Po dwóch miesiącach obrad ze stu propozycji, które spłynęły na konkurs z całej Europy, wybrano logo Krynicy-Zdroju. Zdaniem komisji konkursowej, znak połączonych szczytów górskich, które tworzą kształt serca, najlepiej wyraża ducha Krynicy.
- Gusta są różne, ale ten projekt wydał nam się najciekawszy. Zdecydowała nie tylko opinia komisji, bo posiłkowaliśmy się też zdaniem ekspertów. Oczywiście logo na pewno nie wszystkim się będzie się podobać, każdy ma prawo do własnej oceny - mówił Dariusz Reśko, burmistrz Krynicy-Zdroju.
Autorką zwycięskiego projektu jest Alicja Wańczyk z Nowego Sącza, studentka wzornictwa na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.
- Logo nawiązuję do tego co w Krynicy najlepsze, do przestrzeni i czystości oraz do obfitości terenów górskich. Wszystko to chciałam uchwycić. Mam nadzieję, że mieszkańcy miasta będą się identyfikować z tym znakiem i będą go pozytywnie odbierać, a ja na pewno będę dumna widząc w przestrzeni uzdrowiska swoją pracę - mówiła zwyciężczyni.
Paleta kolorów została zainspirowana barwami natury. Błękity i szarości mają przywoływać zimowy krajobraz, a róże i czerwienie barwne kwiaty. Jak uzasadniała autorka loga kolorystyka odzwierciedla także pozytywną energię i emocje, jakie miasto Krynica daje turystom i mieszkańcom.
Logo znajdzie się na materiałach i gadżetach promocyjnych. Dopełnia je hasło "Krynica całym sercem".
Konkurs ogłoszono pod koniec ubiegłego roku. Napłynęło 120 prac z całej Polski, ale też z Berlina i Holandii. W szranki stanęli profesjonaliści, którzy na co dzień zajmują się projektowaniem graficznym, ale też amatorzy, w tym uczniowie krynickich szkół. Zwyciężczyni została nagrodzona kwotą 5 tys. zł.