest na lata 2023-2025. Ich zdaniem taka perspektywa nie oznacza wstrzymania prac przygotowawczych.
- Jeszcze w pierwszej połowie roku chcemy rozpisać przetarg na realizację tej inwestycji w trybie zaprojektuj i wybuduj – zapowiada Iwona Król, dyrektor ZIM w Krakowie. Zgodnie z założeniem, w pierwszej fazie, do 2022 roku, wykonawca miałby przygotować dokumentację projektową i uzyskać ZRID, a następnie – do 2025 roku - zrealizować zadanie. – Chcemy się przekonać, jakie jest zainteresowanie firm budowlanych realizacją tej inwestycji w terminach i kosztach wpisanych do aktualnie obowiązujących dokumentów finansowych miasta – mówi dyrektor ZIM.
Aktualnie szacowany koszt zadania to blisko 130 mln zł. Miasto dysponuje decyzją środowiskową, a w 2018 roku – na zlecenie Zarządu Inwestycji Miejskich – przygotowany został Program Funkcjonalno-Użytkowy.
Budowa zadania ma polegać na budowie linii tramwajowej o długości ok. 2,5 km podwójnego toru wraz z siecią trakcyjną od pętli Krowodrza Górka, wzdłuż ul. Opolskiej do osiedla Azory, gdzie w ramach pętli autobusowej przewidziano zakończenie torowiska w formie rozjazdów trapezowych z peronami tramwajowymi. W ramach inwestycji powstać mają cztery przystanki. Zamontowany będzie system sterowania ruchem oraz dynamiczna informacja pasażerska. Zmodernizowany będzie także układ drogowy powiązany z nową linią tramwajową.
POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Jedziesz na ferie? Niewiedza może Cię drogo kosztować