
Szybki czy wolny tramwaj?
W tym przypadku urzędnicy twierdzą, że problemu rozwiązać się nie da. W czym rzecz? Chodzi o to, że tunelem długim na 1768 metrów (wraz z rampami dojazdowymi), łączącym ulicę Pawią z rondem Mogilskim, tramwaje jeżdżą wolniej niż w niektórych miejscach na powierzchni. Wszystko dlatego, że do dziś ten obiekt nie doczekał się tzw. systemu samoczynnego hamowania, który powodowałby natychmiastowe zatrzymanie składu, w przypadku np. zasłabnięcia motorniczego. Skutek jest taki, że tramwaje zamiast z prędkością nawet 60 km/h, pokonują podziemną trasę, jadąc maksymalnie 40 km/h. Zdaniem komentatorów to paradoks, że tunelem, którym poruszają się jedynie tramwaje, więc nie ma tam kolizji z innymi uczestnikami ruchu, pojazdy poruszają się z prędkością mniejszą niż samochody „piętro wyżej”. Urzędnicy odpowiadają jednak, że jeśli chodzi o wspomniany system, to „takie rozwiązanie nie było rozpatrywane z uwagi na koszty oraz zakres”.

Dziurawy Rynek Główny
W ubiegłym roku Zarząd Dróg Miasta Krakowa ogłosił przetarg na likwidację przecieków do pomieszczeń Muzeum Historycznego. Takie prace już wykonywano w poprzednich latach. Okazuje się, że niezbędne są kolejne roboty, tym razem w obrębie Wielkiej Wagi. Mamy zatem podobną sytuację jak z nieruchomymi schodami: mimo napraw, problem co jakiś czas powraca.

Teren po pomniku Koniewa
Od lat miasto nie potrafi zagospodarować terenu po pomniku Koniewa. Cokół po pomniku stoi przy ulicy Armii Krajowej już od prawie 30 lat... Powstają kolejne projekty, pomysły, ale nie są realizowane, często powodem jest brak pieniędzy. Powodem były też boje wokół kolejnych koncepcji dla miejsca po marszałku.

Młynówka Królewska
Urzędnicy wciąż nie mogą dokończyć również urządzania parku Młynówka Królewska na niecałym odcinku między Bronowicami Małymi a Mydlnikami.