
Miasto przygotowuje się do budowy Trasy Balickiej, która ma połączyć ul. Armii Krajowej z lotniskiem w Balicach. Ta inwestycja jest planowana od lat.

Miasto planuje również budowę tras Ciepłowniczej i Nowobagrowej (kolor żółty na mapie). Zarówno trasa Ciepłownicza, jak i Nowobagrowa mają być elementami III obwodnicy miasta po stronie południowo-wschodniej, gdzie początek wyznacza rondo Dywizjonu 308, a koniec skrzyżowanie ulic Nowosądeckiej, Wielickiej i Kamieńskiego. Trasa Ciepłownicza o długości ok. 4 km prowadziłaby od ronda Dywizjonu 308 do ul. Lipskiej. W ramach tej inwestycji planowano nowy most na Wiśle (w rejonie Łęgu). Trasa Nowobagrowa planowana jest z estakadą w rejonie stacji kolejowej Kraków Płaszów.

12 lat temu miasto rozstrzygnęło konkurs na wizję architektoniczną przebudowy placu Nowego. Wygrała propozycja krakowskich architektów Piotra Lewickiego i Kazimierza Łataka. Koncepcja zakładała modernizację nawierzchni placu oraz m.in. w jego części - stragany z zadaszeniem. Ta koncepcja nie doczekała się jednak realizacji. Warunki konkursu były takie, że później miasto miało zlecić zwycięskim architektom wykonanie projektu realizacyjnego przebudowy placu. Nie doszło do tego, urzędnicy tłumaczyli się brakiem pieniędzy na to zadanie. Teraz znalazły się fundusze na nową koncepcję, która ma powstać na zlecenie miasta i zostać zrealizowana.

Na modernizację nie może się też doczekać plac Wolnica. W tym przypadku w konkursie zwyciężyła koncepcja biura Lewicki&Łatak, zakładająca m.in., że nawierzchnia tego placu byłaby wykonana z drewna. Nie została ona jednak zrealizowana.