https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wkrótce przetarg na budowę linii tramwajowej na Azory

Arkadiusz Maciejowski
Fot. ZIM
W pierwszej połowie roku zostanie ogłoszony przetarg na zaprojektowanie i budowę Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku Krowodrza Górka – Azory – zapowiada Iwona Król, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.

Urzędnicy przypominają, że zgodnie z aktualnie obowiązującą Wieloletnią Prognozą Finansową, przyjętą przez Radę Miasta Krakowa 10 stycznia, finansowanie budowy linii tramwajowej na Azory zaplanowane jest na lata 2023-2025. Ich zdaniem taka perspektywa nie oznacza wstrzymania prac przygotowawczych.

- Jeszcze w pierwszej połowie roku chcemy rozpisać przetarg na realizację tej inwestycji w trybie zaprojektuj i wybuduj – zapowiada Iwona Król, dyrektor ZIM w Krakowie. Zgodnie z założeniem, w pierwszej fazie, do 2022 roku, wykonawca miałby przygotować dokumentację projektową i uzyskać ZRID, a następnie – do 2025 roku - zrealizować zadanie. – Chcemy się przekonać, jakie jest zainteresowanie firm budowlanych realizacją tej inwestycji w terminach i kosztach wpisanych do aktualnie obowiązujących dokumentów finansowych miasta – mówi dyrektor ZIM.

Aktualnie szacowany koszt zadania to blisko 130 mln zł. Miasto dysponuje decyzją środowiskową, a w 2018 roku – na zlecenie Zarządu Inwestycji Miejskich – przygotowany został Program Funkcjonalno-Użytkowy.

Budowa zadania ma polegać na budowie linii tramwajowej o długości ok. 2,5 km podwójnego toru wraz z siecią trakcyjną od pętli Krowodrza Górka, wzdłuż ul. Opolskiej do osiedla Azory, gdzie w ramach pętli autobusowej przewidziano zakończenie torowiska w formie rozjazdów trapezowych z peronami tramwajowymi. W ramach inwestycji powstać mają cztery przystanki. Zamontowany będzie system sterowania ruchem oraz dynamiczna informacja pasażerska. Zmodernizowany będzie także układ drogowy powiązany z nową linią tramwajową.

POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: Jedziesz na ferie? Niewiedza może Cię drogo kosztować

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

p
ps
hola,hola na razie to plany bo jeszcze na żadnej z tych budów o których piszesz nie wbito nawet łopaty
g
gość
Po ulicy Radzikowskiego jezdzi jeden autobus, który jest wiecznie spoziony przez korki. Gdyby ludzie zamiast jezdzić samochodami do pracy wsiadali w autobusy to nie byłoby problemu zakorkowanych ulic.
M
Marlena
To może trzeba wsiąść rano w autobus zamiast w samochód? To by rozwiązało problem korków. Widać to chciażby w czasie ferii - jakoś problem zakorkowanych ulic sam się rozwiązuje.
M
Marlena
Gdyby autobusy jezdzily sprawnie i punktualnie to może kierowcy by się na nie przesiedli? Nic dziwnego że ulica jest zakorkowana skoro każdy wsiada w swój samochód i jedzie co rano do pracy zamiast wsiąść w autobus.
S
Sokular
Rekord świata w zamglaniu planowanej inwestycji........w 2014 projektowano,przesuwając na kolejne lata realizację,teraz informują ponownie o PROJEKTOWANIU??????? na lata 2025?????????????????? to już jakaś MASAKRA informacyjna i żarty z mieszkańców tej części Krakowa.
m
mieszkaniec
a nie prosi się o dodatkowe linie. Nastawiajcie tam jeszcze z 50 apartamentowców. Jeszcze kilkanaście metrów trawnika zostało.
r
rex
Niestety ale problemem tu jest kasa albo priorytety gdzie ta kasa ma iść.
...
Bzdury piszesz. Jest ogromna różnica w podejściu do Krakowa między PO i PIS. Dzięki PISowi, jest budowana wschodnia obwodnica Krakowa, PÓŁNOCNA również ( i to z budżetu Państwa), Zakopianka odcinki do Nowego Targu, węzeł w Niepołomicach, rozbudowa torów przez Kraków pod kątem kolej aglomeracyjnej. Kluczowa inwestycja komunikująca Kraków z Nowosądeckim czyli modernizacja torów Chabówka- Nowy Sącz. Docelowo skrót Podłęże-Piekiełko. Do każdych inwestycji Kraków otrzymuje maksymalne dofinansowanie. PO-Puste Obietnice nie można z niczym porównywać.
M
Mieszkaniec
Już widzę tłum firm budowlanych bijących się o kontrakty na lata 2023-2025. Kto jest w stanie przewidzieć, jakie będą wtedy ceny w budowlance?
:)
Od 2005 roku, pięniędzmi z Warszawy dysponują niezmiennie POPiSowi zarządcy - co jakiś czas się przesiadają na stołkach - ale dla Krakowa wiele różnic nie ma między latami 2005-07 i 2015-18, a 2007-15.
.
jacy wyborcy, tacy wygrani...
k
krakowianin
Czyli wybory wygrali Pospolici Oszuści ??
v
voyec
Jak widać nie można. Nie można się też nic dowiedzieć na ten temat. Cisza...
v
voytec
Jak mantrę będę powtarzał to pytanie, bo pamiętam, jak nie tak dawno temu Gazeta rozpisywała się na ten temat (tramwaju do Bronowic Wielkich), a politycy wtórowali.
Swoją drogą, czy budowa lini tramwajowej na przedmieściach (tereny przy Obi oraz Galerii Bronowickiej, w pobliżu dróg wylotowych, nowych zespołów zabudowy) wraz z budową porządnego centrum przesiadkowego nie powinna mieć priorytetu dla miasta, które dręczą smog i korki? Czy czasami właśnie budowa centrum przesiadkowego właśnie w rejonie ulic Jasnogórskiej, Chełmońskiego i Sosnowieckiej nie ma większego sensu, zwykłej logiki, aniżeli upychanie mini centrów przesiadkowych przy ul. Bronowickiej lub pod oknami mrówkowców Azorskich? Po co jechać samochodem aż na Azory lub w rejon realizowanego przystanku PKP Bronowice? Trochę to wygląda, jak realizacja planów sprzed dekad, gdy miasto kończyło się przy motelu Krak, tymczasem Bronowice Wielkie są bardzo intensywnie zabudowywane, a tym samym miasto niejako rozlewa się na tereny niezrealizowanego w ramach PR-5 oś. Chełmońskiego (nie wspominając o zachodniej części ul. Jasnogórskiej).

2.5 km trasy tramwajowej... Trwa to już latami...
L
Ludwik krk
Do ronda ofiar katynia.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska