https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Zobaczcie „mistrzów parkowania”, na których trafiliśmy w tym roku [DUŻO ZDJĘĆ]

Przygotowaliśmy dużą galerię zdjęć tegorocznych „mistrzów parkowania”. Najczęściej blokują przejście chodnikiem, utrudniają przejazd wózkiem. Blokują dostęp do bram wjazdowych, niszczą trawniki. Parkują przy przejściach dla pieszych, utrudniając widoczność i tym samym stwarzają zagrożenie dla pieszych. „Mistrzowie parkowania” przechodzą samych siebie. Zobaczcie, gdzie najczęściej można ich spotkać.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

x
xYz

A druga strona medalu? Miasto likwiduje miejsca parkingowe nie dając nic w zamian.

G
Gość

Galeria byłaby nie tak duża gdyby usunąć z niej duplikaty...

L
L_O

Wiele gazet z tej stajni ma takie działy jak "mistrzowie parkowania" ja miałbym ważną sugestię. Wszystkie fotografie na których widnieje nieprawidłowo zaparkowany pojazd powinny być zgłaszane przez redaktora prowadzonego straży miejskiej czy Policji. Później jako errata powinien widnieć dopisek informujący że ten kierowca dostał mandat, albo jago pojazd został odholowany itp. To miało by sens !

G
Gość

Jest jeszcze jedna sprawa. Mianowicie często parkują tam, gdzie - teoretycznie - jest to dozwolone (nie ma znaków zakazujących a przepisy ogólne też nie zakazują), ale poważnie utrudnia poruszanie się autobusom komunikacji miejskiej, gdyż autobus ma duże gabaryty i wtedy (z powodu zwężenia jezdni spowodowanego parkowaniem) nie ma możliwości minięcie się autobusu nie tylko z autobusem jadącym z przeciwka, ale nawet i ze znacznie mniejszym pojazdem (samochód osobowy czy niewielka furgonetka). Nieraz nawet bez parkowania jezdnie są zbyt wąskie jak na potrzeby autobusów. Powinno się w Kodeksie Drogowym wprowadzić zapis, że tam, gdzie jest regularna komunikacja autobusowa, wymagana szerokość pasa ruchu to 3,5 metra, a pas 3,25 m. może być stosowany tylko wtedy, gdy komunikacja autobusowa jest mało intensywna (np. jedna, max. dwie linie) oraz kraty ściekowe są umieszczone w krawężniku. Gdy oba te warunki nie sa spełnione (3 linie autobusowe lub więcej oraz kratki w jezdni) musi pas ruchu mieć 3,5 metra szerokości. Pasy o szerokości 3 m. powinny być dopuszczone tylko wtedy, gdy kursują mniejsze autobusy (krótsze i nieco węższe, np. nieprzekraczające 9 m. długości i o szerokości do 2,45 m. bez lusterek). Standardowy autobus wraz z lusterkami zewnętrznymi nieraz ma nawet ponad 3 metry szerokości (Solaris ma 3,03 m. wraz z lusterkami).

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska