reklama

Kraków. Wkrótce przetarg na budowę linii tramwajowej na Azory

Arkadiusz Maciejowski
Fot. ZIM
W pierwszej połowie roku zostanie ogłoszony przetarg na zaprojektowanie i budowę Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku Krowodrza Górka – Azory – zapowiada Iwona Król, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich.

Urzędnicy przypominają, że zgodnie z aktualnie obowiązującą Wieloletnią Prognozą Finansową, przyjętą przez Radę Miasta Krakowa 10 stycznia, finansowanie budowy linii tramwajowej na Azory zaplanowane jest na lata 2023-2025. Ich zdaniem taka perspektywa nie oznacza wstrzymania prac przygotowawczych.

- Jeszcze w pierwszej połowie roku chcemy rozpisać przetarg na realizację tej inwestycji w trybie zaprojektuj i wybuduj – zapowiada Iwona Król, dyrektor ZIM w Krakowie. Zgodnie z założeniem, w pierwszej fazie, do 2022 roku, wykonawca miałby przygotować dokumentację projektową i uzyskać ZRID, a następnie – do 2025 roku - zrealizować zadanie. – Chcemy się przekonać, jakie jest zainteresowanie firm budowlanych realizacją tej inwestycji w terminach i kosztach wpisanych do aktualnie obowiązujących dokumentów finansowych miasta – mówi dyrektor ZIM.

Aktualnie szacowany koszt zadania to blisko 130 mln zł. Miasto dysponuje decyzją środowiskową, a w 2018 roku – na zlecenie Zarządu Inwestycji Miejskich – przygotowany został Program Funkcjonalno-Użytkowy.

Budowa zadania ma polegać na budowie linii tramwajowej o długości ok. 2,5 km podwójnego toru wraz z siecią trakcyjną od pętli Krowodrza Górka, wzdłuż ul. Opolskiej do osiedla Azory, gdzie w ramach pętli autobusowej przewidziano zakończenie torowiska w formie rozjazdów trapezowych z peronami tramwajowymi. W ramach inwestycji powstać mają cztery przystanki. Zamontowany będzie system sterowania ruchem oraz dynamiczna informacja pasażerska. Zmodernizowany będzie także układ drogowy powiązany z nową linią tramwajową.

POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: Jedziesz na ferie? Niewiedza może Cię drogo kosztować

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Wkrótce przetarg na budowę linii tramwajowej na Azory - Dziennik Polski

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 17

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

p
ps

hola,hola na razie to plany bo jeszcze na żadnej z tych budów o których piszesz nie wbito nawet łopaty

g
gość

Po ulicy Radzikowskiego jezdzi jeden autobus, który jest wiecznie spoziony przez korki. Gdyby ludzie zamiast jezdzić samochodami do pracy wsiadali w autobusy to nie byłoby problemu zakorkowanych ulic.

M
Marlena

To może trzeba wsiąść rano w autobus zamiast w samochód? To by rozwiązało problem korków. Widać to chciażby w czasie ferii - jakoś problem zakorkowanych ulic sam się rozwiązuje.

M
Marlena

Gdyby autobusy jezdzily sprawnie i punktualnie to może kierowcy by się na nie przesiedli? Nic dziwnego że ulica jest zakorkowana skoro każdy wsiada w swój samochód i jedzie co rano do pracy zamiast wsiąść w autobus.

S
Sokular

Rekord świata w zamglaniu planowanej inwestycji........w 2014 projektowano,przesuwając na kolejne lata realizację,teraz informują ponownie o PROJEKTOWANIU??????? na lata 2025?????????????????? to już jakaś MASAKRA informacyjna i żarty z mieszkańców tej części Krakowa.

m
mieszkaniec

a nie prosi się o dodatkowe linie. Nastawiajcie tam jeszcze z 50 apartamentowców. Jeszcze kilkanaście metrów trawnika zostało.

r
rex

Niestety ale problemem tu jest kasa albo priorytety gdzie ta kasa ma iść.

...

Bzdury piszesz. Jest ogromna różnica w podejściu do Krakowa między PO i PIS. Dzięki PISowi, jest budowana wschodnia obwodnica Krakowa, PÓŁNOCNA również ( i to z budżetu Państwa), Zakopianka odcinki do Nowego Targu, węzeł w Niepołomicach, rozbudowa torów przez Kraków pod kątem kolej aglomeracyjnej. Kluczowa inwestycja komunikująca Kraków z Nowosądeckim czyli modernizacja torów Chabówka- Nowy Sącz. Docelowo skrót Podłęże-Piekiełko. Do każdych inwestycji Kraków otrzymuje maksymalne dofinansowanie. PO-Puste Obietnice nie można z niczym porównywać.

M
Mieszkaniec

Już widzę tłum firm budowlanych bijących się o kontrakty na lata 2023-2025. Kto jest w stanie przewidzieć, jakie będą wtedy ceny w budowlance?

:)

Od 2005 roku, pięniędzmi z Warszawy dysponują niezmiennie POPiSowi zarządcy - co jakiś czas się przesiadają na stołkach - ale dla Krakowa wiele różnic nie ma między latami 2005-07 i 2015-18, a 2007-15.

.

jacy wyborcy, tacy wygrani...

k
krakowianin

Czyli wybory wygrali Pospolici Oszuści ??

v
voyec

Jak widać nie można. Nie można się też nic dowiedzieć na ten temat. Cisza...

v
voytec

Jak mantrę będę powtarzał to pytanie, bo pamiętam, jak nie tak dawno temu Gazeta rozpisywała się na ten temat (tramwaju do Bronowic Wielkich), a politycy wtórowali.
Swoją drogą, czy budowa lini tramwajowej na przedmieściach (tereny przy Obi oraz Galerii Bronowickiej, w pobliżu dróg wylotowych, nowych zespołów zabudowy) wraz z budową porządnego centrum przesiadkowego nie powinna mieć priorytetu dla miasta, które dręczą smog i korki? Czy czasami właśnie budowa centrum przesiadkowego właśnie w rejonie ulic Jasnogórskiej, Chełmońskiego i Sosnowieckiej nie ma większego sensu, zwykłej logiki, aniżeli upychanie mini centrów przesiadkowych przy ul. Bronowickiej lub pod oknami mrówkowców Azorskich? Po co jechać samochodem aż na Azory lub w rejon realizowanego przystanku PKP Bronowice? Trochę to wygląda, jak realizacja planów sprzed dekad, gdy miasto kończyło się przy motelu Krak, tymczasem Bronowice Wielkie są bardzo intensywnie zabudowywane, a tym samym miasto niejako rozlewa się na tereny niezrealizowanego w ramach PR-5 oś. Chełmońskiego (nie wspominając o zachodniej części ul. Jasnogórskiej).

2.5 km trasy tramwajowej... Trwa to już latami...

L
Ludwik krk

Do ronda ofiar katynia.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3